• شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97020100412
  • خبرنگار : 71496

درگیری نیروهای تحت امر برادرزاده عبدالله صالح با انصارالله و ناکامی این نیروها در پیشروی در تعز

درگیری نیروهای تحت امر برادرزاده عبدالله صالح با انصارالله و ناکامی این نیروها در پیشروی در تعز

نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن با نیروهای وابسته به جنبش انصارالله، هم‌پیمانان سابق خود، برای کنترل بر یک پایگاه اصلی برای اولین اولین بار پس از کشته شدن صالح در سال گذشته میلادی درگیر شدند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری "خبر" وابسته به طارق صالح، فرمانده نیروهای ویژه یمنی و برادرزاده علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشن یمن ساعاتی پس از آنکه نیروهای "مقاومت ملی" (گارد سابق ریاست جمهوری) به رهبری طارق صالح از اولین عملیات نظامی خود در جبهه ساحل غربی خبر دادند، ویدئویی را منتشر کرد.

در این ویدئو طارق صالح با لباس نظامی در حال شرح تحولات درگیری در ساحل غربی برای جمعی از افسران در داخل یکی از اتاق‌های عملیات نظامی است.

یک منبع نزدیک به طارق صالح به روزنامه عکاظ چاپ عربستان گفت: نیروهای شرکت‌کننده شامل چهار تیپ برخوردار از عالی‌ترین تجهیزات هستند.

روزنامه عکاظ عربستان به نقل از یک منبع نظامی نوشت، تعداد این نیروها بیش از ۱۰ هزار نیروی گارد سابق ریاست جمهوری و نیروهای ویژه بوده و آنها از استان‌های مختلف یمن فراخوانده شده‌اند.

سایت "عدن الغد" به نقل از منابع خود اعلام کرد، نیروهای گارد سابق ریاست جمهوری پس از انتقال تمامی سلاح‌های سبک، سنگین و نیمه سنگین خود به ساحل غربی، اولین عملیات جنگی خود را در این جبهه آغاز کردند.

منابعی در گفت‌وگو با سایت "المشهد الیمنی" گزارش دادند، نیروهای مقاومت ملی-گارد سابق ریاست جمهوری- عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادسازی استان الحدیده آغاز کرده‌اند.

یک منبع نظامی نزدیک به طارق صالح فاش کرد، گروه جدیدی از این نیروها حامل خودروهای زرهی ویژه، کادر مسلح، توپخانه، مهمات و دیگر سلاح‌ها برای شرکت در عملیات نظامی علیه انصارالله در ساحل غربی وارد شهر المخا در استان تعز شدند.

اما امروز (شنبه) ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دومین یورش نیروهای صالح در ۲۴ ساعت گذشته به سمت غرب پایگاه خالد بن ولید در شهر المخا در جنوب غرب استان تعز را ناکام گذاشتند.

یک منبع نظامی یمنی نیز از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از نیروهای صالح و ارتش سودان در این درگیری خبر داد.

همچنین این منبع با اشاره به اینکه جنگنده‌های ائتلاف حدود ۲۰ حمله هوایی در حمایت از نیروهای صالح اجرا کردند اما هیچ پیشرفتی حاصل نشد، تاکید کرد، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۹ خودروی زرهی نیروهای صالح و ائتلاف عربی را منهدم کردند.

در مقابل خبرگزاری رسمی امارات (وام) ادعا کرد، پس از درگیری‌های شدید نیروهای گارد ریاست جمهوری یمن با ارتش و کمیته‌های مردمی، آنها بر ارتفاعات مشرف به پایگاه خالد بن لولید کنترل یافتند.

خبرگزاری وام به نقل از یک منبع نظامی در یمن افزود: در حمله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه‌های نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور (مستعفی) در شمال غرب شهر تعز تعدادی از آنها کشته و زخمی شدند.

همچنین در درگیری این دو طرف در شهر القبیطه در شمال استان تعز پنج تن از نیروهای هادی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌های ائتلاف عربی ضد یمن نیز همزمان با حملات هوایی علیه شهر الصفراء در استان صعده در شمال یمن، شهر حیدان در جنوب غرب این استان را بمب‌های دودزا هدف قرار دادند.

همچنین این جنگنده‌ها مناطق مختلفی در دو شهر مرزی حرض و میدی در استان حجه در غرب یمن را هدف قرار دادند.

یک سرباز عربستانی نیز با شلیک تک‌تیراندازهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه الحسکول واقع در مرزهای مشترک دو کشور کشته شد.

همزمان پایگاه‌های ارتش عربستان در دو منطقه ملحمه و السوده هدف حملات توپخانه‌ای این ارتش قرار گرفتند.

پایگاه عاکفه در نجران عربستان نیز با موشک‌های کاتوشای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هدف قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha