• شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 94080904873
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

معاون استانداری:سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در کرمانشاه محقق می‌کنیم

معاون استانداری:سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در کرمانشاه محقق می‌کنیم

ایسنا/کرمانشاه سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه گفت: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان مصمم هستیم.

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه گفت: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان مصمم هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، دکتر هدایت حاتمی در هشتمین نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر این نکته که افزایش تولید، اشتغال و بهره‌وری و نقش طبقات کم درآمد و متوسط در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مسئله اقتصاد مقاومتی یک بحث فراگیر و موضوعی همه جانبه است که مختص به یک یا چند دستگاه نیست، بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه کار کنند و مهم‌تر از همه باید به هماهنگی لازم در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی برسند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه به ابلاغ بندهای 24گانه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اقتصاد حوزه‌ای است که تصمیمات آن نیازمند بررسی‌های دقیق و عاقلانه و تخصصی است و از همین رو اقتصاد مقاومتی به‌دنبال برگرداندن عقلانیت در صحنه تصمیم‌گیری‌های اقتصادی است و رهبر معظم انقلاب با آگاهی از این مسائل بحث اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند که بیانگر نگاه هوشمندانه ایشان در درک شرایط موجود و ارائه راهکار برای آینده است و بندهای24گانه ابلاغی باید در همه حال در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های ما دیده شود.

وی بر برنامه‌ریزی در جهت ایجاد اشتغال تاکید کرد و افزود: با توجه به این‌که بیکاری مهم‌ترین معضل استان است، بنابراین باید برنامه‌ها و تصمیمات دستگاه‌های اجرایی با الهام از بندهای ابلاغ شده در اقتصاد مقاومتی در راستای ایجاد اشتغال باشد. از این رو امسال مبلغ 38 میلیارد تومان کمک‌های فنی اعتباری در جهت ایجاد شغل اختصاص داده‌ایم در حالی که قبلا این رقم در طول یک سال تنها چهار میلیارد تومان بود.

حاتمی افزود: دستگاه‌های اجرایی که با برنامه‌ریزی مناسب و منسجم در زمینه ایجاد اشتغال موفق عمل کنند هم سهم بیشتری در اختصاص اعتبارات خواهند داشت و هم مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری با بیان این نکته که در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان مصمم هستیم، گفت: استان کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد اشتغال دارد و ما در زمینه‌های مختلفی می‌توانیم قطب منطقه‌ای بشویم، به شرط آن‌که هم این ظرفیت‌ها را درست شناسایی کنیم و هم ضمن آموزش‌های استاندارد زمینه فعالیت آحاد مختلف جامعه را در آنها فراهم کنیم و در ایجاد بازار، پیدا کردن حلقه‌های تولید، بازاریابی و ساماندهی شبکه‌های توزیع نقش داشته باشیم و این مهم‌ترین وظیفه پیش روی ماست.

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه توجه و حمایت از کارآفرینان و معرفی آنها به مردم را بسیار موثر ارزیابی و تصریح کرد: از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم که کارآفرینان برتر و موفق خود را با هماهنگی و همکاری صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها به جامعه معرفی کنند تا فرهنگ کارآفرینی در میان مردم تقویت و زمینه‌های ایجاد اشتغال بر اساس توانمندی و تخصص در میان جامعه فراهم گردد.

حاتمی در پایان یکی از برنامه‌های با اهمیت استان را ایجاد اشتغال پایدار در روستاها ذکر کرد و گفت: در اجرای این برنامه مصمم هستیم و دستگاه‌های اجرایی باید در این خصوص برنامه‌های عملیاتی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha