• چهارشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94121912787
  • منبع : نمایندگی قزوین

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب:

مستکبران در اقلیت جامعه جهانی هستند

مستکبران در اقلیت جامعه جهانی هستند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که «مستکبران غربی با ایجاد فتنه و تفرقه میان مسلمانان تنها قصد سودجویی دارند» گفت: اختلاف بین شیعه و سنی تنها به نفع مستکبران عالم تمام می‌شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که «مستکبران غربی با ایجاد فتنه و تفرقه میان مسلمانان تنها قصد سودجویی دارند» گفت: اختلاف بین شیعه و سنی تنها به نفع مستکبران عالم تمام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، آیت‌الله محسن اراکی در نشست هم‌اندیشی با موضوع شیعه‌ انگلیسی و سنی آمریکایی که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی دو چالش بزرگ و خطرناک در برابر اسلام ناب محمدی(ص) است، اظهار کرد: امروز باید مجدانه به این مسائل پرداخت، چراکه صحنه‌ نبرد جنگ ایران و استکبار جهانی در همین جبهه قرار دارد.

وی با تأکید بر مفهوم تمدن اسلامی، افزود: اسلام برای بشر و جامعه‌ بشری، نظام زندگی را آورده است و بر اساس این نظام، قوانینی را برای زندگی انسان‌ها ارائه می‌دهد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه اسلام، هویت جدیدی را برای جامعه‌ بشری ارائه کرده است، تصریح کرد: بر همین اساس خداوند در قرآن مجید انسان‌ها را به دو دسته طیب با اعمال نیک و سنگین و خبیث با اعمال پست و سبک تقسیم می‌کند.

اراکی اضافه کرد: افراد تهی درون که وزنه‌ اعمال آنها سبک است، سرنوشت تباهی دارند و این درحالی‌ است که افراد طیب با اعمال نیک، سرنوشتی خیر در انتظار آنهاست.

این منتخب مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مفهوم کلمه استکبار که به کار گرفتن نیروی انسانی در راه و مصالح مستکبران است، خاطرنشان کرد: مستکبران در اقلیت جامعه‌ جهانی هستند اما با تهی کردن ذهن و اعتقادات عامه‌ مردم، از عوام سوء استفاده کرده و قدرت می‌گیرند.

وی با اشاره به کلمات طیبه و خبیث در قرآن کریم، یادآور شد: کلمه‌ طیبه همانند درختی است که ریشه‌ای در زمین داشته و شاخه‌های آن در آسمان هستند و این درحالی است که این کلمه در مقابل مفهوم خبیث قرار دارد چراکه آنها پدیده‌های بی ریشه‌ای خوانده می‌شوند که با فرمانروا و مالک عالم، هیچ ارتباط و پیوندی نخواهند داشت.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه مستکبران سعی می‌کنند تا این پدیده‌های بی‌ریشه را بر جهان تحمیل کنند، تصریح کرد: نظر مستکبران برای بهره بردن از جهان اسلام، تهی کردن انسان‌ها و از بین بردن ارتباط انسان با خالق جهان است و این درحالی‌ است که آنها حتی به طبیعت نیز رحم نکرده و خاک، آب و هوا را نیز از درون تهی کرده و ناموزون می‌کنند.

اراکی توضیح داد: تمدن غرب، وضع طبیعت و معیشت امروز جامعه‌ جهانی را بر سرنوشت انسان‌ها تحمیل کرده است، چراکه آلوده شدن غذای بشر، محیط زیست، اکسیژن، نظام و تمدن شهری را امروزه به وضوح می‌بینیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تمدن غرب جهان را بدون خالق، حاکم و فرمانروا معرفی می‌کند، تأکید کرد: بر این اساس آنها خود را حاکم این دنیا می‌خوانند و حاکمیتی را ابداع می‌کنند که کاملاً خلاف دستورات و حاکمیت پروردگار عالم است.

وی با اشاره به اینکه حاکم جامعه تنها باید از سوی خدا تأیید شده باشد، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) از سوی خدا بر بندگان فرستاده شدند و ائمه‌ اطهار(ع) را به جانشینی خود معرفی کردند و این در حالی است که امامان(ع) نیز فقیهان عالم را در زمان غیبت، حاکم جامعه‌ اسلامی خواندند و اگر کسی از این قوانین تبعیت نکند، قطعاً از صراط مستقیم خارج شده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه مستکبران از دو شیوه‌ افراط و تفریط، برای انجام پروژه‌ تهی‌سازی استفاده می‌کنند، گفت: عقب ماندگی یا پیشی گرفتن از نظام الهی حاکم بر جهان دو شیوه‌ای است که متاسفانه غرب تاکنون به خوبی از آن بهره برده است.

اراکی با اشاره به مضامین گهربار صلوات شعبانیه، اضافه کرد: ائمه‌ی هدی(ع) فُلک جاریه هستند و اگر کسی برای مدیریت جامعه، از آنها پیشی گرفته یا عقب بماند قطعاً هلاک خواهد شد و تنها کسی که همراه آنان حرکت کند به مقصد خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha