• شنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 97082612593
  • خبرنگار : 71548

پرونده ویژه «اخلاق و رسانه» در یک نشریه

پرونده ویژه «اخلاق و رسانه» در یک نشریه

شماره آبان ماه ماهنامه «مدیریت ارتباطات» به صورت ویژه با موضوع «اخلاق و رسانه» در گفت‌وگوها و گزارش‌هایی به لزوم رعایت اخلاق حرفه‌ای در رسانه‌ها و چرایی رعایت آن در برخی مواقع پرداخته است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، یکصد و دومین شماره از ماهنامه تحلیلی، آموزشی و اطلاع‌رسانی «مدیریت ارتباطات» به موضوع اخلاق حرفه‌ای در رسانه‌ها اختصاص دارد. این نشریه با انتشار گفت‌وگوها، گزارش‌ها و مقاله‌هایی به وضعیت رعایت اخلاق حرفه‌ای در رسانه‌ها پرداخته است. 

در بخشی از سر مقاله این شماره از ماهنامه «مدیریت ارتباطات»، به قلم امیرعباس تقی‌پور و با عنوان «اخلاق رسانه‌ای؛ تضاد غیر قابل حل؟»، آمده است: اخلاق کجای کار رسانه‌ها است؟ نمی‌توان پاسخ واحدی به این پرسش کوتاه، اما بسیار مهم و اساسی داد. گوناگونی میثاق نامه‌ها و تعهدنامه‌های اخلاقی رسانه‌ها در سطح جهان و در انجمن‌ها و سندیکاهای مختلف موید همین موضوع است و البته مهم‌تر عملکرد رسانه‌ها است.

«اخلاق رسانه موضوعی چندوجهی و میان رشته‌ای است و ارتباط مستقیم و بدون واسطه‌ای با منافع رسانه‌داران دارد. اگر چه اغلب آنها تلاش می‌کنند در مرام‌نامه‌های رسانه‌های خود از رعایت اصول کلی اخلاقی نظیر احترام به خواست مخاطب، رعایت بی‌طرفی در تنظیم و انتشار اخبار و احترام به حقوق و حریم خصوصی در کنار توجه به منافع ملی سخن به میان آورند، نمی‌توان از صاحب رسانه انتظار یا درخواست داشت بر خلاف دیدگاه‌، مشی و هدف سرمایه‌گذاران خود عمل کند.»

گفت‌وگو با سید حسن اسلامی، حسن نمکدوست، کامبیز نوروزی، هوشنگ گلمکانی، شیرزاد پیک حرفه، فریدون مجلسی، بابک زمانی، ایرج رضایی و ... از جمله مصاحبه‌های پرونده «اخلاق و رسانه» در ماهنامه «مدیریت ارتباطات» است.

«درست‌ترین راه؛ دشوارترین راه»، «زبان حقیقت، اخلاق و رسانه»، «روزنامه‌نگار باید وقف حقیقت باشد»، «شبکه اجتماعی؛ رسانه‌ای با اخلاقیات دو گانه»، «تبدیل فضیلت‌ها با حماقت‌ها»، «رسالت‌ها، وسوسه‌ها و موانع اخلاق روزنامه‌نگاری»، «رسانه‌هایی که مخاطبشان یارانه است»، «مکالمه منتقد با اثر خالص‌ترین نوع نقد است»، «اخلاقیات آزادی» و «امر دوستی، مغفول رسانه‌ها» از عناوین مقاله‌ها، مصاحبه‌ها و گزارش‌های ماهنامه «مدیریت ارتباطات» است. 

شماره آبان ماه ماهنامه تحلیلی، آموزشی و اطلاع‌رسانی «مدیریت ارتباطات» در ۷۱ صفحه و با قیمت ۱۵ هزار تومان عرضه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha