• جمعه / ۱ دی ۱۳۹۶ / ۱۷:۴۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 96100100246
  • منبع : نمایندگی قزوین

امام جمعه موقت قزوین:

آمریکا در معرکه به‌ راه انداخته در شورای امنیت رسوا شد

آمریکا در معرکه به‌ راه انداخته در شورای امنیت رسوا شد

ایسنا/قزوین امام‌جمعه موقت قزوین گفت: آمریکایی‌ها در معرکه‌ای که در پیش گرفتند تنها مانده و رسوا شدند چرا که می‌خواستند از کانال شورای ایران قطعنامه‌ای صادر کنند که موفق نشدند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی قابل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در معرکه‌ای که در پیش گرفتند تنها مانده و رسوا شدند حتی در شورای امنیت هم‌پیاله‌ای‌های آن‌ها همراهشان نیامدند چراکه می‌خواستند از کانال شورای ایران قطعنامه‌ای صادر کنند که موفق نشدند. آن‌ها دست‌بردار نیستند و هرروز یک ترفندی دارند و یک پاره آهنی آوردند و می‌گویند ایران به یمن موشک داده تا کاخ‌های عربستان را بزنند. در قصه موشک‌ها هم انگلیس و فرانسه و امریکا همراه هم هستند.

وی ادامه داد: روز شنبه روز 9 دی است سالگرد حماسه بزرگی که به 8 ماه جولان ضدانقلاب در کشور خاتمه داد؛ فتنه گران خودشان می‌دانستند در انتخابات تقلب نشده است و مردم این‌گونه رأی دادند ولی تسلیم قانون نشدند یکی از سر لیست نجومی‌بگیران از برنامه‌ریزان فتنه بود که گفتند این ذخایر نظام است.

امام‌ جمعه موقت قزوین اضافه کرد: فتنه‌‎گران ‌دست‌اندرکار هستند آن‌ها به بهانه خصوصی‌سازی اموال مردم را خوردند و آن‌ها هستند که امروز می‌گویند ژن ما بهتر است؛ نه آقا شما شیطنت دارید و دین ندارید و نتیجه شیطنت چپاول و مکر می‌شود.

وی ادامه داد: ما برجام و سختی‌های امروز را تحمل می‌کنیم این‌ها حاصل فتنه 88 بود و آقازاده لندن نشین پیشنهاد داد تحریم‌ها را بیشتر کنید تا ایران تسلیم شود. امروز کار به‌جایی رسیده است که در مجلس امضا جمع می‌کنند حصر برداشته شود نظام لطف کرده است وگرنه این‌ها باید به دار کشیده می‌شدند این‌ها اموال مردم را به آتش کشیدند و نظام را متهم کردند و در پنهان می‌گفتند می‌خواهیم بساط را جمع کنیم و در آخر در خیابان شعار می‌دادند «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است».

امام‌جمعه موقت قزوین تشریح کرد: دادستان کل کشور اعلام کرد جنس قاچاق 90 درصد زندگی مردم را فلج کرده است یا مستقیماً زیر نظر وزرا و یا فرزندان و برادران و وابستگان آن‌ها وارد می‌شود آن‌وقت امروز می‌گویند در فتنه نبودیم و دو تا کاندیدا باهم بحث داشتند اگر دو تا کاندیدا باهم بحث داشتند چرا اموال مردم را غارت کردید؟ چرا مسجد را به آتش کشیدید؟ چرا بسیجیان را کشتید؟ چرا اموال عمومی را آتش زدید؟ چرا خیمه‌گاه امام حسین را به آتش کشیدید؟ اگر بحث دو کاندید است به دادگاه یا فرد صالح مراجعه می‌کنند و قانون راه را بازکرده است و رهبر انقلاب 5 روز مهلت شکایت را هم افزوده بودند.

حجت‌الاسلام قابل به سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و یادآور شد: امام عسگری زندگی کوتاهی داشت 28 سال زندگی کرد و هر چه داریم مدیون زحمات آن بزرگوار است یکی از مأموریت‌های حضرت ساماندهی به شیعه بود لذا علمایی را معرفی می‌کرد و مردم را به آن علما ارجاع می‌داد.

وی افزود: امام حسن عسکری از کسانی بودند که اقتدا به فقیه و ولی‌فقیه را ترویج کردند همچنین یکی از برکات این امام ترویج زیارت امام حسین است و اربعین از امام عسکری است. حفظ وجود نازنین امام زمان از برکات زندگی امام عسکری است.

امام‌جمعه موقت قزوین اظهار کرد: این هفته مناسبت دیگری دارد و آن ولادت عبدالعظیم حسنی است ایشان یکی از نمونه شخصیت‌هایی است که با سفارش امام عسگری به‌صورت مخفی و با رنج آمد این‌ها در خفا زندگی می‌کردند اما معارف اهل‌بیت را ترویج می‌کردند حضرت عبدالعظیم از محضر امام رضا (ع)، حضرت جواد (ع)، امام هادی و حضرت عسکری بهره گرفت.

وی عنوان کرد: یکی از سختی‌هایی که داشت زندگی مخفیانه و شهر به شهر گشتن بود. سختی‌های زیای متوجه شیعه بود شخصیت‌های جلادی در دودمان بنی‌عباس بودند که این‌ها یکی از کارهایشان تخریب قبر حضرت سیدالشهدا بود و بر دل حضرت عبدالعظیم سخت می‌گذشت و این حضرت تلاش می‌کردند جریانات را زنده نگه بدارند. در درب ورودی حضرت عبدالعظیم نصب‌شده است که زیارت آن بزرگوار با زیارت امام حسین همسنگ شمرده‌ شده است.

حجت‌الاسلام قابل در پایان اعلام کرد: ولادت حضرت عیسی را در این هفته داریم از معجزات آن حضرت می‌توان به سخن گفتن در کودکی اشاره کرد که دامن مادرش حضرت مریم را پاک کرد و قرآن معتقد است که مریم به درجه‌ای رسیده که از آشنایان ملکوت و خداوند شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha