• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 96091910313
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس:

با ساخت‌وساز کنار ساحل، دریا را به یک مرداب تبدیل نکنیم

با ساخت‌وساز کنار ساحل، دریا را به یک مرداب تبدیل نکنیم

ایسنا/هرمزگان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: دریا و ساحل یک حق عمومی است و ساخت‌وساز در بستر دریا به معنای تبدیل دریا به یک مرداب است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد عامری سیاهویی در نطق پیش از دستور بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های حکومت اسلامی در فرمایشات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی ضرورت قانون‌گرایی و پرهیز از قانون‌شکنی و قانون‌گریزی است.

وی افزود: در حکومت اسلامی همه به‌ویژه متولیان امور مردم باید تابع قانون باشند و قانون را اجرا کنند، چرا که ازنظر تعالیم اسلام قانون برای عمل است نه برای شعار. اگر قرار باشد قانون به حیطه عمل نیاید، بود و نبود آنچه فرقی دارد و باید تفاوتی بین این قوانین بلا عمل با آن قوانینی که در لابلای کتب و بخشنامه‌ها محصور و زندانی ماندند و غبار فراموشی بر آن‌ها نشسته وجود داشته باشد.

سیاهویی خاطرنشان کرد: امروز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در بندرعباس نقض قانون است و شگفت‌انگیزتر اینکه بنام توسعه شهر و تقویت المان‌های شهری بدون در نظر گرفتن الزامات محیط زیستی با نقض حریم 60 متری دریا و با زد و بندهای پشت پرده در بندرعباس با پدیده  ساحل فروشی مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عامری اضافه کرد: چند میلیون سال طول می‌کشد تا یک ساحل ایجاد شود و با ساخت‌وسازهای بی‌رویه در ساحل، دریا را به یک مرداب تبدیل می‌کنند و چه دستانی در کار است که مسئولان امر باید مهر خاموشی به لب بزنند.

وی بیان کرد: از مواضع عالم مجاهد و شجاع آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس به سبب مخالفت با بازار ماهی‌فروشان و نقض حریم 60 متری دریا کمال تشکر را دارم و تمامی اعضای شورای پنجم از فرمایشات این بزرگوار به‌عنوان شاخص و محوریت در اصلاح ساختار ساحل حمایت می‌کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: اعضای شورای پنجم با کمک گرفتن از سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و با ارائه راهکار جهت حفظ و صیانت از سرمایه‌گذاران در بازار ماهی‌فروشان وارد عمل می‌شود. با اقدام عاجل، این بیماری مزمن که بر پیشانی ساحل نقش بسته است یک‌بار برای همیشه درمان و خاتمه می‌یابد تا عبرتی باشد برای آنان که بر مرکب باطل سوار شده‌اند و دیگر هیچ دست طمع ای به سمت اموال عمومی دراز نشود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز گفت: پایانه مسافربری بندرعباس به زخم کهنه‌ای برای این شهر تبدیل‌شده است و سبب سردرگمی مردم و مسافران تبدیل‌شده است و تلاش می‌کنیم هر چه زودتر این موضوع به سامان برسد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، آبتین امیری صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس، بیان کرد: مدیریت یکی از نهادهای متولی ایجاد زیر ساخت در استان اعلام کردند که این پایانه مسافربری در شش ماه و با هزینه‌ای کمتر از مبلغ کارشناسی شده توسط شهرداری ساخته می‌شود، ما منتظر اقدام سریع این نهاد برای تکمیل این پروژه هستیم، اما کاهش هزینه نباید به کاهش کیفیت ختم شود و هرگونه کاهش کیفیتی مشکلی را به مشکلات آینده شهر بندرعباس اضافه می‌کند.

وی اظهار کرد: بسیاری از طرح‌ها در شهر بندرعباس با کیفیت پایین ساخته‌شده‌اند که اکنون به معضلی برای شهر بندرعباس تبدیل‌شده‌اند و هزینه‌های زیادی را بر شهرداری تحمیل کرده‌اند و باید این روند متوقف شود و به نگاه سطحی در خصوص اجرای پروژه‌ها پایان داده شود.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص معضل بازار ماهی‌فروشان تصریح کرد: ما در شورا تابع قانون هستیم و دستگاه‌های متولی این امر که مجوز لازم را برای فعالیت این بازار صادر کرده‌اند مشخص است و همه ما موافق حفظ حریم ساحل هستیم، اما بازار ماهی‌فروشان به دلیل فلسفه ذاتی آن باید در کنار بندرگاه در کنار دریا باشد و این شرایط برای همه شهرهای بندری دنیا وجود دارد.

امیری اضافه کرد: در جلسه‌ای که با استاندار داشتیم وی اعلام کرد که بازار ماهی‌فروشان نباید به نماد سرمایه گریزی در شهر تبدیل شود. بسیاری از طرح‌ها هستند که اگر در زمان ما انجام می‌شد، ما به‌گونه‌ای دیگر عمل می‌کردیم، اما نمی‌توانیم از تصمیمات مسئولان قبلی شانه خالی کنیم و واقعیتی که وجود دارد را نادیده بگیریم و نمونه آن مقوله مسکن مهر است.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است این امر به نظر دستگاه‌های قانونی و متولی سپرده شود تا نظر کارشناسی خود را در این خصوص اعلام کنند و نظر تمام بزرگان در مورد حفظ حریم ساحل قابل‌درک است و ما به آن احترام می‌گذاریم اما به گفته جناب آقای استاندار از حالا به بعد باید به حریم دریا نگاه حفاظتی داشته باشیم ولی به‌هرحال طرح‌های نیمه‌تمام را باید به اتمام برسانیم.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به مشکل فاضلاب شهری بندرعباس افزود: مشکل فاضلاب شهری، هنوز دغدغه اصلی ماست و حل یک‌باره و آنی این مشکل ممکن نیست، اما با رایزنی که با دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته و حمایت ویژه جناب استاندار در صدد هستیم چند ورودی مهم و اصلی فاضلاب خصوصاً در غرب شهر به دریا متوقف شود و این فاضلاب به سیستم فاضلاب شهری متصل شود تا از بار ورودی فاضلاب دریا کم شود.

وی در پایان گفت: مشکلات شهر بندرعباس ساختاری و کهنه است و باید به شورا و سایر دستگاه‌ها زمان داد که این مشکلات را با حفظ نظر کارشناسی حل کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha