• سه‌شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98021005328
  • خبرنگار : 71593

سازمان ملل: دولت میانمار اقدامی برای رفع نگرانی‌ روهینجایی‌ها برای بازگشت انجام نداده است

سازمان ملل: دولت میانمار اقدامی برای رفع نگرانی‌ روهینجایی‌ها برای بازگشت انجام نداده است

رییس بخش امور بشردوستانه سازمان ملل اظهار کرد، در زمینه برطرف کردن علل گریز روهینجایی‌ها به بنگلادش "هیچ پیشرفتی" صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، مارک لوکاک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، که به تازگی از بنگلادش بازگشته است، اظهار کرد: میانمار در انجام اقدامات اطمینان بخشی که بتوانند مردم را نسبت به امنیت بازگشت (به راخین) متقاعد کنند، شکست خورده است.

به گفته این مقام سازمان ملل، مهاجرانی که با آنان گفتگو کرده برای بازگشت به میانمار احساس امنیت نمی‌کنند و می‌خواهند از مسائلی مانند آزادی عمل و دسترسی به تحصیل، شغل و خدمات مطمئن شوند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که بیش از ۷۰۰ هزار مسلمان روهینجایی به دنبال خشونت‌های صورت گرفته در راخین از میانمار به بنگلادش گریخته‌اند، لوکاک در جمع خبرنگاران به شدت ابراز نگرانی کرد که در سال جاری میلادی سازمان ملل برای تامین هزینه‌های روهینجایی‌ها ۹۶۲ میلیون دلار درخواست کرده و تنها ۱۷ درصد از این مبلغ تامین سرمایه شده است.

وی در این باره گفت: فکر می‌کنم احتمالاً جهان در حال از دست دادن علاقه خود برای حمایت از این پناهجویان است. سال گذشته ما ۷۰ درصد از مبلغ درخواستی را دریافت کردیم.

معاون دبیرکل سازمان ملل هشدار داد: اگر تامین مالی نشویم، پیامدهای آن برای تهیه مواردی از جمله جیره‌های غذایی و خدمات بهداشتی و درمانی جدی خواهند بود.

لوکاک که به همراه فیلیپو گراندی، رییس بخش پناهجویان سازمان ملل و آنتونیو ویتورینو، رییس اداره بین‌المللی مهاجرت از بنگلادش دیدار کرد، در بیانیه‌ای مشترک بر لزوم ادامه حمایت از پناهجویان روهینجایی و اقدام در راستای بازگشت امن آنان به میانمار و دستیابی به راهکاری پایدار تاکید کرد.

این سه مقام در بیانیه مشترک خود اظهار کردند که تقریباً ۵۴۰ هزار تن از کودکان مهاجر که زیر ۱۲ سال سن دارند، از تحصیلات محروم هستند و باقی این کودکان خدمات تحصیلی محدودی دریافت می‌کنند.

لوکاک به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم جهان باید نگران این باشد که این گروه بزرگ از مردم در ۱۰ سال آینده در چه شرایطی خواهند بود اگر فرصت دسترسی به امکانات تحصیلی و بهبود وضعیت زندگی را نیابند و زندگی عادی‌ای نداشته باشند.

به گفته این مقام سازمان ملل، بنگلادش درباره اقدامات مجرمانه در میان مهاجران حاضر در اردوگاه کوکس بازار ابراز نگرانی کرده است.

او در این باره گفت: نگرانی‌های شناخته‌شده‌ای درباره تلاش صنعت مواد مخدر برای استفاده از جمعیت موجود در کوکس بازار و احتمال افراطگرا شدن این مهاجران وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha