• چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ / ۰۰:۲۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 97011403255
  • خبرنگار : 71503

بازخواست‌ها و حقارت‌ها برای گرفتن مجوز کنسرت

بازخواست‌ها و حقارت‌ها برای گرفتن مجوز کنسرت

یک خواننده موسیقی اقوام و نواحی با گله از تبعیضی که بین هنرمندان موسیقی اقوام ایرانی و خارجی برای ارائه مجوز کنسرت وجود دارد، از اینکه به برخی از کنسرت‌های خارجی به‌راحتی مجوز داده می‌شود در حالی که برای گرفتن مجوز کنسرت موسیقی اقوام ایرانی مشکلات بسیاری وجود دارد، انتقاد کرد.

علی انصاری- خواننده موسیقی اقوام کهگیلویه و بویراحمد (ممسنی) -، در واکنش به انتشار گزارش ایسنا با عنوان «کنسرت نوروزی یا کاسبی با موسیقی سرخ‌پوستان؟» اظهار کرد: جای ناراحتی دارد که یک نوازنده موسیقی قومی آمریکایی درجه چندم در نوروز به ایران می‌آید و کنسرت می‌دهد و صندلی‌های آن با قیمت چند برابر کنسرتِ ما به فروش می‌رود، در حالی که برای موسیقی قومی ممسنی که خاستگاه موسیقی جنوب بوده است، اجحاف و بی‌مهری می‌شود؛ تا جایی که خواننده و نوازنده یک گروه بارها برای گرفتن مجوز کنسرت در تهران بازخواست می‌شوند و احساس حقارت می‌کنند!

او ادامه داد: از شهریور ماه سال گذشته پیگیر برگزاری کنسرت و درخواست آن را داده بودیم.  تقریبا هر دو هفته یک بار از سرپرست و آهنگساز می‌خواستند که به اماکن یا معاونت هنری مراجعه کند. آهنگساز هم که ساکن شهرستان بود، هربار به تهران می‌آمد و از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر درگیر مراحل اداری گرفتنِ مجوز بود.

این هنرمند اضافه کرد: به آهنگساز گفته بودند گزارش شده که شما در یک دعوای محلی حضور داشتید! آهنگساز با ارائه مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود پاسخ داده بود که من کجا و دعوای محلی کجا! اصلا به شخصیت من می‌خورد که در دعوای محلی حضور داشته باشم؟

 سرپرست گروه موسیقی قومی«پرزین» با بیان اینکه من را هم به عنوان خواننده و سرپرست گروه بارها خواستند، گفت: یک بار تمام اطلاعات اعضای گروه، حتی اسم و شماره شناسنامه همسران آنها را هم خواستند . زمانی که برای گرفتن اطلاعات با آنها تماس گرفتم، شرمسار شدم و اعضای گروه تعجب کرده بودند که این اطلاعات به چه درد آنها می‌خورد؟

انصاری افزود: هنگامی که در شهریور ماه سال گذشته برای اجرای کنسرت در تالار وحدت درخواست دادم، به اسم گروه ایراد گرفتند! اسم گروه را «کالو» به معنای گیاه خوشرنگی که در مناطق زاگرس نشین رشد می‌کند، گذاشته بودم. این اسم محلی معنای دیگری هم دارد. در واقع «کالو» جنبه موسیقایی دارد و زمانی که چند چوپان یا شکارچی‌به کوه می‌رفتند صدایی با دست تولید می‌کردند که به شکل رمزی بوده است. در هر صورت آن اسم را تایید نکردند و در نهایت اسم خودم را برای آن کنسرت انتخاب کردند؛ اما آنقدر سنگ پیش پای‌مان انداختند که از برگزاری آن پشیمان شدیم.

او با بیان اینکه از آبان ماه سال گذشته برای اجرای کنسرت در فرهنگسرای ارسباران درخواست داده بودیم، اضافه کرد: در کنسرت ارسباران هم از «پرزین» اسم آلبومی که قبلا منتشر کرده بودیم، استفاده کردیم و با وجود آنکه بسیاری از صندلی‌ها به جز دو ردیف اول که مهمانان بودند به مبلغ ۴۰ هزار تومان فروش رفت اما باز هم متضرر شدیم. برای هزینه سالن ۹ میلیون تومان و مبلغی هم برای دستمزد تصویربردار پرداخت کردیم. گرچه یکی از دوستان ما اسپانسری این کنسرت را هم برعهده گرفت و در این زمینه کمک‌مان کرد.

این هنرمند موسیقی اقوام اعلام کرد: با آنکه زمان و انرژی بسیاری برای اجرای کنسرت هزینه کردیم و تبلیغات زیادی در فضای مجازی انجام دادیم اما باز هم ضرر کردیم و نتیجه‌ رضایت‌بخشی نگرفتیم.  

انصاری درباره اینکه آیا گروه موسیقی آنها امسال برنامه‌ای برای برگزاری کنسرت در تهران دارد یا نه؟ توضیح داد: با این شرایط مشخص نیست در سال جدید می‌توانیم کنسرتی برگزار کنیم یا نه!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۵ ۱۶:۱۳

چراپولي كه بايد صرف اجراي هنرمندان صاحب شخصيت وتوانمندموسيقي قومي وملي شودصرف هنرمندان ناشناخته بيگانه گردد؟!

avatar

ای برادر کجایی که همه چیز بر اساس رابطه صورت می گیره. از طرفی که به کارهای هنرمندان داخلی از نام آلبوم گرفته تا اسم گروه گیر می دهند به کارهای کم اهمیت و گاه بی ارزش ولی پول ساز به راحتی مجوز داده می شود. من فکر می کنم بیهوده اعتراض می کنید. کسانی که اختیار صدور مجوز را سالهاست در اختیار دارند پشتشان هم گرم است. خودتان را خسته نکنید. آقایان فکر همه جا را کرده اند.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۵ ۲۱:۳۳

سهام صالحی تل زالی: موجب شرمساری هست در صورتی که موسیقی های سخیفی توسط افراد نا اهل در رسانه اجرا میشود با یک هنرمند ریشه دار که نواحی پدران و مادران ایلش و ملیون ها نفر لر را روایت میکند این چنین برخوردی شود. سهام صالحی تل زالی

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۵ ۲۳:۱۴

نظر به اینکه سال جدید از طرف مقام معظم رهبری حمایت از کالای داخلی نامگذاری شده انتظار میرود در تمام عرصه ها خصوصا عرصه هنر این حمایت از هنرمندان داخلی و محلی پیاده شود. با تشکر

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۵ ۲۳:۲۴

انتظار ما از مسئولین حوزه فرهنگ این است که حامی موسیقی محلی وملی باشند به نظر من باید تمام شرایط از طرف نهادهای فرهنگی وهنری مهیا شود برای معرفی موسیقی اصیل ایرانی/گفتگویی تاسف برانگیز بود

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۵ ۲۳:۳۸

از این جماعت بعید نیست نه تنها با شما با خیلی از هنرمندان این مرز و بوم خصمانه ترین رفتارها را اعمال کردند

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۶ ۰۹:۲۱

درود بر استاد انصاری عزیز، استاد جان، سنگـ انداختن سر راه هنرمندان موسیقی چیز جدید و عجیبی نیست و ظاهرا این قصه سر دزاز دارد...

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۶ ۲۱:۴۵

این قصه سر دراز دارد .... باید یکبار برای همیشه بر پدیده زشت چند متولی و بروکراسی سنگین سنگ انداز در پیش پای اصحاب هنر کشور؛ خط بطلان کشید و مگر اصحاب هنر چند متولی میبایست داشته باشند ؟؟ تسامح و تساهل وزارت فرهنگ و ارشاد با برخی متولیان_اعم از مراکز موسیقی زیر نظر سازمان تبلیغات و دفاتر موسیقی و شوراهای مربوط گرفته تا نیروهای انتظامی و امنیتی و قضایی و برخی مقامات کشوری و ذی نفوذ و ذی صلاح و و بعضا ادارات اماکن و شهرداریها و استانداریها و ائمه جمعه _کار را به جایی رسانیده که برخی نهادها فراتر از حیطه اختیارشان رفته و بعضا برای کاری که قبلا مجوزش از هر لحاظ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد صادر شده ،جهت صدور مجوز ،نظرات غیر کارشناسی میدهند و چه بسیار بودند کنسرت هایی که به رغم دریافت مجوز برگزاری از دفاتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی فروش بلیط ، به یکباره با اعلام نگرانی چهره هایی بعضا با داشتن کمترین مسئولیت رسمی از باب تصمیم گیری، بصرف نگرانی ایشان از بابت اعتقادات مذهبی همشهریان (انگار که سایر شهرها لامذهب باشند)مجوز لغو سلیقه‌ای میگردید و این وسط هزینه های آماده سازی اجرا و تمرینهای اجرا و تبلیغات و فروش بلیط و بعضا بیانیه های پیش پرداخت تالارها و سالن های اجتماعات و مخلص کلام امنیت شغلی هنرمندان ،کمترین دغدغه مسئولان فرهنگی بود و. .... برای شروع و بعنوان راه حل مرزهای قانونی و حیطه اختیارات متولیان امر بصورت قانونی مشخص گردد و برای رهایی از بوروکراسی و خانهای موجود مجوزها، ترتیبی اتخاذ گردد که سایر هماهنگی ها جهت اخذ مجوزهای مورد نیاز یک اجرا ،توسط خود وزارت فرهنگ انجام گردد نه بر عهده هنرمند باشد و اینگونه شان هنر نیز محفوظ میماند و. ... در پایان در سال حمایت از تولید ایرانی شایسته تر آنست که ترتیباتی اتخاذ گردد تا حتی الامکان با رفع موانع موجود در سر راه ارباب هنر ،موجبات شادی و نشاط بیش از پیش جامعه را با اجراهایی شور و شوق دار فراهم آوریم و. .....

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۷ ۱۳:۳۶

انتظار داریم ک از خواننده های بومی بجای خواننده های خارجی استفاده شده تا باعث رشد هنر ملی ما شود.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۷ ۱۳:۳۶

انتظار داریم ک از خواننده های بومی بجای خواننده های خارجی استفاده شده تا باعث رشد هنر ملی ما شود.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۷ ۱۳:۴۹

با سلام چرا ما همچون بقیه جوامع نباید حامی و پشتیبان دستاورد ملی خود باشیم خصوصا در زمینه هنر و موسیقی

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۷ ۱۴:۰۷

از مدیران محترم حوزه هنر و موسیقی گلایه داریم که وقتی متخصص ترینها و بهترینها را در سرزمین خودمان داریم چرا بجای پرورش و حمایت آنها سرمایه ی ملی خرج بیگانگان شود؟؟ با تشکر. زهرادهقانيان

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۷ ۱۴:۱۵

متاسفم....برادر لر زبان من ؛از اینکه تو و امثال تورو داریم خوشحالیم و به خود میبالیم.....برای ان مسولی ک اینچنین تورو و گروهتو اذیت کرده متاسفم،خدایی هست و و شاهده.قوانین طبیعت اینچنین هست ک هیچ ظلمی پابرجا نمیمونه.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۷ ۱۴:۱۶

از مسولین حوزه هنر و موسیقی انتظار میرود برای شکوفایی موسیقی و هنر ملی و محلی سرزمینمان همان هزینه و حمایتی که برای یک خواننده خارجی اعمال میکند برای یک هنرمند داخلی بپردازد.باتشکر سعید عربی.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۷ ۱۶:۲۳

موسیقی محلی نماد اصالت فرهنگی ما است و باید حفظ شود

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۷ ۱۹:۰۳

شایسته است باهنرمندانی که بارفرهنگ ملی وقومی رابه دوش می کشندودرجهت نشاط جامعه ومردم تلاش می کنندبانهایت احترام رفتارشود

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۷ ۲۲:۳۶

جلوه ها کردم و نشناخت مرا اهل دلی منم آن سوسن وحشی که به ویرانه دمید جناب استاد علی انصاری از خوانندگانی است که اگر حمایت شود ازبهترین های ایران خواهد بود که متاسفانه اراده ای برای ارتقای موسیقی اصیل وملی ایران دیده نمی شود. چنانکه دیدیم که برای استادشجریان چه مشکلاتی که ایجاد نکردند! موسیقی ملی ایران چه دارد که از آن می ترسیم؟ موسیقی های بی محتوا در این سال ها بیشتر حمایت می شوند زیرا سرگرم کننده اند و ترسی ندارند.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۸ ۱۴:۲۵

عدم اقبال مسئولین به موسیقی اصیل و ریشه دار سالهاست که اهالی موسیقی چه عوامل اجرایی و هنرمندان و چه دوستداران موسیقی را آزرده و می آزارد. البته صاحبان هنر که بدلایل مختلف، که کسب نام و نان از اهم دلایل است سوار بر خر مراد بی توجه به مشکلات می تازند. کاش سایر هنرمندان عرصه موسیقی نیز دست از محافظه کاری بردارند و مشکلات را با صدای رسا فریاد کنند، آنچنان که پیش از این خسرو آواز ایران، استاد شجریان، بانگ برآورد.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۸ ۱۶:۴۰

رآی میدم به علی انصاری

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۸ ۱۶:۴۲

رآی میدم به علی انصاری ما طرفدار موسیقی سنتی محلی هستیم

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۸ ۱۷:۵۶

سلام دوستان و هموطنان عزیزم. متاسفانه این موضوع عدم حمایت از هنرمندان و موسیقدانان ایرانی برمیگرده به سی چهل سال پیش.ما بهترین هنرمندان را داشتیم که همگی بخاطر کم لطفی مسولین سرزمین خود را ترک کردند.که شاید در ولات غریب هنر خود را شکوفا کنند. کاش رفتاری میکردیم که مملکت خود را رها نکنندو در سرزمین مادریشان بمانند. کاش...کاش...کاش ما میتوانستیم کاری کنیم که کارشان به آواره گی نکشد . کاش مسولین به جای شعار یه کم مرد عمل باشن و به موسیقی ملی و محلی کشور متمدنمون اهمیت بدهند که جوونهای مملکتمون بجای موسیقی خارجی میل و گرایش به موسیقی زیبا و اصیل ایرانی پیدا کنند.زنده باد ایرانی و ایرانی.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۸ ۱۸:۱۷

درود بی کران بر هنرمند خوش ذوق و پرتلاش و دوست داشتنی که با وجود این همه مشکل باز هم با تمام تلاش خود بهترین اجرا ها را به قوم لر تقدیم میکند ولی حیف و افسوس که حمایتی از وی نشده. من حقیر عاجزانه خواهان حمایت همه جانبه از هنرمندان کشور عزیزمان هستم.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۸ ۲۰:۰۰

بناوی سینا از مسولین حوزه ی فرهنگ و هنر انتظار میرود از موسیقی بومی و محلی حمایت کنند تا این فرهنگ اصیل قومی و ایرانی به فراموشی سپرده نشود. استاتیدی همچون جناب آقای انصاری واقعا در حال تلاش و زحمت اند و چنین برخوردهای شایسته ایشان نیست.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۸ ۲۰:۱۰

Masood: بار دیگر میشنویم گلایه ای از هنرمندان قابل سرزمینمان. رشد در هر زمینه نیاز به حمایت و حس مسولیت مردم و مسولین در همان زمینه دارد،اعم از خرید کالای ایرانی یا پیاده کردن فرهنگ ایرانی یا بکاربردن لغات ایرانی بجای لغات غیره. در زمینه موسیقی ما دقیقا با همین موضوع درگیر میشویم،اگر یک هنرمند از طرف مسولین حمایت نشود اگر یک هنرمند از طرف مردم تشویق نشود و اگر ما به موسیقی خارجی و بی ارتباط رو اوریم جایی برای هنر ملی و بومی که نشان از فرهنگ تمدن ارزشمندمان است باقی نمی ماند. امید است گوشی شنوا باشد. فرهام جاوید.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۸ ۲۱:۵۰

باید به هنرمندان داخلی ک مخصوصا هنرمندان قومیت های مختلف ایرانی توجه شود و مورد حمایت قرار گیرند...

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۸ ۲۲:۰۴

حمایت از موسیقی سنتی و محلی وظیفه شرعی و قانونی مسولین فرهنگ وهنر می باشد. به امید موفقیت بردار بزرگوارمان جناب آقای انصاری

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۸ ۲۲:۴۱

ازخویش به خدای خودمیرسیم بیگانگی ازخودجدایی زخدایی. وقتی نسبت به داشته هاوارزشهای خودبیگانه باشیم چطوربایدشعارتولیدات داخلی داد.وقتی باهنرچندهزارساله ملی چنین بی مهری میشودایاباتولیداموروزی الفت پیدامیشود?بیاییدتابراریم دستی زدل.سهراب آیرایی

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۹ ۰۰:۲۲

از مسولین محترم مربوطه تقاضامندیم که بجای صرف کردن هزینه برای هنرمندان اجنبی و ناشناس و چ بسا غیرکاردان از هنر مندان توانمند ملی و بومی که کارنامه ی قوی را برای خود به ثبت رسانیده اند استفاده کند تا منجر به رشد هنر خودمان شود. صادق

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۹ ۰۴:۰۳

از مسولین محترم مربوطه تقاضامندیم که بجای صرف کردن هزینه برای هنرمندان اجنبی و ناشناس و چ بسا غیرکاردان از هنر مندان توانمند ملی و بومی که کارنامه ی قوی را برای خود به ثبت رسانیده اند استفاده کند تا منجر به رشد هنر خودمان شود. صادق

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۹ ۱۴:۰۰

Zahra .d.d: عرض ادب و احترام دارم خدمت تمامی هنر دوستان، هنرشناسان و هنرمندان. همچنان میبینیم هنرمندی دیگر ابراز نارضایتی دارد و میدانیم طبق توضیحات گلایه اش به حق و بجاست، هر زمان اتحاد و همبستگی از داخل نباشد امیدی به پیشرفت ، شکوفایی و خود کفایی در هیچ زمینه ای نباید داشت، خواه زمینه ی تولید، خواه هنر و موسیقی، خواه ادبیات، خواه هر زمینه ی دیگری. از مسولین و نهادهای مربوطه تشکر میکنیم که بجای اینکه هزینه ی ملی را صرف هنرمندی که ده ها سال عمر خود را بپای موسیقی و هنر ایرانی گذاشته و اصالت هنر ایرانی را در حد کمال به نمایش میگزارد، بکند آنرا صرف بیگانگان میکند. یادمان باشد رشد در هـــــــــر زمینه با اتحاد و همبستگی و حمایت همنوع میسر میشود. باتشکر از گوشهای شنوایتان. زهرا خالویی.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۹ ۱۵:۰۵

از مسولین محترم مربوطه تقاضامندیم که بجای صرف کردن هزینه برای هنرمندان اجنبی و ناشناس و چ بسا غیرکاردان از هنر مندان توانمند ملی و بومی که کارنامه ی قوی را برای خود به ثبت رسانیده اند استفاده کند تا منجر به رشد هنر خودمان شود. بنفشه رهجو.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۹ ۱۵:۲۲

با سلام...نگاه مسولین حوزه فرهنگی درقبال هنر و بخصوص هنری که ریشه در اصالت این مرز و بوم داره عجیب و خصمانه بنظر میاد امیدواریم که هرچه زودتر تدابیری اساسی صورت بگیره و شاهد همچین خبرهایی تاثر برانگیزی نباشیم...با تشکر

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۹ ۱۸:۳۲

درود بر استاد انصاری عزیز هنرمند محبوب و دوس داشتنی دیارم... قبل از انتقادم جا داره یه تشکر ویژه کنم خدمت هنرمندان عزیزمون برادران انصاری که فرهنگ و اصالت لر را زنده نگه داشته اند... واقعا جای تاسف داره که مسؤلین مربوطه چنین برخوردی با هنرمندان کشورمون داره... امیدوارم که مسؤلین محترم مخصوصا اداره فرهنگ و ارشاد حمایت و همکاری با هنرمندان عزیزمون رو سرلوحه برنامه خود قرار دهند

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۹ ۱۹:۰۴

صحبت هنرمند ارزشمندمان شنیدنی بود، انتظار داریم که توجه بیشتری به هنرمندان این مرز و بوم شود و گامهای موثری در حفظ موسیقی ملی و داخلی برداشته شود. هیچ شخص ایرانی حس وابستگی به موسیقی اجنبی را نمیپسندد. پیمان ضرغامی.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۹ ۱۹:۰۸

صحبت هنرمند ارزشمندمان شنیدنی بود، انتظار داریم که توجه بیشتری به هنرمندان این مرز و بوم شود و گامهای موثری در حفظ موسیقی ملی و داخلی برداشته شود. هیچ شخص ایرانی حس وابستگی به موسیقی اجنبی را نمیپسندد. پیمان ضرغامی.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۹ ۱۹:۵۰

در جواب گلایات و شکایات هنرمندان و اساتید انتظار است مسولین ذی ربط و حتی مردم برای حفظ اصالت موسیقی و هنر قدردان و پشتیبان اساتید و هنرمندان داخلی،بومی و محلی باشند چراکه جامعه ای که هنر ندارد، تمدن ندارد، چراکه هنر نمایانگر تمدن و هویت هر ملت است که این سه مقوله بسیار محکم بهم آمیخته شده اند. استادان کاردان و مجربی چون استاد علی انصاری اگر حمایت مردم و مدیران را نداشته باشند برای کی روی صحنه بروند؟ برای کی بنوازند؟ برای کی قلم زنند؟ برای کی آواز بخوانند؟ با کدام انگیزه؟ هنر ما چیزی کمتراز هیچ هنر برون مرزی ندارد. هر کسی که هنر را بشناسد متوجه است ما چه میگوییم! *یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد* با سپاس فراوان ساحل تل بندو اي

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۹ ۲۲:۰۵

سلام. سپاسگزار میشویم از مسولین و مدیرانی که در جهت حمایت از هنر و موسیقی داخلی گام برمیدارند. اتحاد ملی پیش زمینه ی رشد و تعالی در هر رشته میباشد.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۵ ۲۲:۵۶

این رفتار مسئولین با چنین موسیقی اصیل و ریشه داری جای تاسف دارد امیدوارم که توجه بیشتری به این هنرمندان بومی شود

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۷ ۲۲:۰۷

هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد این بار و باری دیگر و دیگر بار میشنویم گلایه ای میشنویم از اساتید و هنرمندان، موضوعی که بسی آشناست.خلاصه بگویم،مسولین محترم،حفظ هنر ملیمان نشان از اصالت میهنمان است.