• شنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94033017226
  • منبع : نمایندگی قم

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در رأس فعالیت سازمان تبلیغات باشد

توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در رأس فعالیت سازمان تبلیغات باشد

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی باید در رأس فعالیت‌های سازمان تبلیغات باشد که در حال حاضر نیز همین طور است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی باید در رأس فعالیت‌های سازمان تبلیغات باشد که در حال حاضر نیز همین طور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به این‌که «انقلاب ما که پسوند اسلامی دارد همه هویت آن اسلام است» گفت: سازمان تبلیغات اسلامی که با همین پسوند نامگذاری شده، باید مفسر و مبین مبانی انقلاب اسلامی باشد و از هر حرکت و برنامه‌ای که غیر از این باشد به شدت پرهیز کند.

امام جمعه قم افزود: این طور نیست که محاسن کلام اهل بیت علیهم السلام برای مردم واضح و آشکار باشد، بنابراین باید خوبی‌های کلام آن بزرگواران را برای مردم بازگو و تبیین کرد.

وی از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی خواست که سرمایه‌گذاری بیشتری برای رونق بخشی به تفسیرهای روان و متناسب با فهم مردم داشته باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به دسته‌بندی‌های سیاسی در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل ماندگاری سازمان تبلیغات اسلامی این است که این سازمان هیچ وقت با جریانی عهد اخوت نبسته و در اختیار یک حزب، گروه یا جناح خاصی نبوده است.

وی بر لزوم پرهیز از حضور روحانیون در دسته بندی‌های سیاسی تاکید کرد و یادآور شد: اصلا روحانیت نباید بر بال هیچ جریانی بنشیند وگرنه او را به سمتی پرواز می‌دهند که سلائق خاصی در آنجا حاکم است.

سعیدی ادامه داد: همان گونه که مقام معظم رهبری فراجناحی هستند و دست محبت و پدری ایشان بر سر همه جریانات خوب و ماندگار است، روحانیت هم باید این گونه باشد.

وی با بیان این‌که «ما نباید جذب و مبلغ جریان خاصی شویم» تصریح کرد: البته بسیاری از این جریان‌های سیاسی، باطل نیستند و باید باشند تا رقابتی بین آنها ایجاد شود، کما اینکه گاهی قدرت بین آنها جابجا می‌شود.

وی گفت: در این جریان‌های سیاسی افراد زیادی هستند که امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را قبول دارند، با شهدا پیوند ناگسستنی دارند و از مقام معظم رهبری حمایت می‌کنند ولی ما نباید جذب جریان‌های سیاسی شویم.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و طرح‌های در دست اقدام ارائه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha