• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95091508377
  • خبرنگار : 90089

در دیدارلاریجانی با رئیس شورای مشورتی اندونزی مطرح شد؛

یافتن راه‌حل‌های سیاسی برای برون‌رفت از بحران‌های منطقه‌ای ناشی از وجود داعش

یافتن راه‌حل‌های سیاسی برای برون‌رفت از بحران‌های منطقه‌ای ناشی از وجود داعش

رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای مشورتی خلق اندونزی در پایان مذاکرات دوجانبه با حضور در جمع خبرنگاران از مذاکرات انجام شده در خصوص توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی و یافتن راه‌حل‌های سیاسی برای برون‌رفت از بحران‌های منطقه‌ای ناشی از تروریسم و داعش خبر دادند.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی اندونزی را از جمله کشورهای بزرگ و موثر جهان اسلام دانست و بر نزدیکی هرچه بیشتر روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور تأکید کرد.

نماینده مردم قم مشی سیاسی اندونزی در مسائل مهم منطقه‌ای را از «رفتار خردمندانه» برخوردار دانست و افزود: روابط پارلمانی دو کشور از سطح ممتازی برخوردار بوده و این سفر نیز سطح روابط پارلمانی را بیش از گذشته ارتقاء خواهد داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی از پیگیری ایجاد اتاق بازرگانی بین ایران و اندونزی سخن گفت و افزود: برای افزایش سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تصمیم گرفتیم روابط اتاق بازرگانی ایران و اندونزی را ایجاد و ارتقاء دهیم.

لاریجانی با بیان اینکه نگاهمان در مسائل منطقه‌ای خیلی به هم نزدیک است، گفت: بحران منطقه و ناپایداری امنیتی کشورهای منطقه موضوع مورد توافق دو طرف بود که در صورت تداوم این بحران‌ها رژیم صهیونیستی پیروز این مناقشات خواهد بود. بنابراین تصمیم گرفتیم از طریق گفت‌وگو بحران‌های منطقه و ناپایداری‌های امنیتی را حل و فصل کنیم.

وی تأکید کرد: کشورهای اسلامی باید با یکدیگر همفکری کنند  و جلوی جریان‌های مخرب تروریستی را بگیرند.

نماینده مردم قم سفر رئیس مجلس مشورتی اندونزی به ایران را مهم و مذاکرات انجام گرفته را خوب دانست و ابراز امیدواری کرد: سایر مذاکرات ذواکیفلی با سایر مسئولان نظام نیز منجر به افزایش سطح همکاری های دو کشور در همه ابعاد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha