• جمعه / ۱۶ تیر ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96041608358
  • خبرنگار : 71461

برگزاری آزمون ورودی مقاطع تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران

برگزاری آزمون ورودی مقاطع تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران

مدیرکل سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: آزمون ورودی مقاطع تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران، در دو مقطع سطح ۳ عالی (کارشناسی ارشد) و سطح ۴ عالی تخصصی (دکتری) به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آزمون ورودی مقاطع تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران، در دو مقطع سطح ۳ عالی (کارشناسی ارشد) و سطح ۴ عالی تخصصی (دکتری) روز جمعه ۱۶ تیر ساعت ۱۰ صبح به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد گفت: آزمون سطح ۳ یک مرحله‌ای و به صورت تستی در صبح جمعه برگزار شد، اما آزمون سطح ۴ (مقطع عالی تخصصی) در دو مرحله برگزار می‌شود؛ مرحله اول آزمون این سطح، صبح جمعه به صورت تستی و مرحله دوم به صورت تشریحی در عصر همان روز و ساعت ۱۵ است.

وی ادامه داد : آزمون ورودی سطح عالی در ۱۱ رشته و میان  ۶۸ مدرسه علمیه خواهران در ۴۲ مرکز آزمون برگزار خواهد شد. برای آزمون ورودی سطح عالی تخصصی نیز از ۱۲ استان پذیرش و سه رشته تحصیلی خواهیم داشت که این آزمون در ۱۳ مرکز آزمون برگزار شد.

مدیرکل سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: آمار شرکت در آزمون مقطع تکمیلی امسال در سطح عالی (کارشناسی ارشد) رشد ۲ درصدی داشته است. این رشد در سطح عالی تخصصی (دکتری) ۱۰۰ درصد است.

ازغندی - معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران استان تهران- نیز با اعلام اخباری از این آزمون در استان تهران گفت: این آزمون در مقطع سطح ۳ و ۴ حوزه‌های علمیه خواهران در استان تهران نیز ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. در مرحله کارشناسی ارشد بالغ بر ۶۰۰ نفر داوطلب داشته‌ایم که امروز صبح در آزمون شرکت کردند. نتایج نیمه اول مرداد ماه اعلام و در نیمه دوم مصاحبه برگزار می‌شود و اسامی پذیرفته شدگان از طریق سایت حوزه‌های علمیه خوهران منتشر می‌شود.

وی گفت: در سطح سه هفت رشته تخصصی و در سطح چهار سه رشته تخصی برای داوطلبان در نظر گرفته شده است و این آزمون‌ها در دانشگاه الهیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha