• دوشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94092313042
  • خبرنگار : 71454

منتقد‌های آنلاین برگزیدگانشان را انتخاب کردند

منتقد‌های آنلاین برگزیدگانشان را انتخاب کردند

فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» ساخته «جیمز میلر» از سوی انجمن منتقدین فیلم آنلاین، جایزه بهترین فیلم و کارگردانی سال 2015 را از آن خود کرد.

فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» ساخته «جیمز میلر» از سوی انجمن منتقدین فیلم آنلاین، جایزه بهترین فیلم و کارگردانی سال 2015 را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این نظرسنجی که فیلم‌های «مکس دیوانه: جاده خشم»، «افشاگر»، «مریخی»،«بازگشته»، «اتاق»، «بروکلین»، «کارول»، «سیکاریو» و انیمیشن «Inside out» برای کسب عنوان بهترین فیلم رقابت می‌کردند، در نهایت ساخته آخرالزمانی و اکشن «جیمز میلر» عنوان بهترین فیلم را کسب کرد.

ساخته «جورج میلر» استرالیایی چندی پیش عنوان بهترین فیلم سال 2015 را از سوی هیات ملی نقد آمریکا به دست آورد و یکی از 20 فیلم حاضر در فهرست بلند جوایز اسکار بهترین جلوه‌های ویژه بصری است.

این فیلم 150 میلیون دلاری که اولین نمایش خود را در ماه می 2015 و پس از نمایش در جشنواره فیلم کن تجربه کرد، تاکنون موفق به ثبت رقمی بالغ بر 375 میلیون دلار در گیشه جهانی شده است.

اما در سایر بخش‌ها فیلم «آدمکش» محصول سینمای تایوان با غلبه بر فیلم تحسین شده «پسرسائول» از مجارستان به عنوان بهترین فیلم خارجی سال از سوی انجمن منتقدین فیلم آنلاین به نام خود ثبت کرد.

انیمیشن «Inside out» نیز در حالی بهترین پویانمایی سال نام گرفت که رقبایی شامل «آنومالیسا»، «دایناسور خوب»، «فیلم بادام زمینی» و «شان دیشپ» را در کنار خود می‌دید.

«نگاه سکوت» ساخته «جاشوا اوپنهیر» از دانمارک نیز با غلبه بر فیلم‌هایی چون «امی»، «بهترین دشمنان»، «سرزمین کارتل» و«روشن شدن:سانیتالوژی و زندان عقیده» به عنوان بهترین مستند سال از نگاه انجمن منتقدین آنلاین انتخاب شد.

در بخش بهترین کارگردانی که «جیمز میلر» برای ساخت «مکس دیوانه: جاده خشم» برگزیده شده‌، «تاوهاینس»، «ریدلی اسکات» و «دینس ویلنوو» نیز نامزد کسب جایزه بودند.

اما در بخش بهترین بازیگری‌، «مایکل فاسبندر» برای ایفای نقش «استیو جابز» مالک درگذشته کمپانی اپل بهترین بازیگر مرد سال شد و «کیت بلانشت» با ادامه روند موفقیت خود در فصل جاری جوایز سینمایی برای بازی در فیلم «کارول» بهترین بازیگر زن 2015 نام گرفت.

در بخش بهترین بازیگر زن و مرد نقش مکمل نیز به ترتیب «رونی مارا» برای فیلم «کارول» و «اسکار ایزاکس» برای فیلم «اکس میشنا» برگزیده شدند.

«جان سینگر» و «تام مک کارتی» برای نگارش فیلمنامه «افشاگر» عنوان بهترین فیلمنامه اقتباسی سال را از آن خود کردند و جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی به «فیلیس ناگی» برای نگارش فیلمنامه «کارول» رسید.

در سایر بخش‌های نظرسنجی انجمن منتقدین فیلم آنلاین،‌ «مارگارت سیکسل» برای فیلم «مکس دیوانه:جاده خشم» بهترین تدوینگر سال شد و «جان سیل» نیز برای این فیلم عنوان بهترین تصویربرداری سال را از آن خود کرد تا جمع عناوین فیلم «مکس دیوانه» از این رویدا سینمایی به عدد چهار برسد.

در بخش بهترین فیلم خارجی که جایزه به فیلم تایوانی «آدمکش» رسید فیلم‌های «آفریم»، «گورستان شکوه و جلال» ،«باشگاه»، «دیپان»، «خرچنگ»، «کوه‌ها ممکن است جابه جا شوند»، «مادر من»، «right now wrong then » و «آوای غروب آفتاب» نامزد کسب جایزه بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha