• سه‌شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 97092010187
  • منبع : روابط عمومی برنامه

افتتاح جشنواره کتاب کودک و نوجوان در پایتخت کتاب

افتتاح جشنواره کتاب کودک و نوجوان در پایتخت کتاب

نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان روز پنج‌شنبه ۲۲ آذرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

به گزارش  ایسنا، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان از روز پنج‌شنبه ۲۲ آذر تا یک‌شنبه ۲۴ آذرماه در کاشان پایتخت کتاب ایران برپا می‌شود، این جشنواره از برنامه‌های چهارمین پایتخت کتاب ایران است که به همت اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل‌های کاشان و حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش با برگزاری نمایشگاه تخصصی تصویرگری کتاب کودک و نوجوان شماری از تصویرگران جهانی نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

در این دوره موضوع ویژه جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان، «آب» است، در ایام جشنواره  کارگاه‌ها و نشست‌هایی با موضوع داستان، شعر، قصه‌گویی، ترجمه، سفر و ادبیات، بحران و چالش آب، کارگاه‌ فیلم‌نامه و نمایش‌نامه و ... برگزار می‌شود.

کارگاه‌ها در دو بخش علاقه‌مندان بزرگ‌سال و هم‌چنین کودکان و نوجوان‌ها برپا می‌شود. علاوه بر آن با حضور بیش از پنجاه نویسنده و تصویرگر در مناطق مختلف شهری و روستایی، شهرستان کاشان برنامه صبحگاه نویسنده  اجرا می‌شود  و  نویسندگان اول صبح در مدارس حاضر می‌شوند و در برنامه صبح‌گاه  مدارس با بچه‌ها گفت‌وگو خواهند کرد.

علاوه بر این‌ها مجموعه‌ای از فیلم‌ها برگزیده کودک و نوجوان در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و هم‌چنین سالن هتل‌های شهر کاشان برای علاقه‌مندان نمایش داده می‌شود.

برگزاری شب شعر  و داستان، شب تجربه و تقدیر از فعالان عرصه ادبیات کودک و نوجوان همچنین برگزاری نمایشگاه نقاشی، نمایشگاه کتاب  و تور گردشگری از تاسیسات آب نیز از دیگر فعالیت‌های این رویداد  است.

همچنین در ایام برگزاری جشنواره ایده‌های برای نوشتن داستان  و تصویرگری درباره آب که به دبیرخانه رسیده است، داوری و ارزیابی می‌شود و در مراسم پایانی پنج نویسنده و پنج تصویرگر به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد و از آن‌ها برای نشر آثارشان حمایت می‌شود.

 در جشن پایانی در روز بیست و چهارم آذرماه کتاب‌های  کودک و نوجوان برگزیده یک دهه اخیر با موضوع «آب» معرفی خواهند شد و از نویسندگان و تصویرگران برتر تقدیر می‌شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha