• سه‌شنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 94122516020
  • منبع : صدا و سیما

ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری صداوسیما و آموزش و پرورش

ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری صداوسیما و آموزش و پرورش

جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش و رییس صداوسیما به همراه معاونان، صبح سه‌شنبه - 24 اسفند ماه - در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان صداو سیما برگزار شد.

جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش و رییس صداوسیما به همراه معاونان، صبح سه‌شنبه - 24 اسفند ماه - در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان صداو سیما برگزار شد.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، در این جلسه که با هدف بررسی تعاملات هر دو دستگاه برای تقویت همکاری‌های دو طرف تشکیل شده بود، دکتر فانی (وزیر آموزش و پرورش) در سخنانی، ضمن قدردانی از رییس رسانه ملی برای تشکیل جلسه مشترک، با اشاره به گستردگی وزارتخانه متبوعش، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش از 32 اداره کل، 720 منطقه آموزشی، و حدود 105 هزار مدرسه در سراسر کشور برخوردار است و این گستردگی به‌گونه‌ای است که به تعبیر مقام معظم رهبری، این نهاد با بیش از 40 میلیون نفر مخاطب مستقیم روبه‌رو است.

وی افزود: وزارتخانه آموزش و پرورش تنها نهاد حاکمیتی است که در گستره جامعه اسلامی در جاهایی که هیچ نهادی وجود ندارد، حضوری اثرگذار دارد و در واقع پرچم جمهوری اسلامی به واسطه حضور مدارس در این مناطق همواره برافراشته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت این نهاد فرهنگی و آموزشی در شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان یادآور شد: زیرساخت‌های آموزشی، شخصیت و گفتار معلم، قدرت نفوذ پیام معلم در مقاطع مختلف تحصیلی مهم‌ترین رکن اثرگذار در حوزه آموزش است.

وی با تأکید بر اینکه سالانه 130 میلیون جلد کتاب توسط این وزارتخانه به چاپ می‌رسد، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش تنها نهادی است که مخاطبان آن به طور مستقیم با کتاب سروکار دارند و برای افزایش دانش و معلومات خود باید آن را مطالعه کنند و لذا این سازمان را می‌توان مهم‌ترین سازمان در انتقال ارزشی‌های انقلاب به نسل کودک و نوجوان دانست. دکتر فانی با اشاره به دیدار معلمان، کارکنان و مدیران آموزش و پرورش با مقام معظم رهبری در اردیبهشت سالجاری، خاطر نشان کرد با توجه به تأکید معظم‌له در اجرایی کردن سند بنیادی آموزش و پرورش، دستگاه‌های تبلیغاتی و به خصوص رسانه ملی می‌توانند در اجرایی شدن سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور نقش مهمی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این سند راهکار تعامل اثر‌بخش با رسانه ملی مورد توجه بوده و از صداو سیما می‌خواهیم که به ما در تحقق و پیشبرد این سند کمک کنند.

وزیر آموزش و پروش در ادامه با اشاره به نقش خیرین مدرسه‌ساز در رفع مشکلات این وزارتخانه، گفت: در سال‌جاری، خیرین حدود 1000 میلیار تومان به این نهاد کمک کرده که این کمک‌ها در حوزه‌های مختلف آموزش و رفاهی بوده است.

در ادامه این جلسه، دکتر سرافراز رییس صداوسیما در سخنانی ضمن تأکید بر اهمیت نقش آموزشی و تربیتی نهاد آموزش و پرورش، یادآور شد: مهمترین بخش همکاری وزارت آموزش و پرورش با صداوسیما کشف استعدادها و به تصویر کشیدن منزلت معلمان است. وی تصریح کرد: رسانه ملی می‌تواند در مواقعی که روش‌های جدید تدریس مطرح می‌شود، با همکاری وزارتخانه این روش‌ها را از طریق صوت و تصویر فراگیر به تمامی معلمان در اقصی نقاط کشور آموزش دهد.

دکتر سرافراز در ادامه گفت: در صداوسیما کارهای خوبی در معرفی معلمان نمونه و دانش‌آموزان خلاق و مبتکر شروع شده و این‌ها می‌تواند در قالب‌های مختلف، گزارش و مستند استمرار یابد تا جامعه این قشر زحمتکش را بهتر و بیشتر بشناسد. وی با اشاره به نقش رسانه در معرفی رشته‌های تحصیلی تصریح کرد: رسانه می‌تواند رشته‌هایی که در جامعه چندان مورد توجه قرار نگرفته و یا دانش‌آموزان شناختی نسبت به آنها ندارند را معرفی کند تا تعادلی در گرایش جوانان به رشته‌های مختلف پدید آید. وی با تأکید مجدد بر معرفی استعدادها توسط رسانه، خواستار همکاری بیشتر آموزش و پرورش با رسانه شد تا ماموریت‌های آموزشی و تربیتی وزارتخانه بیشتر تحقق یابد.

در این جلسه مقرر شد تا با تعیین نماینده‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش و رسانه ملی، مقدمات انعقاد تفاهمنامه همکاری دو نهاد فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha