• دوشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98062511950
  • خبرنگار : 99999

در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه سوره عنوان شد

دانشکده‌های هنر یکی از آسیب پذیرترین قسمت‌های تمام جوامع/ لزوم حمایت از دانشگاه سوره

دانشکده‌های هنر یکی از آسیب پذیرترین قسمت‌های تمام جوامع/ لزوم حمایت از دانشگاه سوره

مراسم تودیع رئیس سابق دانشگاه سوره و معارفه رئیس جدید این دانشگاه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواد اژه‌ای، عضو هیئت امنای این دانشگاه اظهار کرد: برای همه اعضای هیئت امنا مهمترین مسئله کمک کردن به رئیس دانشگاه برای بهتر بودن کار است و همه ما از تجربیات اجرایی خود استفاده کردیم تا به بهترین مرحله برسیم.

وی گفت: دوران آقای روشن برای ما زمان روشنی بود. دانشکده‌های هنر یکی از آسیب پذیرترین قسمت‌های همه جوامع است. خوشحالم دانشگاهی مبتنی بر ارزش‌های انقلابی به مساعدت آقای روشن شکل گرفته است. نیروهایی که ما تربیت کردیم توقع بالایی دارند و با توقع بودن یعنی رکود نداشتن؛ علاوه بر این جامعه‌ای که پرسش نداشته باشد؛ دنبال پاسخ نمی‌رود و در جامعه که پرسش و پاسخ نباشد فکری شکل نمی‌گیرد. امیدوارم در دانشگاه سوره این پرسش و پاسخ وجود داشته باشد و این دانشگاه بتواند در زمان مدیریت جدید به اهداف رهبر انقلاب برسد.

اژه‌ای افزود: مدیریت جدید با تیزهوشی و درایت می‌تواند در ادامه تلاش‌های مدیریت قبلی به انتظار جامعه انقلابی برسد و امانتی که به دستش سپرده شده را به شکلی خوب حفظ کنند که مایه  سرافرازی و افتخار باشد.

آرامش از انتخاب سختگیرانه

حجت اسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم با تشکر از زحمات رئیس قبلی این دانشگاه اظهار کرد: بابت انتخاب سختگیرانه‌ام آرامش خاطر دارم و مطمئن هستم ریاست جدید به مراحل بهتری دست پیدا می‌کند.

راضی نگهداشتن بزرگان در اداره یک دانشگاه کار بزرگی است

دکتر علی آهون منش، دبیر کل و رئیس شورای مرکزی اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی نیز اظهار کرد: دانشگاه سوره غیر انتقاعی است و خوشبختانه وابستگی به دولت ندارد و از طریق سازمان تبلیغات اسلامی حمایت می‌شود. دانشگاه سوره با وظیفه پاسداشت از ارزش‌های دینی و انسانی با تجهیزات و امکانات مناسبی رشد کرده و تبدیل به دانشگاه نمونه شده و نشان می‌دهد دانشگاه‌های غیر دولتی هم می‌توانند به عنوان دانشگاهی که وابستگی آن به دولت کم است به بلوغ رسیده و وظایف بسیار مهمی در هنر، معماری و علوم انسانی انجام دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه سوره اعضای هیئت علمی هنری برجسته‌ای دارد و خدمات خوبی ارائه می‌دهد. امید است دانشگاه سوره سال‌های سال با تعالی خوب بتواند فرهنگ و هنر اسلامی را به مسلمانان دنیا عرضه کند. در این سال‌ها دکتر روشن زحمات بسیاری کشید.

آهون منش افزود: دکتر روشن به جانباز بودن شهره هستند و عضو هیئت علمی و دارای روحیه انقلابی همراه با تعقل برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در دانشگاه سوره بسیار زحمت کشیدند. ایشان نگاه کلان مدیریتی داشتند و با ویژگی تعامل کارشان را پیش بردند. البته ایشان با جناح‌های سیاسی باید سروکار می‌داشتند و راضی نگهداشتن بزرگان در اداره یک دانشگاه کار بزرگی بوده که به اعتقاد من دکتر روشن از عهده این کار به خوبی برآمدند.

اقداماتی که در دانشگاه سوره انجام شد

دکتر  محمد روشن، رئیس سابق دانشگاه سوره نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ساماندهی اعضای هئیت علمی دانشگاه سوره، گفت: به تعداد زیادی از مربیان بورس تحصیلی داده شد و اکنون آنها دانشیار هستند و در حال کار هستند. تعداد اعضای هیئت علمی در دانشگاه سوره حدود ۲۵ نفر است که در یک تا دو سال اخیر تعداد زیادی از آنها در حال جذب هستند.

وی گفت: رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه از پنج رشته به ۱۶ رشته در کارشناسی ارشد رسیده و موسسه در سال ۱۳۹۲ تبدیل به دانشگاه شده و آیین‌نامه آن تدوین شد. تدوین سند توسعه ۲۰ ساله دانشگاه و ساماندهی امور مالی دانشگاه نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

روشن افزود: دکتر ساعی جوان هوشیاری هستند و امیدوارم بتواند این مسیر را به خوبی طی کند و در مسیرهای بهتر گام بردارند. ایمان دارم در سال های آینده جایگاه دانشگاه سوره بسیار متفاوت تر خواهد بود.

روشن با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۵ تعداد ۱۸۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل بوده‌اند که اکنون این رقم به ۴۵۰۰ دانشجو رسیده است، گفت: پرهیز از دخالت دادن سلایق سیاسی، تلاش در ارتقای اخلاق اداری، ساماندهی تشکیلات متناسب با نیروی انسانی، ایجاد نهادهای قانون مثل شوراهای انضباطی و شوراهای دانشگاهی، احصای بدهی‌های مالیاتی و بیمه‌ای، اضافه کردن سه مکان به فضای آموزشی، ایجاد بسیج کارکنان، برنامه ریزی برای اصلاح هیات علمی، انتشار مجدد مجله رهگوی هنر، مستندسازی فعالیت‌ها در دانشگاه با انتشار کتاب اول و داشتن قرارداد با دانشگاه‌های داخلی و خارجی از جمله اقداماتی است که در این سال‌ها صورت گرفته است.

وی در انتهای این توفیقات را ثمره برنامه ریزی علمی صورت گرفته در دانشگاه سوره برشمرد.

لزوم حمایت وزارت علوم از دانشگاه سوره

در ادامه دکتر محمدحسین ساعی، رئیس جدید دانشگاه سوره اظهار کرد: برگزاری این مراسم در این ایام سال را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم اتفاق مبارکی باشد. همه ما می‌پذیریم که معلمی کار پربرکتی است که در دل‌ها می‌ماند. بخشی از حیات من ناشی از برکاتی است که معلم‌های قبلی در جان ما گذاشتند و امیدوارم علاقه من به کار معلمی و دانشگاهی ادامه داشته باشد تا بتوانم قدردان آن باشم که تجربیات گذشته را به زمان حال برسانم. از نظر من در حال حاضر باید به سه ایده توجه داشت اولین ایده، ایده انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی قطعا برگشت به سنت نبوده و همچنین پست مدرن هم نیست بلکه بعد جدیدی است که ما نتوانستیم آن را واضح و تبیین کنیم بنابراین ماهیت آن فوق العاده پیچیده است و پیشران مهمی در اتفاقات تاریخ است.

ساعی افزود: دومین ایده، ایده دانشگاهی است. در آغاز قرن ۲۱ در کشور ما اصل ایده دانشگاه با چالش‌های جدی مواجه است. شیوه‌های آموزش ما  مسائلی است که باید به آن فکر کنیم و کشور ما در این حوزه عقب است. وزارت علوم باید تحولی جدید اتخاذ کند.

ساعی سومین ایده را ایده هنر دانست و گفت: ما باید بدانیم هنر چه جایگاهی دارد. هنر شان استقلالی دارد و همچنین هنر باید مقصد و قبله‌ای داشته باشد که مفاهیم بالای انسانی را تداعی کند. معنی بخش ترین قبله‌ای که  هنر می‌تواند داشته باشد همان دینی است که انقلاب اسلامی معنا کرده است.

وی افزود: دانشگاه سوره دانشگاه نظام است بنابراین باید از سوی وزارت علوم و سازمان تبلیغات حمایت شود تا به نقطه مورد نظر برسد. دانشگاه سوره می‌تواند در حوزه هنر تحول ایجاد کند.

مظلومیت در عرصه فرهنگ و هنر

شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما نیز در این مراسم با بیان اینکه مظلومیت در عرصه فرهنگ و هنر در حوزه دانشگاه وجود دارد، گفت: از دست دادن دکتر ساعی در دانشگاه صدا و سیما برای ما خسارت بزرگی بود. این انسان ویژگی‌هایی از جمله نظم و برنامه ریزی در کار تا اهل مطالعه و فیلم و سریال بودن را دارد که من در بقیه انسان‌ها کمتر دیده‌ام. در آخر به اهالی دانشگاه سوره می‌گویم با رئیسی مواجه هستید که اهل هنر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha