• چهارشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۷ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97082311598
  • خبرنگار : 71605

رنگ و بوی سلامت در دومین رویداد ملی ایده بازار خوراک و نوشیدنی

رنگ و بوی سلامت در دومین رویداد ملی ایده بازار خوراک و نوشیدنی

دبیر علمی دومین رویداد ملی ایده بازار خوراک و نوشیدنی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این رویداد از رشد کیفی ایده‌های این ایده بازار نسبت به سال گذشته خبر داد و با اشاره به اینکه ایده‌های امسال سلامت محور هستند، خاطرنشان کرد: ایده بازار پل ارتباطی بین صنعت، جامعه علمی و مردم عادی است.

علی اصغر زمانی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن پرداختن به نقش محوری ایده بازار با بیان اینکه صنایع مسائل خود را در بخش تحقیق و توسعه خودشان واکاوی می‌کنند افزود: از طرفی ممکن است مسئله آنها پیشتر توسط دیگران حل شده باشد. این در حالیست که برخی نیز دارای ایده بوده اما نمی‌دانند آن را در کجا بیان کنند.

وی ایده بازار را پل ارتباطی بین صنعت، جامعه علمی و مردم عادی دانست و توضیح داد: این رویداد به نوعی بخش تحقیق و توسعه صنایع در سطح دانشگاه‌های ایران و مردم عادی به حساب آمده و وظیفه اطلاع رسانی بین عرصه‌های نام برده را بر عهده دارد.

دبیر علمی دومین رویداد ملی ایده بازار خوراک و نوشیدنی دانشگاه صنعتی امیرکبیر سپس به فرآیند معکوس این پل ارتباطی اشاره و تشریح کرد: در این رویداد همچنین فضایی فراهم آمده که سرمایه‌گذار ایده را بشناسد و بر روی آن سرمایه‌گذاری کند. این در حالیست که به صاحبان ایده نیز جهت‌دهی می‌شود و بر روی موضوعات خاص که اولویت‌های جامعه هستند تمرکز کنند.

زمانی با بیان اینکه این نوع جهت‌دهی از هدر رفتن وقت و انرژی ایده پرداز جلوگیری می‌کند تاکید کرد: باید توجه داشت که رویداد ایده بازار ماحصل تلاش 11 ماهه آن و مذاکرات مختلف با صنایع و ایده پردازان است.

وی این فرآیند را همچنین شامل برگزاری کارگاهها برای ایده پردازان به منظور چگونگی ارائه ایده و چکش‌کاری آن دانست و در خصوص دستاوردهای نخستین ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: در ایده بازار قبلی دو ایده وارد مرحله سرمایه‌گذاری شدند.

دبیر علمی دومین رویداد ملی ایده بازار خوراک و نوشیدنی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان از افزایش رشد کیفی ایده‌های این ایده بازار نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ایده بازار امسال سمت و سوی سلامت گرفته و این نیز حائز اهمیت است که در بخش داوری در کنار جامعه دانشگاهی افرادی از صنعت نیز حضور دارند.

در این ایده بازار ایده «شیرین کننده گیاهی کم کالری جایگزین شکر» رتبه اول، «پودر عدسک آبی» رتبه دوم، «دسر نوشیدنی سینبیوتیک» رتبه سوم، «محصولات غذایی فراسودمند مخصوص سالمندان و بیماران» رتبه چهارم، «گرین لقمه» رتبه پنج، «مافین غنی شده با عناب» نیز رتبه ششم را کسب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha