• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 96101809530
  • خبرنگار : 71592

تصمیمات آتی فلسطین که تکلیف روابط تشکیلات خودگردان و اسرائیل را مشخص می‌کنند

تصمیمات آتی فلسطین که تکلیف روابط تشکیلات خودگردان و اسرائیل را مشخص می‌کنند

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد، شورای مرکزی این سازمان اواسط ماه جاری میلادی تصمیمات قاطعی اتخاذ خواهد کرد که تشکیلات خودگردان را وارد مرحله جدیدی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، احمد مجدلانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) گفت، شورای مرکزی فلسطین در رابطه با روابط اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیمات قاطعی خواهد گرفت.

مجدلانی گفت، بارزترین موارد دستورکار این شورا در نشست خود در اواسط ماه میلادی جاری بدین شرح است؛ فلسطین به همه روابط قراردادی خود با اسرائیل پایان می‌دهد، دولت کنونی اسرائیل دیگر شریک روند صلح نیست، آمریکا شایسته نظارت بر روند صلح نبوده و فلسطین به دنبال واسطه بین‌المللی جدیدی است، ماهیت و وظیفه ملی کنونی تشکیلات خودگردان تغییر یافته و از قدرت انتقالی به کشوری تحت اشغال تبدیل می‌شود که هدف از این تصمیم توانا ساختن تشکیلات خودگردان برای پرداختن به حاکمیت اراضی سرزمین اشغالی است. تصمیم دیگر این است که مسأله به رسمیت شناخته شدن متقابل میان اسرائیل و فلسطین لغو شود.

وی تصریح کرد، در پی تصمیمات مقرر اقدامات قانونی، سیاسی و دیپلماسی نیز صورت خواهد گرفت و سلسله اقداماتی نیز وجود دارد که به صورت عملی اجرایی خواهد شد.

مجدلانی گفت، این اقدامات از مأموریت‌های دولت کنونی خواهد بود یا کمیته اجرایی ساف به عنوان دولت فلسطین و شورای ملی به عنوان پارلمان اعلام خواهد شد و یا دولت وحدت ملی برای اجرایی کردن اهدف تشکیل خواهد شد.

مجدلانی تاکید کرد، تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال ایجاد قانون جدید در چارچوب مشروع بین‌المللی و عربی است.

وی گفت، فلسطین به دنبال راهی دیگر برای روند مذاکرات زیر نظر سازمان ملل و مشارکت اعضای دائمی در شورای امنیت است.

مجدلانی افزود، فلسطین در روند صلح به دنبال چیزی شبیه ۵ + ۱ است که بر توافق‌نامه هسته‌ای ایران نظارت داشت تا در نهایت به پایان بخشیدن اشغال‌گری منجر شود.

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد، کشورهای بزرگ از جمله چین و روسیه از این پیشنهاد حمایت می‌کنند و برای تشکیل گروهی مانند ۵ + ۱ و تصویب آن در شورای امنیت و سازمان ملل آماده هستند اما آمریکا مصر است که روند سیاسی را در انحصار خود داشته باشد.

مجدلانی درباره واکنش اسرائیل در صورت اتخاذ این تصمیمات گفت، رژیم صهیونیستی از ۲۰۱۰ از طریق مدیریت مدنی به دنبال بازگرداندن قدرت‌های محول شده به تشکیلات خودگردان است.

وی افزود، هر گونه اقدام از سوی اسرائیل قابل پیش‌بینی است؛ حتی ممکن است کرانه باختری را مجددا اشغال کرده و نهادها را نابود کند تا درگیری بر سر قدرت میان دولت اشغال‌گر و اشغال‌شده روی دهد.

مجدلانی تاکید کرد، روند سیاسی سابق پایان یافته و مرحله انتقالی برای برپایی کشور فلسطین که چهار سال بود، تمام شده است.

وی گفت، فلسطین در حال حاضر به دنبال ساختار انتقالی جدید به عنوان جایگزین مرحله انتقالی گذشته با استناد به قطعنامه‌های بین‌المللی است که فلسطین را به عنوان کشور در مرزهای ۱۹۶۷ به رسمیت شناخته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha