به گزارش ایسنا به نقل از متریکس، کاربران اینترنتی بیش از نیمی از زمان آنلاین بودن خود را در موبایل و اپلیکیشنهای موبایل سپری میکنند. بنابراین، صاحبان کسبوکارها باید بتوانند توجه این افراد را جلب کنند و برای این منظور از تبلیغات موبایلی استفاده کنند. اغلب کسبوکارها و صاحبان اپلیکیشنها برای دسترسی به مخاطبان بیشتر و جذب کاربران جدید، از شبکههای تبلیغاتی، کانالها و کمپینهای تبلیغاتی بسیاری استفاده میکنند. اما جذب کاربر جدید و تبلیغات مؤثر به همین سادگی نیست.
یک بازاریاب دیجیتال در این مسیر با چالشهای بسیاری روبرو است و باید قادر به پاسخگویی به سوالات زیر باشد:
کدام یک از کمپینهای تبلیغاتی یا کانالهای تبلیغاتی، بهترین عملکرد را دارند؟
کدام شبکه تبلیغاتی میتواند کاربران با کیفیتتری را جذب کند؟
صرف بودجه در کدام شبکهها، کانالها و کمپینهای تبلیغاتی، بازده بالاتری دارد؟
آیا در کمپینها تقلبی اتفاقی افتاده؟ چگونه میتوان به رخ دادن تقلبها پی برد یا از بروز آنها جلوگیری کرد؟
کاربران جدیدی که از کانالهای مختلف جذب شدهاند، چه رفتاری در اپلیکیشن دارند؟
چگونه میتوان هر یک از کاربران را به تعامل و فعالیت بیشتر در اپلیکیشن ترغیب کرد؟ و تبلیغات مناسب هر گروه چیست؟
از یک ترکر اتریبیوشن موبایل چه میخواهید؟
بسیاری از کسبوکارهای ایرانی تا به حال از سرویسهای خارجی مانند Adjust و Tapstream استفاده میکردند؛ اما به دلایل مختلف مانند تحریم ایران از سوی شرکتهای خارجی، نبود امنیت کافی برای دادههای کاربران ایرانی، هزینه بسیار بالا با توجه به افزایش نرخ ارز در ایران، و یا ضعف آن سرویسها در شناسایی تقلبهای موبایلی، استفاده از سرویسهای خارجی یا امکانپذیر نیست یا مقرون به صرفه نیست.
هر پلتفرم آنالیز موبایل مارکتینگ معمولاً میکوشد با ارائه ۳ سرویس حیاتی، از یک سو نیازهای صاحبان اپلیکیشن را تأمین کند و از سوی دیگر به سوالات بازاریابها پاسخ دهد:
اندازهگیری عملکرد کمپینها، کانالها و شبکههای تبلیغاتی با اتریبیوشن
شما به عنوان یک بازاریاب چگونه بودجه تبلیغاتی خود را بین کانالها و شبکههای تبلیغاتی مختلف تقسیمبندی میکنید؟ چگونه پربازدهترین کانال و بهترین شبکه تبلیغاتی را انتخاب میکنید و بیشترین بودجه را به آن اختصاص میدهید؟
با استفاده از سرویس اتریبیوشن، میتوانید با مشاهده و مقایسه لحظه به لحظه نتایج کمپینهای مختلف در تنها یک پلتفرم، بهترین و سودآورترین کانالها یا کمپینها را شناسایی کنید و تصمیمات هوشمندانهتری در آینده بگیرید.
تحلیل رفتار کاربران با آنالیتیکس
معیار شما برای انتخاب بهترین کانال، کمپین یا شبکه تبلیغاتی چیست؟ بالاترین آمار نصب اپلیکیشن یا کیفیت کاربران جذبشده؟ رفتار و تعامل کاربران با اپلیکیشن شما چگونه است؟ آیا از مشکلات اپلیکیشن خود آگاهی دارید؟ چگونه میتوانید مشکلات اپلیکیشن خود را برطرف و بهینهسازی کنید؟
با استفاده از آنالیتیکس، میتوانید کاربران خود را به خوبی بشناسید؛ آنها را بر اساس رفتارشان یا مشخصات فردی-اجتماعیشان به گروههایی با مشخصات مشابه تقسیمبندی کنید تا تعاملات بهتر و اثرگذارتری با آنها داشته باشید.
حذف تقلب با استفاده از سیستم ضد تقلب
چرا باید اجازه دهید ترافیک ساختگی به افزایش چشمگیر هزینههای شما و کسب درآمد متقلبان بینجامد؟
استفاده از یک ترکر و شمارنده، میتواند از بودجه تبلیغاتی بازاریابان محافظت کند و با استفاده از روشهای آنلاین و آفلاین تشخیص تقلب مانند مدلسازی رفتار کاربران واقعی، فیلترینگ پویا و مدلسازیهای آماری به شما کمک کند تا هزینهای بابت ترافیک ساختگی نپردازید و بدون پرداخت هزینه اضافی برای نصبها و کلیکهای ساختگی، به هدف کمپین تبلیغاتی خود برسید.
خدمات و سرویسهای پلتفرم آنالیز موبایل مارکتینگ متریکس
اغلب افراد تصور میکنند برای جذب کاربر جدید و رشد یک اپلیکیشن تنها کافی است مقداری هزینه کنند و کاربر جدید جذب کنند؛ اما اجرای کمپینهای تبلیغات موبایلی غالباً بسیار پیچیدهتر است و برای اینکه یک اپلیکیشن همواره در حال رشد باشد، باید کمپینهای تبلیغاتی را به صورت دقیق مورد بررسی و تحلیل قرار داد و در صورت نیاز، کمپینهای خود را بهینهسازی کرد. نیازی که تیم متریکس از مدتها قبل در مورد آن اندیشیده بود.
مهمترین مزایا و نقاط قوتی که سرویس اتریبیوشن متریکس را به گزینهای مناسب در زمینه ابزارهای اندازهگیری موبایل تبدیل میکنند عبارتاند از:
رصد کاربران و شناسایی دقیق آنها
قابلیت پیادهسازی در انواع پلتفرمها
دسترسی به دادههای خام
رصد و تحلیل سفرکاربری
همکاری با شبکههای تبلیغاتی متعدد
پشتیبانی از Deep linking
عملکرد صحیح در مقیاس بالا
سرویس بومی
مقابله کاملاً رایگان با تقلب موبایلی
فیچرهای منحصربهفرد
شمارش نصبهای حاصل از تبلیغات گوگل (Gogle Ads)
شمارش نصبهای ارگانیک حاصل از جستجو در گوگل
شمارش نصب اپلیکیشنهای حاصل از سرچ اد کافه بازار
شمارش نصبهای مستقیم از تبلیغات تلگرامی
توانایی ارسال Postback برای نصب و رخدادهای دلخواه
پشتیبانی از Deep linking در تبلیغات
پشتیبانی از تبلیغات ریتارگتینگ
توانایی رصد درآمد (Revenue Tracking)
ارائه گزارشهای Uninstall، Reinstall و Reattributed Reinstall
دانش تیمی در مورد نیازهای بازار تبلیغات موبایلی
قیمت مناسب
متریکس در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹
متریکس، اولین پلتفرم آنالیز موبایل مارکتینگ در ایران است که در هشتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ۲۰۱۹ حضور دارد. با بازدید از متریکس از مزایای زیر بهرهمند خواهید شد:
دریافت مشاوره برای انتخاب سرویس اتریبیوشن
آشنایی با سرویسها و خدمات ترکر متریکس
دریافت دموی رایگان به مدت یک ماه
زمان: ۱۹ تا ۲۲ خرداد ۹۸
مکان: محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران، سالن ۴۰، غرفه ۲۸۵
انتهای رپرتاژ خبری
نظرات