• یکشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 94111106522
  • خبرنگار : 90002

کتاب‌های تازه‌ تالیف و ترجمه برای بچه‌ها

کتاب‌های تازه‌ تالیف و ترجمه برای بچه‌ها

ریحانه جعفری که به تازگی کتاب «پرژنیوم» او به عنوان یکی از آثار برگزیده مرحله اول جشنواره رمان «پرنده آبی» انتخاب شده است، از تالیف دو کتاب کودکانه خبر داد.

ریحانه جعفری که به تازگی کتاب «پرژنیوم» او به عنوان یکی از آثار برگزیده مرحله اول جشنواره رمان «پرنده آبی» انتخاب شده است، از تالیف دو کتاب کودکانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، این نویسنده که با کتاب «پرژنیوم» در دومین دوره جشنواره رمان «پرنده آبی» انتشارات علمی فرهنگی شرکت کرده بود، دو کتاب «تو دیگه کی هستی» و «دامن چین چین» - هر دو ویژه کودکان - را در انتشارات شکوفه امیرکبیر زیر چاپ دارد.

این نویسنده درباره رمان «پرژنیوم» می‌گوید: این رمان به موضوع نوجوانی می‌پردازد که با ابتلایش به بیماری سرطان خون، آرامش خانواده چهارنفره‌شان به هم می‌ریزد. من در این رمان موضوع بیماری را از منظر نوجوانی 14 ساله، ادیب و اهل شعر و کتاب و خواهرش «پونه» که نوجوانی 16 ساله‌ است و فردی تیزهوش و دانشجوی داروسازی است، در کنار مادر باردار و پدر مجروح جنگی‌اش ترسیم کرده و تلاش کرده‌ام این موضوع را از منظر هر یک از این‌ها مورد بررسی روان‌شناسانه قرار دهم.

جعفری می‌گوید برای نگارش این کار قریب به 9 ماه به صورت پیوسته بر روی بیماری سرطان متمرکز بوده است.

این اثر که در زمره آخرین آثار تألیفی طرح رمان نوجوان امروز بود بنا بود در سال 94 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شود که این‌طور نشد.

این مترجم درباره تازه‌های ترجمه خود به مجموعه شش‌جلدی ویژه انتشارات علمی فرهنگی اشاره کرد که مخاطبان آن خردسالان هستند. این مجموعه که با تصویرگری‌ همراه است به ماجراهای یک خواهر و برادر می‌پردازد و هنوز نام نهایی‌اش مشخص نیست.

واگذاری مجلدهای تازه‌ای از مجموعه «استینک» مگان مک‌دونالد به ناشر از دیگر کارهای ترجمه‌ای جعفری است. این مترجم با فوق‌العاده توصیف کردن مجلدهای هفت تا نه مجموعه «استینک» به لحاظ ادبی و آموزشی، خوانش آن را نه تنها به نوجوانان بلکه حتی به نویسندگان ایرانی نیز توصیه کرد و گفت: مک‌دونالد در این سه اثر به راحتی توانسته است ضمن پرداختن به ماجراهای دم دستی و ساده مثل شنا کردن، به مباحث آموزشی روز با زبانی دلنشین و غیرمستقیم بپردازد و این موضوعی است که نویسندگان ما می‌توانند از آن الهام بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha