• دوشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94081810466
  • خبرنگار : 90089

ابوترابی‌فرد در مراسم روز ملی کیفیت:

با وضعیت جاری راه اقتصاد به ترکستان است

با وضعیت جاری راه اقتصاد به ترکستان است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هرچند که از جنبه تئوری به نظر واحدی رسیده‌ایم ولی در حوزه اجرا کیلومتر‌ها اختلاف وجود دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هرچند که از جنبه تئوری به نظر واحدی رسیده‌ایم ولی در حوزه اجرا کیلومتر‌ها اختلاف وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در مراسم روز ملی کیفیت که در مجلس مشروطه برگزار شد، اظهار کرد: تا نقشه راه تغییر نکند، اقتصاد ایران اصلاح نمی‌شود و دست‌اندرکاران غیردولتی صنعت و تولید می‌توانند کارگزاران نظام را در تغییر نقشه راه اقتصادی کشور یاری رسانند.

وی تاکید کرد: باید تمام وظایف غیرحاکمیتی در حوزه‌های اقتصادی به مردم سپرده شود و حاکمیت در امور حاکمیتی سیاستگذار و ناظر خوبی باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش عبدالله جاسبی در ارتقاء کیفیت گفت: به یقین نقش ایشان در ارتقاء کیفیت در تاریخ مدیریتی کشور بر کسی پوشیده نیست و ایشان تلاش‌های زیادی را برای بهبود و ارتقاء نظام کیفی به ویژه در حوزه‌ی مدیریتی کشور نقش ارزنده‌ای داشتند.

وی همچنین محمدرضا نعمت‌زاده را از چهره‌های برجسته و مدیران کارآزموده در عرصه‌ ارتقاء کیفیت کشور دانست.

وی جایگاه نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های سیاسی دفاعی و علمی و فرهنگی را فاخر دانست و افزود: این جایگاه در دورانی نصیب کشور شده است که با جنگ تحمیلی 8 ساله روبرو بودیم. این در حالی است که کشور سوریه که 5 سال است با چالش‌ها و معضلات سیاسی روبرو است که فقط با هجمه‌ جریان‌های سیاسی و گروه‌های تندرو مواجه است شرایط نامناسبی دارد. اما جمهوری اسلامی طی سال‌های جنگ تحمیلی 8 ساله که با یک لشگر قدرتمند جهانی روبرو بود توانست ضمن مقاومت در برابر جهانخواران به دست‌آوردهای خوبی برسد.

ابوترابی‌فرد دفاع مقدس را نماد کیفیت جمهوری اسلامی دانست و افزود: گذر ایران از این دوران و تبدیل شدنش به پایه‌ پرش نشان از نماد کیفیت در جمهوری اسلامی دارد. اذعان به شکست 1+5 در برابر ایران اذعان به کیفیت جمهوری اسلامی است و امروز ایران قدرت‌ بزرگ سیاسی و دفاعی و موشکی است. که کاروان پرشتاب علمی کشور در شکل گیری این قدرت‌ها نقش تعیین کننده‌ای داشته است.

وی خاطرنشان کرد که کیفیت نظام جمهوری اسلامی ریشه در قانون اساسی دارد و کیفیت قانون اساسی متکی بر دو رکن جمهوریت و اسلامیت است و ولایت فقیه نقش تعیین کننده‌ای در تدبیر، علم و دین در جمهوری اسلامی داشته است.

وی با بیان این‌که «در حوزه‌ علمی با کیفیت مطلوب فاصله‌ زیادی داریم» ابراز تاسف کرد: در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، نظام بودجه ریزی، ساختار اداری و مدیریتی و نهادهای اقتصادی و سیاسی فاقد کیفیت هستیم و تا نظام سیاستگذاری در حوزه‌ سیاسی اصلاح نشود، اقتصاد کشور اصلاح نمی‌شود و تا سیاست‌های اقتصادی اصلاح نشود نهادهای اقتصادی کشور متحول نشده و تولیدات کیفی نمی‌شود.

این نماینده مجلس با بیان این‌که «با وضعیت جاری راه اقتصاد به ترکستان است » متذکر شد: برای رشد یافتگی اقتصاد باید تمام ظرفیت‌های غیر حاکمیتی در حوزه‌های اقتصادی به مردم واگذار شود و کارگزاران نظام در وظایف حاکمیتی ، سیاست‌گذار و ناظر خوب باشند.

وی با اشاره به نقش سازمان استاندارد ملی در بهبود نظام کیفی در کشور گفت: این سازمان در ارتقاء نظام ارزیابی انطباق ، ارتقاء نظام اندازه شناسی انطباق و نظام اعتبار نقش تعیین کننده‌ای دارد البته مجلس نیز در تغییر ساختار کیفی کشور می‌تواند نقش کمک کننده داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha