• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۴:۱۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96110301962
  • خبرنگار : 71491

/دیدگاه اساتید دانشگاه درباره تعیین سقف افزایش حقوق اعضای هیات علمی/

تعیین سقف افزایش حقوق، کیفیت آموزش و پژوهش را کاهش می‌دهد

تعیین سقف افزایش حقوق، کیفیت آموزش و پژوهش را کاهش می‌دهد

استاد علوم پایه دانشگاه اصفهان گفت: تعیین سقف برای افزایش حقوق اعضای هیات علمی در بودجه 97 طبیعتا کیفیت آموزش و پژوهش را کاهش می دهد و اعضای هیات علمی را به سمت مهاجرت و خروج از کشور و یا تخلفات و امور خارج از شأن به دلیل مسائل اقتصادی سوق می‌دهد.

دکتر بهزاد مهکی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: تعیین سقف ۵ میلیون تومان برای افزایش حقوق اعضای هیات علمی در کمیسیون تلفیق بی پشتوانه و کار کارشناسی انجام شده و مشخص نیست این مبلغ از کجا و با از چه مبنایی آمده است . 

وی ادامه داد: مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس در رابطه با عدم افزایش حقوق اعضای هیات علمی بیش از ۵ میلییون تومان در درجه اول عوام فریبی است چراکه مطالبات عمومی در جامعه چیز دیگری بود و نظر عموم مردم این بود که نهادهایی خاص که کارکرد متناسبی نداشته و پاسخ گو نیستند  و در بودجه سهم عمده ای را به خود اختصاص می دهند بودجه کمتری بگیرند اما برای اینکه اذهان عمومی فریب داده شود در حال حاضر این موضوع را به سمت  قشر هیات علمی سوق داده شده است. 

دکتر مهکی با اشاره به اینکه در خصوص حقوق اعضای هیات علمی باید چند نکته را مد نظر قرار داد گفت:  اعضای هیات علمی اگر خیلی خوب و موفق عمل کرده باشند در ۳۰ سالگی خدمت را آغاز می کنند و این یعنی اینکه نسبت به اصناف دیگر عمری را از دست داده اند و ۱۰ تا ۱۲ سال دیرتر شاغل می شوند. این مساله موجب می شود که با توجه به تورم، همه نیاز ها از جمله مسکن را نسبت به هم سن و سال های خود با قیمت چند برابر تامین کنند و این مشکل مهمی است . 

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که حقوق افراد هیات علمی ثابت است و به جز اینکه سالانه که دولت حقوق کارمندان را افزایش می‌دهد شامل مسائلی از قبیل اضافه کار و مزایا و غیره نمی‌شود. در حالیکه بسیاری از کارمندان نسبت به حقوق خود درصد قابل توجهی اضافه کار دریافت می‌کنند، اما اعضای هیات علمی رشته‌های علوم پایه چیزی به عنوان اضافه کار، مزایا و کارانه ندارند و حقوق و  مزایای غیر مستمر نیز مبلغ قابل توجهی نیست. 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه اظهار کرد: بیشترین ضربه از این مصوبه کمیسیون تلفیق به اعضای هیات علمی وارد می‌شود و مدیران از این مساله آسیب نمی‌بینند اما جالب است که در این مصوبه اعضای هیات علمی به طور غیر منطقی در کنار مدیران قرار داده شده اند در حالیکه  اعضای هیات علمی اساسا از نظر مدرک و طبقه بندی و جایگاه شغلی سنخیتی با مدیران ندارند. 

مهکی تصریح کرد: نکته دیگر این است که مبلغ ۵ میلیون تومان که در این مصوبه به عنوان سقف افزایش حقوق سالانه تعیین شده است ایراد ساده کارشناسی دارد که حتی این موضوع را هم مسئولان مورد توجه قرار نداده‌اند و آن این است که با تعیین این سقف ۵ میلیون تومان به طور مثال یک عضو هیات علمی که دو تا سه سال سابقه کار دارد و ۵ میلیون تومان حقوق میگیرد  افزایش حقوقی نخواهد داشت  در حالیکه همکار وی با پایه یک و سابقه کار کمتر که  ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق میگیرد با افزایش ۱۰ درصدی دریافتی‌اش به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد که این یک ایراد بزرگ است و نظم و رویه معقول فعلی را بر هم می‌زند. 

احتمال ایجاد موجی از درخواست بازنشستگی اعضای هیات علمی 

وی با تاکید بر اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص تعیین سقف افزایش حقوق به میزان ۵ میلیون تومان عوام فریبانه، فریبکارانه و غیرکارشناسی است، گفت: واقعیت این است که اگر بخواهند این روند را ادامه دهند شأن و وضعیت اقتصادی اعضای هیات علمی به سمت نابسامانی می رود و به جایگاه نامطلوبی خواهد رسید، وضعیتی که در حال حاضر برای معلمین به وجود آمده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: طبق این مصوبه علاوه بر اینکه پاداش محدود می شود به دلیل سقفی که قرار داده شده است اگر بازنشستگی برخی از اعضا هیات علمی در سال بعد اتفاق بیفتد حدود 300 میلیون تومان خسارت می‌بینند بنابراین این افراد درخواست بازنشستگی می‌دهند و موجی از بازنشستگی ایجاد می‌شود که عملا خسارت جبران ناپذیری به سیستم آموزشی وارد می‌شود و بسیاری از نیروهای خبره و مرجع در رشته‌های مختلف را از دست خواهیم داد. 

برخی به دنبال تضعیف رابطه دولت با اعضای هیات علمی هستند

وی با بیان اینکه برخی به دنبال تضعیف رابطه دولت با اعضای هیات علمی هستند گفت: یکی از پشتوانه های دولت اصلاحات و در حال حاضر دولت اعتدال اعضای هیات علمی بوده ، اما هستند افرادی که از این طریق می‌خواهند رابطه نیروهای علمی، فرهنگی، دانشگاهی و نخبه را با دولت تضعیف کنند.

مهکی در ادامه تصریح کرد: در حل حاضر بنای اعتراض دانشگاهیان و اعضای هیات علمی به مدارا است و بنا به این است که مشکلی پیش نیاید ولی صحبت‌هایی شده مبنی بر این که اگر این مصوبه کمیسیون تلفیق، در صحن علمی مجلس نیز تصویب شود اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها طبیعتا با حفظ احترام به ساختار قانونی کشور یک اعتراض عمومی انجام خواهند داد و به عنوان مثال یک هفته در کلاس‌های درس حاضر نشوند.  

 استاد علوم پایه دانشگاه اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم نمایندگانی که خود نیز از اعضای هیات علمی هستند و با دردها بیشتر آشنا هستند صدای ما را بشنوند و اجازه ندهند که این مساله مشکلی ایجاد کند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۰۷:۰۲

چرا اینقده دروغ میگید اولا تمام اساتید نخبه نیستن دوما در هیچ جای دنیا برای اثبات نخبه بودن به قرارداد داعمی با اساتید نمی بندن. سوما این اساتید رو جای دیگه دنیا بهشون کلاس نمی دن سوما بازنشسته کنن خودشونو جا برای جوونها باز میشه.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۰۹:۱۵

برای مثال استادیکه در رشته های انسانی درس خوانده اگر استاد دانشگاه نباشد در بازار حتی یک میلیون هم درآمد نخواهد داشت پس بجای ناشکری بروند کمی از حقوقشان را به محرومان بدهند تا حلال باشد قدر این نعمت را که دولت ناحق به انها می دهد را بدانند اینکه فردی در بیرون با فساد دهها میلیون درآمد دارد هم هیچ ربطی به حقوق اساتید ندارد حقوق میلیاردی دزد با حقوق چند میلیونی حلا ل قابل قیاس نیست

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۰۹:۵۸

کاملا درسته. همه اساتید نخبه نیستند. ضمن اینکه تعداد اساتید نسبت به دانسجویان خیلی بیشتره. حقوق این افراد با مخلفاتش همچون گرنت و .... خیلی بیشتره. ضمن اینکه این اساتید هیچ خروجی مثبتی ندارند. در آخر هم چون مدل حقوق این افراد مستثنی شده این اقایون نه بازنشسته می شوند و چون بازنشسته نمی شن هر روز حقوقشون افزایش پیدا می کنه و خودش یه معضلی شده

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۸:۰۳

کاملا موافقم. بنده با مدرک دکتری و فارغ التحصیل از یکی از بهترین دانشگاههای کشور و رزومه علمی خوب در حسرت استخدام در دانشگاه مانده ام.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۹:۲۰

شمای جوون حاضری در سن ۳۵سالگی با زن و بچه بدون خونه و ماشین تازه وارد بازار کار بشی عزیز؟ شما باید کلاس اول ابتدایی باشی ظاهرا که اینقدر امیدواری که جای استادت بشینی

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۵ ۰۸:۵۵

شما هر وقت رفتی 35 سال تو بهترین دانشگاهها درس خوندی و زحمت کشیدی و در 35 سالگی وارد بازار کار شدی میتونی راجع به حقوق اساتید صحبت کنی

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۹ ۱۸:۲۵

حقوق پزشک در بهزیستی 2 میلیون و سیصد است که هررزو با بیماران روانی و معتاد و ایدز سرکاردارد

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۰۷:۴۴

اساتید دانشگاه بیشتر درآمدشان از کارهای پژوهشی و تدریس در دانشگاههای خصوصی بدست می آید و حقوقشان معیار درآمدشان نیست

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۸:۱۵

اين مزخرفات رو از كجا آوردي كه اساتيد درامدشون از كارهاي پژوهشي است؟ دانشگاه خصوصي!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۹:۰۹

لطفا منابع جالبی که برای کسب درامد از خود ساخته اید معرفی کنید تا اساتید قید حقوق را بزنند!!!!!

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۲۱:۵۶

نمیدونم چه حسی هست بین یک سری از دانشجوها که فکر میکنن اساتید از آب بازی های اونها درآمد دارن؟! کار پژوهشی الان فقط هزینه از جیب استاده و چون محبوره دانشجو رو فارغ التحصیل کنه منتظر بودجه پژوهشی دانشگاه نمیمونه.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۵ ۰۸:۰۳

واقعا شرم آوره افرادي بنام اساتيد در ايسنا در اعتراض به حقوق مي آيند و فحاشي ميکنند اگر اينها استادند واي به حال مردم سارقان مقاله چه فرقي با گوسفند دزد دارند

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۵ ۰۸:۵۸

اگر شما هم میتوانید بروید کار پژوهشی کنید و پول در بیاورید. کار پژوهشی که مثل مانتو فروختن نیست. پدر اون استاد درامده تا به جایی برسه که برای انجام کار پژوهشی به او پول بدهند. این دلیل نمیشه چون یه کار تخصصی بلده و میتونه پول در بیاره حقوقش رو کم کنن

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۰۷:۵۲

باید به اساتید براساس میزان کارایی شون حقوق داد استادی که یک مقاله قابل استناد نداره حقوقش باید کمتر از 2 میلیون باشه و برعکس استاد نخبه پژوهشگر مطرح در سطح جهان بالای بیست میلیون بگیره که البته تعدادش در ایران یک درصد هم نیست

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۲۱:۰۷

شما با کدوم معیار و مستندات، اینقدر مطمئن ۹۰% اساتید رو زیر سوال میبرید؟با این سبک داده سازی، شما هم اگر فرصت کار پژوهشی داشتید خیلیییی بدتر عمل میکردید

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۰۸:۰۸

راستی اون 70 نفری که مجله ساینس دزدی مقاله هاشونو ثابت کرد چرا اخراج نشدند 90 درصد اساتید ایران مقاله هاشون سرقتی است که باید روانه زندان شوند

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۷:۴۹

ايا همه اساتيد را بايد به اين چشم ديد؟؟؟

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۲۲:۰۲

ریاضی ات خوبه باید پروفسور می شدی؟ تمام کسانی که از اساتید خرده میگیرن، بی عرضه هایی هستند که نتوانسته اند درس بخوانند و الان حسودی میکنن

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۹ ۱۸:۳۷

آقای رستمی شما که درس خواندید و عرضه داشتید چند مقالتون استناد جهانی دارند فقط 1 درصد مقالات ایرانی قابل استناد هستند شما برای چاپ مقاله صدها هزار خرج میکنید اگر مقالات ایرانی ها با ارزش بود باید برایش درآمد داشتند نه اینکه پول هم بدهند

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۰۸:۴۸

داعمی !!! آقای دشتی شما چطور به خود اجازه می دهید در مورد اساتید نظر دهید؟

avatar

جمع آوری بیش از 100 امضاء در اعتراض به مصوبه غیر قانونی کمیسیون تلفیق در خصوص عدم افزایش حقوق اعضاء هیأت علمی و درخواست مخالفت با آن در صحن علنی https://www.petitions24.com/194331

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۰۹:۴۷

مریم میرزاخانی و شوهرش هر دو استاد تمام دانشگاه استنفورد آمریکا بودند ولی نتوانستند از پس هزینه‌های سرطان مریم برآیند و با گذاشتن یک ویدیو رقت انگیز در فضای مجازی و با جمع آوری اعانه پول بیمارستان را دادند. در هر صورت هیچ فرقی بین معلم آموزش و پرورش و استاد دانشگاه نیست.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۱:۱۲

"گر بازنشستگی برخی از اعضا هیات علمی در سال بعد اتفاق بیفتد حدود 300 میلیون تومان خسارت می‌بینند" خیلی جالبه. خسارت می بینند

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۹:۰۰

سالها همون پول از حقوق ماهانه ي فرد به اميد امروز كم سده است. اگر پدر و مادر خودتان هم بودند بازم اين گونه حرف مي زدني؟؟؟

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۱:۱۳

ایسنا چرا گزارشی در مورد موافقان این طرح فراهم نمی کنه؟ هیچ شخصی در این کشور با این طرح موافق نیست؟

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۹:۲۵

ایسنا نظر موافقان دکتر مهکی رو تایید نمیکنه

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۲۲:۲۲

بله توی این کشور عادت کردیم که هرچیزی که خودمون ذینفع نیستیم را باهاش مخالفت کنیم الان اگه مصوبه ای بود که خودتون را هم شامل میشد قطعا موافق نبودین

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۳:۳۷

با سیاسی کاری هایی که انجام میدهند همه ارزش ها را بر باد خواهند داد. مشکلات فرهنگی ما همین را کم داشت که مردم به اساتید دانشگاه به چشم مفت خور نگاه کنند. به کجا میرویم!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۳:۳۷

با سیاسی کاری هایی که انجام میدهند همه ارزش ها را بر باد خواهند داد. مشکلات فرهنگی ما همین را کم داشت که مردم به اساتید دانشگاه به چشم مفت خور نگاه کنند. به کجا میرویم!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۷:۵۴

ان اساتيدي كه شما جز مقامات هستند را با اساتيدي كه فقط نقش معلمي در فضاي اكادميك دارند را دارند و فقط يك حقوق بدون هيچ اضافه كار و مزايايي با هم مقايسه مي كنيد؟!!!! جاي افسوس دارد

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۸:۰۰

حرکات پوپولیستی همینه که می خوان عوام رو با کاهش حقوق نخبگان راضی نگه دارن. بزودی مهاجرت نخبگان چند برابر خواهد شد. ملتی که ارزش بزرگان را نداند محکوم به زوال است.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۵ ۰۸:۴۳

اگر شما واااقعا مدرک دکتری از بهترین دانشگته ها رو داشتی راجع به اساتید زحمتکش دانشگاه اینجوری نظر نمیدادید.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۵ ۰۸:۴۵

ببخشید نظر قبلیم مربوط به کاربر اکبر بود

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۶ ۱۱:۴۰

اساسا باید اول این سوال مطرح شود که آیا مملت ما به نخبه نیاز دارد؟

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۸:۰۴

کاملا موافقم. بنده با مدرک دکتری و فارغ التحصیل از یکی از بهترین دانشگاههای کشور و رزومه علمی خوب در حسرت استخدام در دانشگاه مانده ام.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۹:۳۱

حاضری بیای دانشگاه بعد از ۱۴سال درس خوندن و در استانه حداقل سی سالگی با کارمند زیر دستت یک حقوق بگیری بیا من جامو میدم بهت مشکل شما اینه که حتی ننشستید متن مصاحبه رو بخونید فقط تو جو و فضا یه چیزی میگید

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۲۱:۵۹

دانشگاه معتبرت حتما دانشگاه آزاد واحد تایباده؟ یا تربت جام؟ همچنان در حسرت بمان

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۸:۰۸

کوتاهی و عدم کارایی یک عده دلیل نمیشه که هر کسی به خودش اجازه ی تهمت و توهین به قشر برجسته و تحصیل کرده ی این مملکت رو بده. باید دید آقایانی که از اعضای هیات علمی انتقاد میکنند خودشان در موقعیتی که قرار دارند چه گلی به سر مملکت زده اند

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۸:۳۹

با سلام.بنده هم با نظر دکتر مهکی موافقم. عضو هیت علمی جدید دانشگاه که با هزار امید و ارزو تازه میخام زندگی خود را شروع کنم.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۹:۱۸

ظاهرا ایسنا فقط نظر موافقان طرح رو تایید میکنه و نشون میده

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۹:۲۰

سلام. متاسفانه این است ارجح نهادن به علم و دانش در کشورمان. چطور می توانیم به فرزندانم بگویم علم بهتر از ثروت اس؟. چطور اساتید می توانند دانشجویان را ترغیب به تحصیل نمایند؟

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۹:۲۳

ارزش و مقام استاد به حدی است که حضرت علی علیه السلام خود را بنده کسی می داند که به ایشان کلمه ای بیاموزد. چرا که وی نقش مهمی در تکامل شناختی و گرایشی و راه یابی انسان به حقایق هستی ایفا می کند. اوست که اندیشه های خام را بارور می سازد و دریچه های بسته تفکر را به روی جهان متعالی می گشاید، پس حقی که او بر گردن دانشجو دارد، چه بسا بیش از حقی است که پدر و مادر بر فرزند دارند. امام سجاد علیه السلام چنین توصیه دارند: حق کسی که عهده دار آموزش تو شده است، بر تو آن است که او را از صمیم قلب احترام بگذاری، در نشست و برخاست ها با وی او را بزرگ شماری، سخنانش را با توجه گوش کنی، خرد خود را در فهم مطالب به کار گیری و قلب خود را با ترک لذت های ناروا، زنده و بینش خویش را پاک سازی. از عالمی نقل شده است که گفت: « من در برابر استاد خود، کتاب را چنان برمی گرداندم که او صدای آن را نمی شنید و این کار، از روی حرمتی بود که برای ایشان قایل بودم».

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۹:۲۵

در کشوری که قدر معلم دانسته نشود اون مملکت تولید نسل سوخته می کند. اول معلم ها و حالا هیئت علمی ها... به کجا می رویم....

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۹:۳۲

با نظر این عضو هیت علمی موافقم، اساتید دانشکاه جز قشر زحمت کش و فرهنگی جامعه هستند که می بایست مثل همه جوامع مورد توجه قرار بگیرن، این قشر امروزه آنقدر مورد بی لطفی مسولین قرار می گیرن و دغدغه براشون ایجاد شده که نمیشه آینده علمی خوبی برای کشور متصور شد، دوستانی که راحت دارن توهین می کنن بدانند که هر قشر چند نفر یا تعدادی افراد ناسالمی پیدا کرد، اکثریت افراد این قشر قابل احترام و رشد و پیشرفت کشور مدیون اساتید و پژوهشگران دانشگاههاست.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۹:۵۲

به نظر بنده این اقدامات پوپوليستی نه مشکل بیکاری و نه مشکل اختلاف طبقاتی را حل خواهد کرد و در عوض باعث تنزل جایگاه و مرجعیت علمی ایران در جهان و خصوصا خاورمیانه خواهد شد و کلا با سیاست های کلان و افق 1404 ایران منافات دارد و موجب دلسردی و افت علمی دانشگاهها خواهد شد

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۹:۵۲

به نظر بنده این اقدامات پوپوليستی نه مشکل بیکاری و نه مشکل اختلاف طبقاتی را حل خواهد کرد و در عوض باعث تنزل جایگاه و مرجعیت علمی ایران در جهان و خصوصا خاورمیانه خواهد شد و کلا با سیاست های کلان و افق 1404 ایران منافات دارد و موجب دلسردی و افت علمی دانشگاهها خواهد شد

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۹:۵۷

یه عده فکر می کنند این بدبختا چقد میگیرن بخاطر همین حسودی می کنن. من سوپر مارکت دارم از برادرم که استاد دانشگاهه بیشتر درمیارم.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۲۰:۱۱

قدر زر زرگر بداند قدر گوهر گوهری. اساتید دانشگاه واقعا مظلوم هستن. اگر نبودن نخبگان ایا کشور رشد علمی داشت؟ ایا استادی که استخوان خرد کرده باید اینطوری جوابش را داد. با کامنت های احساسی نباید دنبال بی حرمتی به اساتید باشیم. یکی از مشکلات کشورهای جهان سوم عدم دخالت فرهیختگان در تصمیم گیریهاست.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۲۰:۲۳

اگر با کاهش حقوق ما تمام مشکلات مملکت از جمله آلودگی هوا، بحران آب، گرانی وحشتناک دلار، اقتصاد ورشکسته، رفاه و آسایش همه به ویژه قشر آسیب پذیر، اعتیاد گسترده جوانان، بیکاری، نداشتن تولید واقعی ملی و به ویژه اختلاس های نجومی حل می شود!!! باشد، حقوق ما را کم کنید تا ایران گلستان شود.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۲۱:۵۲

شما که بلد نیستی دائمی رو درست بنویسی در مورد نخبه بودن یا نبودن افرادی که ۱۳ سال با سخت ترین شرایط تو بهترین دانشگاه ها دزس خوندن، نظر نده!

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۲۲:۲۱

واقعا اگه خروجی اساتید فردی با درک و درایت شماست، همون بهتر که حقوقشون زیر 2 میلیون تومان باشه.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۲۷ ۲۱:۳۴

وقتی میبینم با وجود تمام زحمتی که برای مملکت کشیدیم در مرز چهل سالگی اینطور جوابمونو میدن به این نتیجه میرسم که خلایق هر چه لایق. دیگه از بدبختی این مردم ناراحت نمیشم چون حقشونه. وقتی معیار هر ایرانی فقط خودشه و اجازه میده هر توهینی بکنه، منم میگم تا فکر نکنن بلد نیستیم.توهین کردن که کاری نداره!

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۲۲:۲۷

نمایندگانی که خودشون ارائه دادن این مصوبه را در اول نمایندگیشون با لابی گری با بعضی از مسولان حکمشونو بردن توی وزارتخونه هایی مثل نفت و نیرو و الان جامعه دانشگاهی را که خیلیاشون قبلا همونجا بودن هدف قرار دادن برای خرد کردن و شکستن

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۲۳:۰۷

شما که حتی نمی‌توانید دو خط بدون غلط بنویسید چرا به خودتان اجازه می‌دهید درباره استاد دانشگاه حرف بزنید

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۵ ۰۸:۰۶

از اقای دکتر مهکی به عنوان نماینده اساتید علوم پایه که صدای اساتید دانشگاه را به مسئولین و جامعه می رسانند بسیار سپاسگزارم

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۵ ۰۸:۴۹

اگر واقعا نمایندگان مجلس قصد کمک به قشر کم درامد رو دارن بودجه نهادهای بی مصرف رو کم کنن. اخه استادی که بعد از 35 سال درس و دانشگاه تازه وارد بازار کار میشه ماهی 5 تومن براش زیاده؟؟؟؟ همه جای دنیا اساتید دانشگاه درامدشون 100 برابر اینه.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۵ ۰۸:۵۴

اگر راست میگید حقوق پزشکهارو کم کنید که به طور متوسط یه پزشک عمومی ماهی 10 میلیون و یه پزشک متخصص ماهی 150 میلیون درامدشه. به استاد بیچاره چه کار دارید. ماهی 5 تومن دیگه کم کردن داره. میگن مردم در طرح تحول سلامت پول کمتری به بیمارستانها میدهند. چرا مردم رو گول میزنید. از بودجه دولت برمیدارید میدید به طرح تحول. از جیب مردم برمیدارید میکنید تو جیب پزشکها. اینهارو کمش کنید.

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۶ ۰۸:۳۵

کمیسیون تلفیق در مصوبه خود نامی از هیئت علمی نیاورده اما تنها صدای اینها بلند شده است. به قول معروف چوب را که بلند کنی مجرم دگرگون می شود. آقایان هیئت علمی، کمی هم انصاف داشته باشید، هزاران نفر در کشور دارای مدارک دکتری هستند و بیکارند. دلیل بیکاری آنها نیز همین حقوق های بالاست. چرا شما فکر می کنید از معلمین آموزش و پرورش مهم تر هستید

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۶ ۱۳:۳۲

با سلام. بعضی اساتید واقعا زحمت می کشن و حقشون بیش از اینهاست. ولی یه تعداد خصوصا اونایی که پا به سن گذاشتن و حوصله تدریس وتحقیق ندارن باید برن کنار تا جا واسه جوونا باز شه. این قانون بازنشستگی بد نیست چون بعضی از استادا ول کن دانشگاه نیستن