• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 97022312620
  • خبرنگار : 71418

حامد حدادی: کار نیمه تمام‌مان در بازی‌های آسیایی را تمام می کنیم/تورنمنت چین به دردمان نمی‌خورد

حامد حدادی: کار نیمه تمام‌مان در بازی‌های آسیایی را تمام می کنیم/تورنمنت چین به دردمان نمی‌خورد

ستاره بسکتبال ایران قول داد تیم‌ ‌ملی بسکتبال و شخص خودش با قدرت کامل به بازی‌های آسیایی می‌روند تا با کسب قهرمانی کار نیمه تمام ایران در قاره کهن را تمام کنند.

حامد حدادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آغاز تمرینات تیم‌ ‌ملی و حضورش در اردوی آماده سازی، اظهار کرد: من آخرین باری که تمرین کردم، با پتروشیمی به رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا رفتم و پس از آن نیز دستم به توپ نخورده است. در سفری که داشتم تمرین کردم و سعی کردم آمادگی بدنی‌ام را حفظ کنم و حالا نیز به اردو آمده ام و سعی می‌کنم خیلی زود خودم را به دیگر بازیکنان برسانم.

او ادامه‌ داد: در این مدت بازیکنان تمرین داشتند و شرایط‌شان خوب است. زمان خوبی در اختیار داریم و من نیز تلاش می‌کنم که سریع آماده شوم.

ملی‌پوش بسکتبال ایران همچنین بیان‌ کرد: در گذشته و در زمان تعطیلات لیگ، سالن در اختیار بازیکنان نبود، اما حالا این مشکل حل شده است و سالن در اختیار بازیکنان قرار گرفته است. ملی‌پوشان تمرین کردند و به همین دلیل شرایط‌شان خوب است. البته اردوی تیم‌ ‌ملی خیلی زود شروع شد که این تصمیم مربیان است، اما کشورهای دیگر پنج ، شش هفته‌ قبل از بازی‌های مهم تمریناتشان را شروع می‌کنند. با این حال اردو شروع شده است و بازیکنان هم تمرین کرده‌اند و شرایطشان در حال‌ حاضر خوب است.

ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا با ابراز مخالفت برای اعزام تیم‌ ‌ملی به تورنمنت چین، اظهار کرد: من مخالف اعزام تیم‌ ‌ملی به چین هستم، چون هیچ فایده‌ای برای بسکتبال ایران ندارد. تیم دوم و سوم چین برابر ما قرار می‌گیرد، ما را آنالیز می‌کنند و هر کاری که بخواهند انجام می‌دهند بنابراین هیچ سودی به بسکتبال ایران نمی رسد. به نظرم به این تورنمنت نرویم خیلی بهتر است و در این مورد با مربیان نیز صحبت خواهم کرد.

حدادی خاطر نشان کرد: کاملا به یاد دارم سال 2015 تیم اصلی ایران به چین رفت و با تیم‌های دوم و سوم آنها بازی کردیم. داوری هر بلایی که خواست سر ما آورد و برابرشان شکست خوردیم. آن تورنمنت هم از نظر فنی برایمان سودی نداشت و کاملا ما را آنالیز کردند و هم از نظر روحی به تیم ضربه وارد کرد. ما فکر می‌کنیم که آنها باهوش نیستند، اما آنها کاملا با هوش برای ما برنامه‌ریزی می‌کنند و این اصلا برای ما خوب نیست.

حدادی ادامه‌ داد: باید هزینه کنیم تا ‌اسپانسر بیاید و بتوانیم اردوی تدارکاتی در اروپا داشته باشیم. تورنمنت چین و ویلیام جونز دیگر به درد ما نمی خورد. اکنون نیوزیلند و استرالیا وارد آسیا شده‌اند و بازی کردن ما با تیم B،D  و یا X چین برای ما خوب نیست. ما باید با تیم‌های اروپایی بازی کنیم. حتی اگر با 30 – 40 امتیاز ببازیم، خیلی چیزها یاد می گیریم.

سنتر لژیونر بسکتبال ایران در ادامه‌ افزود: در سال 2007 اردوهای اروپایی و آمریکایی داشتیم و بازی‌های خوب زیادی را انجام دادیم. برابر حریفان باختیم، اما خیلی رشد کردیم. آن بازی‌ها هفت، هشت سال برای بسکتبال ایران جواب داد و ما چند سال قهرمان شدیم، چون برابر حریفان خوب آبدیده شدیم. باید تیم‌های اروپایی را دعوت کنیم، کمی هزینه کنیم تا آنها به ایران بیایند، پخش زنده بگیریم تا هم بسکتبال رشد کند و هم ‌اسپانسر بیاید.

حدادی افزود: 12 ساعت به چین سفر کنیم و چند بازی برابر تیم دوم و سوم این کشور داشته باشیم، چیزی ندارد و فقط فرصت آنالیز شدن را به حریفان می‌دهد.

ستاره بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که بازی‌های آسیایی جاکارتا را چطور می بیند، بیان‌ کرد: ما یک سومی و یک دومی در این تورنمنت داریم و حالا قهرمانی می‌خواهیم. به شخصه انگیزه‌ام فوق‌العاده‌ زیاد است. سال 2014 در شب بد بسکتبال ایران و در بازی که همه اشتباه داشتیم خود من اشتباه داشتم باختیم، اما حالا با قدرت به بازی‌های آسیایی جاکارتا می رویم. خود من که با قدرت برای این بازی‌ها آماده می شوم . یک کار نیمه تمام داریم و ان‌شاء‌الله آن را در جاکارتا تمام خواهیم کرد و قهرمان بازی‌های آسیایی می شویم.

او ادامه‌ داد: ما هر چه بیشتر اردو و بازی تدارکاتی خوب اروپایی داشته باشیم بهتر است. بازیهایی مثل ویلیام جونز و تورنمنت اطلس نه به درد من یا صمد نیکخواه بهرامی و اوشین می خورد و نه به درد بازیکنان دیگر. می‌گویند تیم لیتوانی به این تورنمنت می‌آید. می رویم می بینیم که تیم دانشگاهی آمده است. خب این برای شان و شخصیت تیم‌ ‌ملی هم  خوب نیست. شاید برای جوانان بهتر باشد که بروند و بازی داشته باشند، اما برای تیم‌ ‌ملی بسکتبال ایران نه. باید تیم‌های اروپایی را دعوت کنیم و با آنها بازی داشته باشیم.

لژیونر بسکتبال ایران با اشاره به ضرورت جذب ‌اسپانسر برای بسکتبال ، گفت‌: هنوز ‌اسپانسری برای بسکتبال نیامده است و می‌گویند که پول نداریم و ‌اسپانسر نمی آید. خب ما خودمان باید برای جذب ‌اسپانسر تلاش و کار کنیم تا ‌اسپانسرها به بسکتبال بیایند. از تیم‌های اروپایی دعوت کنیم، پخش زنده داشته باشیم. اگر نمی توانیم دعوت کنیم خودمان به کشورهای اروپایی مثل صربستان که ویزا نمی‌خواهد برویم و در آن جا بازی دوستانه داشته باشیم. البته دلار هم گران شده است و فکر می‌کنم نتوانیم کاری انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha