• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 97072916356
  • منبع : روابط عمومی برنامه

اعلام برنامه نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» در حرم حضرت معصومه (س)

دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی حوزه هنری برنامه‌های مراسم نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» را که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود، منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، مراسم نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» در حرم حضرت معصومه (س) با همکاری مرکز جهانی اطلاع‌رسانی آل البیت (علیهم السلام) کار خود را از 26 مهرماه آغاز کرده است.

نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» هفته گذشته با اجرای محسن میرزاعلی، حسن بصیری و نقال و پرده‌خوان خردسال سارینا حیدری در صحن جوادالائمه(ع) حرم حضرت معصومه (س) در کنار نمایشگاه عکس اربعین اولین اجراهای خود را تجربه کرد.

نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» که تا 16 آبان ادامه خواهد داشت 15 اجرا طی 5 روز خواهد داشت.  به این ترتیب 3 و 7 آبان‌ماه مهدی چایانی، هلیا حیدری و محیا محمدجعفری در صحن جوادالائمه(ع) بعد از نماز مغرب و عشا به اجرای نقالی و پرده‌خوانی خواهند پرداخت.

همچنین 10 آبان‌ماه مرشد ابولفضل ورمزیار، حسن بصیری و سارینا حیدری در صحن جوادالائمه (ع) حرم حضرت معصومه (س) بعد از نماز مغرب و عشا اجرای نقالی و پرده‌خوانی خواهند داشت. اجراهای مراسم نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» 16 آبان با هنرنمایی محمد معجونی، هومن پوراشرف و سارینا حیدری نیز به پایان خواهد رسید.

نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» از سوی دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با همکاری موسسه جهانی آل البیت(ع) برگزار می‌شود.

این مراسم با موضوع امام حسن مجتبی (ع)، امام رضا (ع)، اربعین، قیام سیدالشهدا و رحلت رسول‌الله(ص) برای اولین بار است در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود. نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» در بخش‌های خردسالان، کودک و نوجوان، جوان و پیش‌کسوتان 15 اجرا خواهند داشت.

مراسم نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» 26 مهر الی 16 آبان در قالب 15 اجرا هر شب در تاریخ‌های یاد شده پس از نماز مغرب و عشا در صحن جوادالائمه (ع) حرم حضرت معصومه (س) از سوی دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با همکاری مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت (علیهم السلام) برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha