• دوشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94081810590
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

نماینده مردم کاشمر:

مدیریت حوضه آبخیزداری را به کشاورزان بسپاریم

مدیریت حوضه آبخیزداری را به کشاورزان بسپاریم

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی از برگزاری چهارمین همایش ملی منطقه‌ای راهکارهای اقتصاد مقاومتی 19 آبان‌ماه در حوزه صنعت، معدن و فلز در مشهد خبر داد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی از برگزاری چهارمین همایش ملی منطقه‌ای راهکارهای اقتصاد مقاومتی 19 آبان‌ماه در حوزه صنعت، معدن و فلز در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان - محمد اسماعیل‌نیا در نشست خبری با اشاره به اهداف برگزاری همایش ملی منطقه‌ای راهکارهای اقتصاد مقاومتی، افزود: این همایش با رویکرد به مسائل این حوزه پس از برجام و شرایطی کنونی کشور، برنامه ششم توسعه، بودجه 95 وطرح مشکلات حوزه صنعت و معدن و ارائه راه حل‌های دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برگزار می‌شود. با اطلاع‌رسانی انجام شده از تمام واحدها و شرکت‌های منطقه ترشیز که قابلیت شرکت در این همایش را داشته‌اند دعوت کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که «به علت عدم انسجام در مدیریت‌ها در حوزه صنعت و معدن در کشور با خلأهای بزرگی مواجه‌ هستیم و به خصوص فولاد، مس، سیمان و ... بخش خصوصی با مشکلات بسیاری روبرو هستند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص رفع مشکلات حوزه سیمان کمیته تخصصی را تشکیل دادیم.

وی با بیان این‌که «در زمینه تولید سیمان ایران بعد از چین و هند به عنوان سومین تولید کننده دنیا مطرح است» اظهار کرد: تا مدتی قبل هر تن سیمان 120 دلار به فروش می‌رسید، در صورتی که امروز قیمت آن به 20 دلار کاهش یافته است؛ اگرچه این سرمایه از ایران صادر می‌شود اما کاهش قیمت آن به یک ششم مبلغ قبلی ضرر بزرگی است.

این نماینده مجلس با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی در خصوص مشکلات این حوزه اظهار کرد: در خصوص فولاد مشکلات جهانی و داخلی وجود دارد و تلاش داریم مشکلات این بخش را دسته‌بندی کنیم و با مسئولان مربوطه در مجلس، وزارتخانه و بخش خصوصی آن‌ها را مورد بحث قرار دهیم.

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت مدیریت آب و با اشاره به مکاتبات انجام شده با وزیر نیرو در خصوص تغییر روش‌ها اظهار کرد: سخت‌گیری‌ها موجب می‌شود کشاورزان ما به حاشیه شهرها بروند و یا وارد نظام دلالی شوند و به بروز مشکلات بیشتر دامن بزنند، باید دست کشاورزی که با تمام سختی‌ها اقدام به تولید می‌کند را بوسید، با تمام مشکلات نباید وزارت نیرو برای مدیریت آب در کشور در حوزه کشاورزی این گونه برخورد کند.

وی اظهار کرد: بخش اعظم اقتصاد ما وابسته به کشاورزی و تولید است و باید با توجه ویژه جهت نجات این بخش تلاش کرد، لذا تأکید ما براصلاح روش‌ها و چگونگی برخورد با کشاورزان است.

این عضو مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که «باید مدیریت در حوضه آبخیزداری توسط خود کشاورزان انجام شود»، اظهار کرد: 300 چاه موتور در منطقه ترشیزبا مدیریت آب و اجرای طرحی سه ساله در حوزه اقتصاد مقاومتی طرحی را پایلوت‌سازی می‌کنیم تا در این مدت در سطح کشور نمونه شود.

وی با بیان این‌که »تا نظام بانکی تغییر نکند مشکلات کشور رفع نمی‌شود»، افزود: در کجای علم اقتصاد آمده است که در دوران رکود، مالیات را افزایش دهند هرچند، هر وقت سوال می‌کنیم چرا درست نمی‌شود می‌گویند اختیار نداریم؛ متاسفانه وزیر اقتصاد که باید فرمانده اقتصاد کشور باشد اختیارات کافی ندارد و ایشان را با شمشیر چوبی به مصاف با دشمنی فرستاده‌ایم که انواع ادوات را دارد؛ لذا باید بپیذیریم که اختیارات وزیر اقتصاد باید ساماندهی شود.

وی با بیان این‌که «دولت در بعضی جاها به خوبی عمل کرده و در بعضی جاها ضعیف بوده است»، افزود: بعضی ضعف‌های دولت را نمی‌شود نادیده گرفت.

اسماعیل‌نیا با بیان این‌که «در صنعت و حوزه اشتغال و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت جهادی باید بهتر از این عمل کنیم»، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در کشور داریم که باید بالفعل شوند، دولت در کاهش تورم خوب عمل کرده اما در عبور از رکود تعلل کرده است که امیدواریم با تعامل این مشکلات نیز حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha