• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95040111411
  • خبرنگار : 71451

مقاومت اسلامی در عراق جدی‌تر شده است

مقاومت اسلامی در عراق جدی‌تر شده است

یک مستندساز گفت: با توجه به اثر بخشی رسانه بر افکار عمومی این عرصه می‌تواند بستر مقابله روانی با جریان‌های تکفیری و داعش را فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، مرتضی شعبانی مستند ساز حوزه مقاومت و مدیر مرکز مستند حقیقت  پیرامون محورهای دومین جشنواره فرهنگی هنری «چشمان آسمانی انقلاب اسلامی» در رابطه با محور «مقاومت اسلامی در مقابله با جنایات داعش» توضیح داد: داعش دست پرورده رژیم اشغالگر قدس است و  تنها جریانی که از وجود داعش در منطقه بهره می‌برد صهیونیست‌ها هستند.

وی افزود: طی این سال‌ها که بحران توسط تکفیری‌ها در منطقه بوجود آمده صهیونیست‌ها کاملا در امنیت به سر می‌برند و هیچ جنگی به صورت واضح و روشن متوجه آنها نیست. آنها تلاش کردند که موضوع مقابله با رژیم خودشان را به اولویت چندم مسلمانان تبدیل کنند.

شعبانی گفت: زمانی مبارزه با اسرائیل اولویت نخست مسلمانان بود ولی اکنون آنقدر  اسرائیلی‌ها، مسلمانان منطقه را به جان هم انداخته‌اند که موضوع رژیم صهیونیستی دارد از بین می‌رود و کسی خیلی به موضوع اسرائیل فکر نمی‌کند.

این مستندساز با اشاره به اینکه تنها جریانی که می‌تواند درمقابل جنایات داعش ایستادگی کند مقاومت اسلامی است خاطرنشان کرد: همانطور که تا کنون شاهد بودیم مقاومت اسلامی که نمادش در لبنان حزب‌الله است از ابتدای جنگ سوریه درگیر است. علی‌رغم لطمه‌های انسانی که در مقابله با جنایات داعش به حزب الله وارد می‌شود، قطعا مقاومت اسلامی حزب الله آنقدر رویش جدید داشته که رژیم صهیونیستی  فکرش را هم  نمی‌کند و به اندازه‌ای توانمندی کسب کرده که  آنها باید بیشتر از این بخش هراس داشته باشند.

شعبانی افزود: مقاومت اسلامی در عراق که از قبل وجود داشته، امروز شکل جدی‌تری به خود گرفته و  بروز و ظهور جدی‌تری پیدا کرده است. نیروهای «حشد الشعبی» و نیروهای مردمی که تحت عناوین بسیج عمومی عراق امروز یک سازمانی پیدا کرده و درکنار ارتش عراق از سرزمین­شان دفاع می‌کنند یا مقاومت اسلامی در افغانستان، درلبنان و یمن آنقدر توانمند شده که به عنوان پیشانی مقابله با جنایات داعش مطرح می­شود و هرجایی که این عناصر هستند داعش نمی‌تواند اهدافش را محقق کند.

وی ادامه داد: مقاومت اسلامی شکل جدی­تری پیدا کرده است. جایی مثل سوریه که در گذشته خیلی تصور نمی‌شد که مقاومت اسلامی به این شکل مردمی ایجاد شود اما به همت و برکت مقاومت اسلامی اینک مقاومت در سوریه هم شکل مردمی پیدا کرده است.

این مستند ساز با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای داعش یادآور شد: آن چیزهایی که ما بیشتر می‌بینیم و ما را آزار می­دهد کارهای خشن داعش است که این بخش خشن ایجاد هراس در  افکار عمومی است. هنرمندان ما همچنان در حوزه جنگ روانی برای مقابله با دشمنان همچنان جای کار دارند.  

به گزارش ایسنا، دومین جشنواره چشمان آسمانی انقلاب اسلامی با محوریت بیداری و مقاومت اسلامی که به همت انجمن پیشکسوتان سپاس و حمایت مرکز مستند حقیقت، دبیرخانه دائمی مجمع جهانی بیداری اسلامی،  بنیاد رسانه‌ای بیان و موسسه فرهنگی هنری فرزندان روح الله در حال برگزاری است تا پنجم مرداد ماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند جهت ارسال آثار خود در دو بخش فرهنگی و هنری به سایت جشنواره به آدرس اینترنتی www.jashnvareh-sepas.ir مراجعه کنند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha