• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۸:۵۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 97012106989
  • خبرنگار : 71432

از انتخاب سرپرست شهرداری تهران تا تشکیل تیم‌های سیار برای شناسایی دختران دارای رفتار پرخطر

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

"ماجرای انتقال آب وان به دریاچه ارومیه چیست؟، جزئیات اصلاحیه طرح طبقه‌بندی مشاغل در آموزش‌وپرورش، معافیت معتادان در حال درمان از تعقیب و پیگیرد قانونی، تشکیل تیم‌های سیار برای شناسایی دختران دارای رفتار پرخطر، حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران شد و اداره شهر با استقراض در دوره قالیباف"، از مهمترین عناوین خبرهای اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز حدود ۶۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

ماجرای انتقال آب وان به دریاچه ارومیه چیست؟

سرپرست دفتر امور تالاب‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه هنوز مطالعات مربوط به انتقال آب دریاچه وان به دریاچه ارومیه انجام نشده است، گفت: این طرح هنوز به طور رسمی در ستاد احیای دریاچه ارومیه مطرح نشده و گزارش فنی برای آن تهیه نشده است.

مسعود باقرزاده کریمی با تاکید بر اینکه مطالعات شناسایی ترکیب آب دریاچه وان انجام نشده است،اظهارکرد: سناریوهای متعددی درباره انتقال آب از دریای خزر، دریاچه وان ترکیه، دریاچه سوان ارمنستان و .. به دریاچه ارومیه مطرح است و ستاد احیای دریاچه ارومیه اعتقاد دارد که این ایده‌ها باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که ایده‌پرداز اصلی انتقال آب وان به دریاچه ارومیه کدام دستگاه است، اظهار کرد: نمی‌دانم ایده انتقال آب وان به دریاچه ارومیه از طرف کدام دستگاه مطرح شده است و در جریان این موضوع نیستم اما به‌طور کلی ایده‌هایی در مورد خرید آب از خارج مطرح شده و به این معناست که احیای دریاچه تحت هر شرایطی باید صورت گیرد. 

سرپرست اداره کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد

جزئیات اصلاحیه طرح طبقه‌بندی مشاغل در آموزش‌وپرورش /رفع بخشی از مشکلات معلمان

سرپرست اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش از ارائه اصلاحیه طرح طبقه‌بندی مشاغل به سازمان امور اداری استخدامی کشور تا پایان فروردین ماه خبر داد.

ناصر سلیمان زاده درباره جزئیات این اصلاحیه اظهار کرد: ما اصلاحیه را تدوین کره‌ایم و این اصلاحیه طوری نیست که بتوانیم بگوییم معجزه کرده‌ایم، اما اقدام خوبی است و بخشی از مشکلات معلمان را در اعمال مدرک تحصیلی و استخدام حل می‌کند.

وی افزود: یکسری رشته‌های تحصیلی در اصلاحیه به طرح طبقه بندی مشاغل اضافه شده است. قبلا همکاران  ما ادامه تحصیل می‌دادند اما چون رشته آنها در طبقه بندی مشاغل نبود، اعمال مدارک تحصیلی‌شان مقدور نبود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد

معافیت معتادان در حال درمان از تعقیب و پیگیرد قانونی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه بر اساس مصوبات کمیته حقوقی- قضایی ستاد مبارزه با مواد مخدر، تأسیس مرکز درمان اعتیاد تحت عنوان «مرکز تبصره دو ماده ۱۶»، وجاهت قانونی ندارد، گفت: تبصره ۲ ماده ۱۶ یک «فرصت» است که از سوی قانونگذار با اخذ قرار یا تأمین مناسب از فرد معتاد، در اختیار او قرار داده می‌شود تا وی وارد فرایند درمان شود.

دکتر محسن روشن پژوه با بیان اینکه براساس تبصره ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر دولت موظف است تا برای افراد معتاد به اندازه کافی و در انواع و الگوهای مختلف،  مرکز درمانی راه‌اندازی کند، افزود: دولت همچنین موظف است برای کسانی که بضاعت کافی و تمکن مالی برای تامین هزینه های درمان ندارند،کلیه هزینه درمان را در قالب پوشش بیمه پایه و بستری تامین کند. به عبارت دیگر این ماده می گوید اگرچه اعتیاد در کشور ما جرم است ولی به معتادان فرصت داده می شود تا خودشان درمان را انتخاب کنند به همین دلیل دولت موظف است به اندازه کافی تسهیلات درمانی فراهم کند تا آنها داوطلب درمان شوند.

مشاور وزیر بهداشت در امور زنان خبر داد

تشکیل تیم‌های سیار برای شناسایی دختران دارای رفتار پرخطر + جزییات

مشاور وزیر بهداشت در امور زنان از اجرای طرح افزایش آگاهی دختران نوجوان درباره رفتارهای پرخطر و تشکیل تیم‌هایی برای شناسایی نوجوانان در معرض خطر و پرخطر خبر داد.

دکتر ساره محمدی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح تاب‌آوری اجتماعی که هدف آن کاهش خشونت و نزاع‌هایی است که زنان در خانواده و جامعه درگیر آنها هستند، بیان کرد: یکی از مواردی که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده، طرح تاب آوری است؛ قرار است این برنامه به صورت آزمایشی در سه استان اجرا شود، اما چون قرار بود به آن بودجه تخصیص داده شود، تصمیم گرفتیم از ابتدای سال ۹۷ برنامه‌ها را اجرا کنیم. چندین استان داوطلب اجرای این برنامه هستند و ما با توجه به پتانسیل‌شان آنها را انتخاب می‌کنیم.

وی با اشاره به یکی از بندهای تفاهم‌نامه معاونت زنان ریاست جمهوری و وزارت بهداشت درباره کاهش خشونت نسبت به زنان، بیان کرد: یکی از برنامه‌های این حوزه افزایش آگاهی دختران نوجوان۱۰ تا ۱۹ ساله است.

حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران شد

پس از رای گیری اعضای شورای شهر و رفتن نجفی از شهرداری تهران، اعضای شورا با ۱۴ رأی موافق حسینی مکارم معاون وی را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران پس از آنکه به استعفای نجفی رای مثبت دادند، انتخاب سرپرست در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت و محسن هاشمی از اعضا خواست که گزینه‌های سرپرستی را به هیات رئیسه بدهند.

گزارش خزانه‌دار شورای شهر از وضعیت مالی شهرداری

اداره شهر با استقراض در دوره قالیباف/تامین ۴۲ درصد از منابع مالی با وام

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اعلام بررسی وضعیت مالی شهرداری در شش ماهه نخست سال ۹۶ گفت: ۴۲ درصد از منابع مالی شش ماهه اول سال گذشته از وام تامین شده است.

حسن رسولی با بیان اینکه شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است در برش عملکردی شش ماهه خود نسبت به تامین منابع تا ۸۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اقدام کند و به همین میزان نیز مصارف خود را تنظیم و تعادلی بین منابع و مصارف ایجاد کند، گفت: اما در شش ماهه نخست ۹۶ شهرداری توانست با تحقق ۷۳ درصد منابع مبلغ ۶۵ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال را کسب و مبلغ ۷۹ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال هزینه کند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

ماجرای انتقال آب وان به دریاچه ارومیه چیست؟

صید ماهی مرکب غول‌پیکر در آب‌های فیلیپین

اعضای شورای شهر تهران به رفتن نجفی رأی دادند

تصادف مرگبار تریلر با اتوبوس در سمنان

تشکیل تیم‌های سیار برای شناسایی دختران دارای رفتار پرخطر + جزییات

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha