• دوشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94031106958
  • خبرنگار : 90003

مُشت به بیماری؛ آغاز روایت خبرنگار ایرانی از دور ایران

مُشت به بیماری؛ آغاز روایت خبرنگار ایرانی از دور ایران

«افشین والی‌نژاد»، خبرنگار-عکاس ایرانی که سال‌هاست با بیماری پارکینسون مبارزه می‌کند، از امروز سفر به دور ایران را آغاز کرد.

«افشین والی‌نژاد»، خبرنگار-عکاس ایرانی که سال‌هاست با بیماری پارکینسون مبارزه می‌کند، از امروز سفر به دور ایران را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افشین والی‌نژاد که با عکس‌هایش از سونامی ژاپن شهرت جهانی یافته، بعد از فرار خبرنگاران به خاطر خطر نشت تاسیسات هسته‌ای، در کنار فاجعه‌زدگان سونامی ژاپن ماند و هزاران تصویر ماندگار از این حادثه را ثبت کرد.

او که این روزها در ایران به سر می‌برد، به تازگی عکاسی از تهران را پایان داده و فتوکلیپی با نام «تهران طهرون» را به طور آماتور آماده کرده است؛ او سفر به دور ایران را با رفتن به اردبیل آغاز کرده تا بار دیگر فیلم و عکس بگیرد.

والی‌نژاد در آستانه‌ی 50 سالگی می‌گوید، از مبارزه‌ی 9 ساله با «پارکینسون» دست نکشیده و وقتی بیماری به او سیلی می‌زند، حتما در مبارزه با آن، مشت می‌زند.

او با وجود سختی‌هایی که به لحاظ جسمانی دارد، از 11 خرداد ماه سفر به دور ایران را با همکاری معنوی سازمان میراث و گردشگری آغاز کرده است.

به گفته‌ی این خبرنگار-عکاس، ایران زیبایی‌های زیاد منطقه‌ای و انسانی دارد که از چشمان و دوربین او پنهان نخواهد ماند.

والی‌نژاد پیش از این نیز عکاسی از شهرهای ژاپن داشته که در فاصله زمانی یک ماهه، به ثبت تصویر از این کشور پرداخته است.

وی سابقه کار در رسانه‌های معروف جهانی از جمله "آسوشیتدپرس" و "NHK" را دارد و عکس‌های سونامی ژاپن او، پرمخاطب‌ترین عکس‌های جهان شده که برای این کار، بارها از او تقدیر شده و نمایشگاه عکس‌هایش ماه‌ها در توکیو برپا بوده است.

والی‌نژاد همچنین پیش از سفر با حضور در ایسنا به عنوان یک عکاس-خبرنگار بحران، به بیان خاطره از سونامی و روزهایی که در شرایط بحران داشته پرداخته که این روایت در روزهای آینده در سرویس رسانه ایسنا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha