• جمعه / ۱۵ آبان ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 94081508791
  • منبع : نمایندگی گلستان

امام جمعه گرگان:افزایش کیفیت کالای داخلی مصداق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه گرگان:افزایش کیفیت کالای داخلی مصداق اقتصاد مقاومتی است

ایسنا/گلستان خطیب موقت گرگان گفت: در مساله اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید و تائید مقام معظم رهبری است، نباید اجناس و تولیدات بی‌کیفیت داشته باشیم.

خطیب موقت گرگان گفت: در مساله اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید و تائید مقام معظم رهبری است، نباید اجناس و تولیدات بی‌کیفیت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدقاسم لیوانی در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه این شهر با اشاره به فرارسیدن 18 آبان روز ملی کیفیت افزود: یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی این است که کالای تولیدی در کشور با کیفیت باشد.

به گفته وی، این مساله باعث می‌شود تا مردم میل و رغبت برای خرید این اجناس افزایش یابد؛ در غیر این صورت مردم به سمت و سوی خرید کالاهای خارجی خواهند رفت و درهای بازارهای داخلی و مرزها را به سوی اجناس خارجی باز خواهند کرد.

امام جمعه موقت گرگان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر وزارتخانه‌های مربوط به تولید مانند صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و سایر وزراتخانه‌های متبوع باید بر تولید با کیفیت نظارت داشته باشند، تا ضمن ایجاد میل و رغبت در خرید ایرانیان بتوانیم در بازارهای جهانی نیز رقابت داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن 19 آبان مصادف با 10 نوامبر روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه گفت: براین اساس علم باید در خدمت توسعه و صلح باشد، اما امروزه مشاهده می‌شود کار و زحمت دانشمندان بیشتر در جهت تخریب محیط زیست و از بین بردن مردم است.

وی یادآور شد: علم دانشمندان متاسفانه در جهت ساخت سلاح اتمی و برای تخریب استفاده می‌شود و از سوی دیگر سلاح‌ها برای ریختن بر روی سر مردم استفاده می‌شود.

خطیب موقت گرگان خاطرنشان کرد: متاسفانه علم و دانش امروز در خدمت صلح و توسعه‌بخشی استفاده نمی‌شود و همگان می‌دانند که سلاح‌های جنگی در خدمت توسعه نیست، بلکه در جهت تخریب توسعه است.

لیوانی گفت: هر مشکلی امروز در دنیا مشاهده می‌شود، مقصر اصلی آن همین دانشمندان هستند، زیرا علم باید در خدمت عالم صالح باشد تا به خوبی از آن استفاده شود، آنان که از این علم به خوبی استفاده نمی‌کنند در واقع دیوانه‌های غرور علمی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن 25 محرم سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) یادآور شد: هرچند حضرت زینب (س) در حادثه پس از کربلا نقش مهم و اساسی داشت و امام سجاد (ع) مریض بود، اما بدون دستور و هماهنگی با امام کاری انجام نمی‌داد.

وی یادآور شد: در واقع هر کس کاری بدون نظر امام معصوم خود انجام دهد، آن کار خطاست و بر همین اساس حضرت زینب (س) به خوبی به این مساله واقف بود.

خطیب موقت گرگان در خطبه اول نیز با اشاره به سخنانی از امام زین العابدین (ع) در خصوص دنیا و آخرت و این که سه نظریه در خصوص دنیا وجود دارد، گفت: دسته اول که یک فلسفه یونانی و هندی است معتقدند که سعادت و خوشبختی در این دنیاست و باید عاقبت و آخرت را رها کرد و به این دنیا چسبید و بهترین بهره را از آن برد.

لیوانی اظهار کرد: دسته دوم کسانی هستند که معتقدند باید این دنیا را رها کرد و به آخرت چسبید، زیرا این دنیا ارزش و فایده‌ای ندارد که پیروان این دیدگاه برخی هندی‌ها و برخی از پیروان ادیان الهی مانند مسیحی، یهودی و برخی مسلمانان نیز هستند.

وی ادامه داد: دسته سوم در واقع کسانی هستند که دیدگاه‌های اول و دوم را قبول ندارند. دنیا محل بندگی خداست و با کارهائی که انجام می‌دهیم برای آخرت ذخیره می‌کنیم و اگر نتوانیم از این دنیا بهره لازم را ببریم، نمی‌توانیم برای آخرت ذخیره خوبی داشته باشیم.

خطیب موقت گرگان گفت: عزت دین و مملکت در دنیا را می‌توان با کارهائی که در این دنیا انجام می‌دهیم به دست آوریم، اما توجه به آخرت باید زیاد باشد.

وی در پایان، خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha