• شنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 97110602792
  • خبرنگار : 71451

16 هزار نخبه در طرح اجتماعی بنیاد شهید ساماندهی شدند

16 هزار نخبه در طرح اجتماعی بنیاد شهید ساماندهی شدند

مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اجرای طرح اجتماعی مددکاری، گفت: در سطح کشور بیش از ۱۶ هزار نفر از نخبگان جامعه ایثارگری در قالب این طرح، ساماندهی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن هنرمند در نشست هم‌اندیشی شورای معاونان، مدیران، مددکاران و مشاوران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: معتمدین معین بدون کوچک‌ترین توقع مادی در راستای رفع مشکل همنوعان خود در جامعه ایثارگری، کمک‌های مؤثر و شایانی دارند و این افراد از فرهیختگان جامعه ایثارگری و دارای تحصیلات دانشگاهی و از افتخارات بنیاد هستند که در قالب تشکل‌های خاصی تحت عنوان همیاران وصل، همیاران رهایی و همیاران عدل به‌صورت تخصصی سازماندهی شده‌اند.
مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد تصریح کرد: تشکیلات مددکاری همراه با تأسیس بنیاد و همزمان با دستور حضرت امام (ره) برای خدمت بهتر به جامعه ایثارگری شروع به کار کرده و اعتقاد تصمیم‌گیران وقت این بوده که اساس کار بنیاد، مددکاری است.
وی با بیان اینکه مددکاری و مشاوره از موارد مهم بوده و در زندگی عادی مردم بسیار نیاز است، گفت: مددکاری در بنیاد در چند بخش به انجام وظیفه می‌پردازد و حدود ۹۰ مرکز مشاوره در سطح کشور با پتانسیل بالا و نیروهای متخصص، کارآزموده، علمی و فرهیخته از اساتید بنام و برجسته دانشگاهی و حوزوی فعالند که نسبت به راهنمایی و کمک به زیست بهتر جامعه معظم ایثارگری تلاش‌های مؤثری دارند.
حجت الاسلام هنرمند ادامه داد: مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج نیز در قالب مشاوره تلفنی، فردی و گروهی به انجام وظیفه پرداخته و تأثیر بسزایی داشته‌اند و طبق آمارها میزان طلاق در جامعه ایثارگری بسیار پایین‌تر از جامعه عادی است.
مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران آموزش خانواده را یکی از نکات حائز اهمیت در مددکاری برشمرد و تصریح کرد: آموزش خانواده نیز در شاخه‌ها و شعبات مختلف با حضور اساتید مجرب انجام شده که تأثیر بسزایی در رفع مشکلات جامعه ایثارگری دارد. رشد و گسترش کلینیک‌های مددکاری نیز در برنامه سال آینده قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه طرح سپاس، یکی دیگر از موارد مهم طرح اجتماعی بوده و از مهم‌ترین اقدامات بنیاد است، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح، مراجعه خادم به مخدوم است که به هر دلیلی توان مراجعه به بنیاد و بیان مشکلات و مطالبات خود را ندارد. از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۵۰ هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران انجام شده و در این طرح از مشارکت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده می‌شود.
حجت الاسلام هنرمند خاطرنشان کرد: امیدواریم مشارکت دستگاه‌ها در اجرای طرح سپاس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از نمرات ارزیابی دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی قرار گیرد.
انتهای پیام /
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha