• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 96111407909
  • خبرنگار : 71451

سردار معروفی: کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان مروج فرهنگ ایثار است

سردار معروفی: کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان مروج فرهنگ ایثار است

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: در عصر حاضر نیز جوانان و نسل‌هایی آینده باید با فرهنگ شهادت آشنا شوند

 به گزارش ایسنا، سردار حسین معروفی  با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان سیستان و بلوچستان بیانکرد: این کنگره که در ۲۴ بهمن ماه با حضور گسترده میهمانانی از سراسر کشور در شهر زاهدان برگزار خوهد شد، حرکتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا در شهرهای مختلف استان و اجلاسیه‌های شهدا در شهر زاهدان از جمله برنامه‌های این کنگره بود که در استان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: کنگره ملی شهدای استان در حالی برگزار خواهد شد که هم اکنون ده‌ها برنامه به عنوان برنامه‌های جانبی این کنگره در استان در حال انجام است. شهیدان در هشت سال جنگ تحمیلی شهادت را آگاهانه انتخاب کردند و با پیروی از مکتب امام حسین (ع) در میدان حق علیه باطل حاضر شدند. اکنون رسالت داریم با اجرای چنین برنامه‌هایی ادامه دهنده راه آنان باشیم.

فرمانده سپاه سلمان با اشاره به اینکه شهادت آرزوی رزمندگان بود، گفت: رزمندگان این خواسته را با خلوص نیت و خداترسی و ایمانی که در وجودشان بوداز خداوند طلب می‌کردند. در عصر حاضر نیز جوانان و نسل‌هایی آینده باید با فرهنگ شهادت آشنا شوند تا بدانند رزمندگان و شهیدان به عنوان الگوهایی برتر، در دوران دفاع مقدس حتی در شرایط سخت تن به ذلت ندادندو در برابر جنایات رژیم بعثی عراق سکوت نکردند.

سردار معروفی افزود: قدم برداشتن در راه قرآن  و اسلام، پایبندی به ارزش‌های نظام، استکبار ستیزی و شهادت از جمله خواسته‌های شهداء است که راه را به ما نشان میدهد. اگر به وصیئت‌های شهدا عمل کنیم و پیرو ولایت فقیه باشیم. هیچ قدرتی نمی‌تواند به ایمان راسخ و اعتقادات قلبی مردم ایران خللی وارد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha