• یکشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 94022011781
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

رونمایی از 11 کتاب در حوزه اخلاق فناوری اطلاعات در نمایشگاه

رونمایی از 11 کتاب در حوزه اخلاق فناوری اطلاعات در نمایشگاه

در راستای تنظیم «سند اخلاق فناوری اطلاعات و ارتباطات»، 11 عنوان کتاب در حوزه اخلاق فناوری اطلاعات از سوی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی و عرضه شد.

در راستای تنظیم «سند اخلاق فناوری اطلاعات و ارتباطات»، 11 عنوان کتاب در حوزه اخلاق فناوری اطلاعات از سوی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی و عرضه شد.

به گزارش ایسنا، واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی اعلام کرد این دبیرخانه که مسئولیت سامان‌دهی محتوا در فضای مجازی را بر عهده دارد، اولویت توجه به مسایل اخلاقی در این عرصه را بازشناخت و در همین راستا پروژه «مسایل اخلاقی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات» را به گروه اخلاق دانشگاه قم واگذار کرد تا پژوهشگران و اندیشمندان متخصص در این زمینه نخستین گام‌ها برای پژوهش در این زمینه را بردارند.

هدف اصلی این پروژه، تنظیم «سند اخلاق فناوری اطلاعات و ارتباطات» بود که پس از تکمیل منتشر خواهد شد، اما تولید منابع پژوهشی و اقلام فرهنگی که اقشار مختلف را اعم از نخبگان و فرهیختگان، دانشجویان، دانش‌آموزان و نهایتا عموم شهروندان با مسایل این حوزه آشنا سازد، از نظر دور نماند.

در همین راستا 11 عنوان کتاب با موضوع اخلاق و فناوری اطلاعات و ارتباطات منتشر و اکنون در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از 16 تا 26 اردیبهشت‌ماه در حال برگزاری است، عرضه شده است.

فهرست کتاب‌های منتشرشده شامل «مسائل اخلاق در فناوری اطلاعات در روایات اسلامی»، «به دنیای مجازی خوش آمدید»، «با فرزندان‌مان در دنیای مجازی»، «ماجرای علی و راینی»، «مسائل اخلاقی و اجتماعی در عصر ارتباطات»، «ماخذشناسی اخلاق فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «اخلاق فناوری اطلاعات از آغاز تا امروز»، «واژه‌نامه تخصصی اخلاق فناوری اطلاعات و رایانش»، «اخلاق رایانه، تجزیه و تحلیل فناوری اطلاعات»، «سه کتاب در سه مقاله، گزارشی از آثار برجسته در زمینه اخلاق فناوری اطلاعات» و «منشورهای اخلاقی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات» است.

کتاب‌های یادشده که به سفارش دبیرخانه، توسط انتشارات دانشگاه قم به چاپ رسیده، در سالن 18، راهرو 1، غرفه 237 نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

بنا بر اعلام، بر اساس درخواست رسمی مراکز پژوهشی، فرهنگی و علمی، کتاب‌ها با تخفیف 20 درصد ارائه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha