• دوشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97042513538
  • خبرنگار : 71129

"قتل‌های مرتبط با یک گروه نئونازی در آلمان هنور در هاله‌ای از ابهام است"

"قتل‌های مرتبط با یک گروه نئونازی در آلمان هنور در هاله‌ای از ابهام است"

با وجود حکم روز چهارشنبه علیه مظنون اصلی یک گروه نئونازی در آلمان به قتل هشت مهاجر ترکیه‌ای، رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان گفت که هنوز سوالات زیادی در ارتباط با این قتل‌ها بی‌پاسخ مانده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هانس جورج ماسن، رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان گفت که علاوه بر آژانس مطبوعش، اداره پلیس، قوه قضاییه و کمیسیون‌های پارلمانی در چند سال گذشته برای روشن شدن مساله قتل‌هایی که در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ انجام شده، سخت کار کرده‌اند.

وی ادامه داد: اما با وجود تلاش‌های بی‌وقفه، هنوز سوالات زیادی در ارتباط با این قتل‌ها که توسط اعضای گروه نئونازی ناسیونال سوسیالیست زیرزمینی صورت گرفته، بی‌پاسخ مانده است. هنوز بسیاری از جوانب این قتل‌ها مشخص نشده و در هاله‌ای از ابهام است.

ماسن به انتقادهای احزاب اپوزیسیون علیه آژانس مطبوعش پاسخی نداد؛ این احزاب آژانس اطلاعات داخلی آلمان را به لاپوشانی نقش احتمالی مقام‌ها یا جاسوس‌ها در ارتباط با قتل‌های صورت گرفته در سال‌های ذکر شده و انهدام فایل‌های محرمانه این گروه نئونازی متهم کرده‌اند.

این گروه در سال‌های ذکر شده ۱۰ تن از جمله هشت مهاجر ترکیه‌ای، یک یونانی و یک افسر پلیس را به قتل رساند اما این قتل‌ها برای مدت زیادی کشف نشد.

پس از یک دوره پنج ساله دادگاهی، دادگاهی در مونیخ روز چهارشنبه هفته قبل به بئاته زشائپه، تنها مظنون زنده و اصلی حکم حبس ابد داده و برای چهار نفر دیگر از اعضای این گروه احکام سبک‌تری صادر کرد.

رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان همچنین ابراز امیدواری کرد که دادگاهی این گروه بتواند پاسخی به بسیاری از سوالات بدهد و به تئوری‌های توطئه پایان دهد.

البته وی به این مساله اشاره کرد: با وجود تمام این اقدامات، ما هنوز خیلی چیزها درباره انگیزه‌های این افراد نمی‌دانیم و اینکه چرا آنها این افراد را کشتند. چرا عاملان مسؤولیت این جنایات را برعهده نمی‌گیرند؟

مردم آلمان برای نخستین بار در سال ۲۰۱۱ از این قتل‌ها مطلع شدند زمانیکه دو عضو این گروه پس از یک سرقت ناکام بانک کشته شده و پلیس در آپارتمان آنها سلاح و اسناد با مطالب راست افراطی یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha