• چهارشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98072418190
  • خبرنگار : 71638

تمجید فدراسیون جهانی شطرنج؛ مقصودلو ستاره کهکشانی ۱۹ ساله ایران

تمجید فدراسیون جهانی شطرنج؛ مقصودلو ستاره کهکشانی ۱۹ ساله ایران

حساب رسمی فدراسیون جهانی شطرنج به تمجید از ستاره های جوان شطرنج ایران پرداخت و رقابت آنان را باعث پیشرفت در شطرنج عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، بعد از درخشش مقصودلو در مسابقات سوئیس صفحه رسمی اینستاگرامی به ستایش این شطرنج باز ایرانی پرداخت.در این مسابقات نفرات سرشناس و بزرگی شرکت کرده اند و مقصودلو تا پایان دور ششم بدون باخت توانسته است در رده سوم این رقابتها قرار بگیرد.

صفحه اینستاگرامی فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) در خصوص این شطرنج باز ایرانی نوشت:

پرهام مقصودلو ۱۹ ساله یکی از ستاره های کهکشانی و جوان ایران است.

 رقابت داخلی و همکاری استعدادهای جوان مانند علیرضا فیروزجا (۱۶ ساله ، دارای ریتینگ۲۷۰۲) ، پرهام مقصودلو (۱۹ ساله ، دارای ریتینگ۲۶۶۴) ، امین طباطبایی (۱۸ ساله ، دارای امتیاز ۲۶۴۲) ، پویا ایدنی (۲۴ ساله، دارای ریتنیگ۲۵۶۸) آرین غلامی (۱۸ ساله ، دارای امتیاز ۲۵۵۴) ،  باعث شده سطح شطرنج این بازیکنان ارتقا پیدا کند.

پرهام مقصودلو در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۸ گفته بود که روزی ۱۲ تا ۱۵ ساعت شطرنج تمرین می کند  و هر تمرین او کمتر از ۱۰ ساعت نخواهد بود. مقصودلو در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ قهرمان ایران شد و در سال ۲۰۱۸ قهرمان جهانی (زیر ۲۰ سال) شد.

به گزارش ایسنا، مسابقات گرند سوئیس با حضور ۱۵۴ بازیکن از ۴۲ کشور جهان در یازده دور برگزار می شود. مجموع جوایز این دوره از رقابت ها ۴۳۳ هزار دلار است که ۷۰ هزار دلار آن به قهرمان می رسد. البته قهرمان این رقابت ها جواز حضور در تورنمنت نامزدها را هم کسب می کند.

در مسابقات گرند سوئیس نفرات سرشناس و بزرگی مانند مگنوس کارلسن (۲۸۷۶) نفر اول رنکینگ جهانی، کارونا فابیانو (۲۸۱۲)، سو وسلی (۲۷۶۷) و ویشواناتان آناند (۲۷۶۵) حضور دارند. مقصودلو نیز به عنوان بخت چهل و هشتم کسب عنوان قهرمانی، شانس رقابت با برترین شطرنج‌بازان دنیا را دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha