• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95062012909
  • منبع : نمایندگی قم

آیت‌الله مکارم شیرازی:

لکه ننگ حادثه شوم منا از دامان آل‌سعود پاک نمی‌شود

لکه ننگ حادثه شوم منا از دامان آل‌سعود پاک نمی‌شود

آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد فاجعه منا، گفت: به یقین این حادثه شوم لکه ننگی بود که بر دامان آل‌سعود که خود را مسئول حفظ جان حجاج می‌دانند، نشست که با هیچ آبی پاک نمی‌شود.»

به گزارش ایسنا، در آستانه فرارسیدن سالروز کشته شدن هزاران زائر خانه خدا در فاجعه منا، آیت‌الله مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید بیانیه‌ای را به شرح ذیل صادر کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

هر قدر به ایام منا نزدیک‌تر می‌شویم، خاطره دردناک شهیدان سال گذشته در نظرها مجسم‌تر می‌شود و همه بر مرتکبان آن لعن و نفرین می‌فرستند.

به یقین این حادثه شوم لکه ننگی بود که بر دامان آل سعود که خود را مسئول حفظ جان حجاج می‌دانند، نشست که با هیچ آبی پاک نمی‌شود.

همچنین لکه ننگی بر دامان تمام سازمان‌های بین‌المللی مدعی حفظ حقوق بشر نشست، چرا که آنها هیچ عکس‌العمل مناسبی در برابر این کشتار عجیب و بی‌سابقه نشان ندادند و حتی قبول زحمت نکردند که درباره آن تحقیق و تفحص کنند و رسانه‌های آنها نیز هماهنگ با آنها عمل کرد.

در حالی که اگر چند نفر در یکی از کشورهای اروپایی کشته می‌شد، اعلام عزای عمومی می‌کردند و همه سران اروپایی اجتماع می‌کردند تا چاره‌ای برای آن بیندیشند؛ ولی جان چندین هزار نفر انسان بی‌گناه را به سادگی پایمال کردند، چرا که با منافع کثیف مالی آنها و کمک‌های نامشروعی که از سعودی می‌گیرند هماهنگ نبود.

این شهیدان میهمانان خدا بودند، ضیوف الرحمان محسوب می‌شدند و در سرزمین وحی مشغول انجام یک فریضه بزرگ الهی بودند و به فرموده رهبر انقلاب «آل سعود حتی یک عذرخواهی ساده نکردند.

اگر عقل و درایتی در کار بود، علاوه‌بر عذرخواهی از همه خانواده‌های شهدای منا و مسجدالحرام دعوت به حج می‌کردند، از آنها پذیرایی و دلجویی می‌نمودند و خسارات آنها را به طور کامل می‌پرداختند و اعلام می‌کردند در این باره تحقیق می‌کنند، چنان‌چه مقصرانی بوده‌اند ـ که حتماً بوده‌اند ـ آنها را مجازات می‌کنند، ولی دریغ از یک جو عقل و تدبیر!

از همه زشت‌تر فتواهای مفتیان خودفروخته سعودی بود که بردگان سیاسی آل‌سعود محسوب می‌شوند، گاه گفتند حکومت سعودی اصلا مقصر نبوده، مقصر خود مردم بوده‌اند و گاه گفتند اینها مقدرات الهی است که نمی‌توان از آن جلوگیری کرد و سخنان دیگر بی‌پایه‌ای از این قبیل.

آل سعود بدانند این خاطره با گذشت زمان فراموش نمی‌شود و امت اسلامی که عزیزان خود را در این فاجعه دردناک از دست دادند، بر آنها نفرین می‌فرستند و روزی انتقام آن را خواهند گرفت.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha