• سه‌شنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94042313073
  • خبرنگار : 90003

بهشت ایران از زبان یک خبرنگار-گردشگر

بهشت ایران از زبان یک خبرنگار-گردشگر

در ادامه‌ی سفر به دور ایران، «افشین والی‌نژاد»، عکاس و خبرنگار بحران از بیله‌سوار مغان در اردبیل، همان نوک گوش گربه به چابهار در جنوب‌شرقی‌ترین نقطه‌ی سیستان بلوچستان، دُم گربه رفته است.

در ادامه‌ی سفر به دور ایران، «افشین والی‌نژاد»، عکاس و خبرنگار بحران از بیله‌سوار مغان در اردبیل، همان نوک گوش گربه به چابهار در جنوب‌شرقی‌ترین نقطه‌ی سیستان بلوچستان، دُم گربه رفته است.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، این عکاس و خبرنگار که سال‌هاست با بیماری پارکینسون مبارزه می‌کند به منظور عکاسی و تصویربرداری از ایران با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سفر به دور ایران را آغاز کرده است.

والی‌نژاد که 20 سال سابقه خبر در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی و رسانه‌هایی چون "آسوشیتدپرس" و "NHK" را دارد، اکنون برای رسانه‌ای کار نمی‌کند. او این روزها در ایران به سر می‌برد و به تازگی عکاسی از تهران را پایان داده و فتوکلیپی با نام «تهران طهرون» را به طور آماتور آماده کرده و سفر به دور ایران را با رفتن به اردبیل آغاز کرده است تا بار دیگر فیلم و عکس بگیرد.

این عکاس که بعد از توفان زابل به سیستان و بلوچستان رسیده بود، این استان را بهشت گردشگری می‌داند و با همین باور با وجود توصیه‌ها و هشدارهای مختلف احتیاطی مبنی بر ناامن بودن بعضی جاده‌ها، به اتفاق یک دوست بلوچ، تقریبا تمام جاده‌های نزدیک به مرز را با ماشین طی کرده است، البته خودش می‌گوید: بصورت فشرده و بی‌وقفه در مناطق روستایی و شهرهای کوچک در سفر بوده‌ام و خوشبختانه هرگز به هیچ مشکلی برخورد نکردم.

والی‌نژاد در سیستان و بلوچستان

والی‌نژاد ادامه می‌دهد: وقتی مشغول عکاسی می‌شوم زمان را فراموش می‌کنم و تا غروب عکس می‌گیرم و به اجبار شب‌ها بعد از تاریکی در جاده‌ها حرکت می‌کنیم.

او که سراغ تمساح‌های پوزه کوتاه (گاندو) در این منطقه هم رفته، درباره‌ی این بخش از سفر توضیح می‌دهد: در این مناطق به زیبایی‌های شگفت‌انگیز غیرقابل تصوری برخورد کردم که عکس‌های مختلفی از کل این سفر را ثبت کردم.

افشین والی‌نژاد به ایسنا می‌گوید: من خیلی از کشورها و شهرهای ایران را دیده‌ام و با این شناخت معتقدم سیستان و بلوچستان یکی از زیباترین مناطق کشور است که جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری بسیار دارد. شرمنده هستم این منطقه را پیش از این نشناخته بودم. مکانی که از سرزمین‌های بی‌آب و علف تا باغ‌های میوه‌ی خوش آب و رنگ را همزمان با هم دارد.

این خبرنگار و عکاس سپس پیشنهاد می‌دهد که با عزم ملی، بیشتر به این استان و جاذبه‌های گردشگری و امکانات آن توجه شود تا شرایط اقامتی و فروردگاه استان بهتر شود، چرا که در این صورت امکان ورود گردشگر هم بیشتر می‌شود.

والی‌نژاد می‌گوید: اگر در زلزله بم، ارگ بم را از دست دادیم در این استان «کوه خواجه» و قلعه‌های تاریخی زیبایی داریم که بسیار دیدنی است.

این عکاس در پایان به موزه زابل اشاره می‌کند و می‌گوید: به نظرم پنج موزه در یک موزه جای داده شده است و باعث شده نفیس‌ترین آثار در مکانی شبیه سمساری به چشم بیاید.

والی‌نژاد از زلزله‌های متعدد ایران و بحران‌هایی مانند بم و جنگ افغانستان و فاجعه سونامی ژاپن، پرمخاطب‌ترین عکس‌های جهان را دارد و به همین خاطر بارها از او تقدیر شده و نمایشگاه عکس‌هایش ماه‌ها در توکیو مخاطبان خود را داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha