• شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 94083017990

در موزه هنرهای معاصر

یک نمایشگاه با دو کیوریتور ایرانی و ایتالیایی برگزار شد

یک نمایشگاه با دو کیوریتور ایرانی و ایتالیایی برگزار شد

مراسم پیش‌نمایش آثار فریده لاشایی و تعدادی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

مراسم پیش‌نمایش آثار فریده لاشایی و تعدادی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، در این پیش‌نمایش که 29 آبان‌ماه برگزار شد، علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - و علی مرادخانی - معاون هنری وزیر ارشاد - از آثار نمایشگاه «در جستجوی گمشده» دیدن کردند.

در این مراسم، مجید ملانوروزی - مدیرکل هنرهای تجسمی - اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای برنامه‌های موزه برای قدم گذاشتن در جریان هنر معاصر برگزار شده است و در آن، آثار یکی از مهم‌ترین بانوان هنرمند، یعنی فریده لاشایی به‌نمایش گذاشته می‌شود.

او به حضور دو کیوریتور ایرانی و خارجی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه‌هایی با کیوریتورهای خارجی از اهداف موزه است. آقای «چلانت» کیوریتور مطرح اروپایی و فریال جواهریان کیوریتوری این نمایشگاه را برعهده دارند. امیدوارم چیدمان این نمایشگاه ما را با مفهوم تازه کیوریتوری در ایران آشنا کند.

در بخش دیگری از این مراسم، جرمانو چلانت - کیوریتور ایتالیایی - با اظهار امیدواری برای همکاری‌های بیشتر با موزه هنرهای معاصر تهران، اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی بدون حضور هنرمند امکان‌پذیر نبود و خانم لاشایی باعث وجود این نمایشگاه و آثاری است که روی دیوار قرار گرفته‌اند.

فریال جواهریان - کیوریتور ایرانی - نیز گفت: برگزاری این نمایشگاه با همراهی کیوریتور بزرگ جهانی در موزه مانند یک رویا بود. از مسؤولان موزه هنرهای معاصر که باعث تحقق این رویا شدند متشکرم.

او افزود: برای من مثل رویاست که کیوریتورهای جهان بتوانند آثار هنرمندان مطرح کشورمان را در کنار آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به‌نمایش بگذارند. گنجینه موزه هنرهای معاصر سرمایه ملی است که به داشتن آن افتخار می‌کنیم. بیشتر موزه‌ها در خارج از کشور ۲۵ درصد از بودجه خود را از دولت دریافت می‌کنند و بقیه بودجه توسط هنردوستان تأمین می‌شود. امیدوارم بانیان هنر ایران هم به این موزه کمک کنند تا ساختمانش مرمت شود و در شأن گنجینه‌اش باشد.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه 30 اثر از فریده لاشایی در زمینه نقاشی، شیشه، طراحی و ... و همچنین 40 اثر از آثار گنجینه موزه به‌نمایش درآمده است.

در ارتباط با این نمایشگاه، همایش یک روزه‌ای با حضور هنرمندان، منتقدان و صاحب‌نظران ایرانی و خارجی، اول آذرماه از ساعت 14 تا 20 در سالن اجتماعات موزه برگزار می‌شود. در این همایش کاترین دزگر - رئیس موزه گنت بلژیک - و ونیشیا پورتر - رییس بخش هنر معاصر کشورهای اسلامی موزه بریتیش میوزیوم - سخنرانی خواهند کرد.

همچنین مدیا فرزین - منتقد هنری -، مرجان تاجدینی - مورخ هنر -، فریال جواهریان - دبیر نمایشگاه - و جرمانو چلانت - مدیر هنری بنیاد پرادا - به‌صورت میزگرد درباره آثار به‌نمایش درآمده بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن از این نمایشگاه تا هفتم اسفندماه روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 10 صبح تا 7 عصر و جمعه‌ها از ساعت 3 تا 7 عصر (به‌جز شنبه‌ها و تعطیلات رسمی) به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha