• چهارشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95012510890
  • منبع : نمایندگی فارس

ایمانی:

امربه معروف و نهی از منکر مهجورترین واجب الهی است

امربه معروف و نهی از منکر مهجورترین واجب الهی است

نماینده ولی فقیه در استان فارس، امر به معروف و نهی از منکر را مهجورترین فرایض واجب الهی می‌داند که حتی از جهاد هم مهجورتر است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، امر به معروف و نهی از منکر را مهجورترین فرایض واجب الهی می‌داند که حتی از جهاد هم مهجورتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جمع مشاوران امور بانوان و خانواده ستادهای امر به‌معروف و نهی از منکر استان‌های کشور، گفت: اولین فریضه‌هایی که به فراموشی سپرده می‌شود، امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: امروز هم که در جامعه اسلامی ما همه ارزش‌ها در حال تبلور است، مهجوریت امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد. سر این مسئله چیست؟

او گفت: حتی پس از سال‌ها که قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، به شکل طبیعی برای اجرا ابلاغ نشده و این هم نشان‌دهنده مهجوریت این فرایض است.

ایمانی خاطرنشان کرد: مجموعه کسانی‌که در روابط‌عمومی‌ها مسئولیت دارند و کار می‌کنند، قادر هستند که در رفع مهجوریت از فریضتین، نقش بهتر و بیشتری ایفا کنند. زیرا بازگو کردن ابعاد و آثار و برکات انجام این فرایض و طرح نتایج ترک و آثار رها کردن آن و همچنین بیان تاریخچه آن در قالب امر به معروف و نهی از منکر، می‌تواند در رفع مهجوریت اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: اینکه معرفی یک تفکر، به چه شکلی می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، باید کارشناسان نظر بدهند. نظر کارشناسی در انتخاب شیوه معرفی بسیار مهم است. البته همه در این زمینه وظیفه داریم، اما کسانی‌که تخصصی کار می‌کنند بهتر می‌توانند تاثیرگذار باشند.

ایمانی با تصریح اینکه نهادینه کردن فریضتین باید از خانواده آغاز شود، گفت: باید به سراغ مجموعه‌هایی رفت که امر به معروف و نهی از منکر را از دوران طفولیت و نوباوگی به افراد یاد داده و آنان را با این گفتمان تربیت کنند و پرورش دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس، نقش خانواده و تاثیر آن در گفتمان‌سازی پیرامون فریضتین را اصل و اساس کار برشمرد و گفت: احیای امر به‌معروف و نهی از منکر امکان‌پذیر نیست مگر با توجه به خانواده، آموزش و پرورش و مهدهای کودک آغاز شود تا همه اقشار را در برگیرد.

ایمانی تاکید کرد که در سال اقدام و عمل، باید امر به معروف و نهی از منکر را به گفتمانی حاکم بر جامعه تبدیل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha