• یکشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 97082009192
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

وزیر جهاد کشاورزی:

خراسان جنوبی در کشت گلخانه‌ای پیشتاز باشد

خراسان جنوبی در کشت گلخانه‌ای پیشتاز باشد

ایسنا/خراسان جنوبی وزیر جهاد کشاورزی خواستار ورود کشاورزان به حوزه گلخانه‌ای شد و گفت: گلخانه در خراسان‌جنوبی کم داریم و باید به سمت توسعه این حوزه پیش برویم.

به گزارش ایسنا، محمود حجتی، امروز 20 آبان جاری در مراسم بهره برداری از پروژه تجهیز و نوسازی در سطح ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی طبس، گفت: از کشاورزانی که با اجرای طرح‌هایی باعث کاهش آب و افزایش بازدهی می‌شوند و همچنین با یکپارچه شدن قطعات مزارع کشاورزی خود موافقت کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی افزود: همکاری کشاورزان باید در اصلاح روش کشاورزی و الگوی کاشت و مکانیزه شدن کشاورزی بیشتر شود که اصلاح باعث کاهش میزان آب و افزایش بهره‌وری می‌شود.

حجتی با اشاره به وجود واحدهای دامی نژادهای جدید در طبس، گفت: پنج هزار دام اصلاح نژاد جدید در طبس نشان دهنده پیشتاز، همیار و همکار بودن کشاورزان و دامدارن است.

وزیر جهاد کشاورزی خواستار ورود کشاورزان به حوزه گلخانه‌ای شد و تصریح کرد: گلخانه در خراسان‌جنوبی کم داریم و باید به سمت توسعه این حوزه پیش برویم.

حجتی یادآورشد: می‌توانیم با استفاده از گلخانه‌ها با صرف کمترین انرژی درآمدزایی خوبی ایجاد کنیم و اگر محصولات صیفی و سبزی را به سمت گلخانه‌ها هدایت کنیم، ضمن مصرف کم آب، درآمد بالایی دارد.

با حضور وزیر حهاد کشاورزی صورت گرفت؛

بهره برداری از پروژه تجهیز و نوسازی در سطح 800 هکتار در طبس

پروژه تجهیز و نوسازی در سطح 800 هکتار در طبس همزمان با سومین روز از سفر وزیرجهادکشاورزی صبح امروز 20 آبان جاری افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا قوسی، رئیس جهادکشاورزی خراسان جنوبی، امروز 20 آبان جاری در حاشیه افتتاح این پروژه در طبس اظهارکرد: این پروژه روستای تشکانان با عنوان کامل پروژه اجرای عملیات آب و خاک تعاونی‌های تولید است .

وی ادامه داد: جمع کل اعتبارات دولتی 16790 میلیون ریال و عملیات تسطیح اراضی 125 هکتار که عملیات کانال و لوله 9.5 کیلومتر است .

رئیس جهادکشاورزی خراسان جنوبی افزود: عملیات احداث جاده بین مزارع 11.5 کیلومتر است و سال شروع پروژه 1393 و همچنین محل تأمین اعتبار و تسهیلات ملی است .

قوسی بیان کرد: دومین پروژه در کریت و حومه طبس و عنوان کامل پروژه "تجهیر و نوسازی و شبکه فرعی آبیاری اراضی " زیر سد کریت و نهرین است .

وی ادامه داد: جمع کل اعتبارات دولتی60500 (میلیون ریال) وعملیات تسطیح اراضی675 هکتار و عملیات کانال و لوله93 کیلومتر است .

وی افزود: عملیات احداث جاده بین مزارع 44 کیلومتر که از سال 1386 شروع شده و محل تأمین اعتبار و تسهیلات اعتبارات ملی است .


انتهای پیام

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha