• شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 94021910833
  • خبرنگار : 90136

مدیرعامل اپراتور سوم:

80درصد مشترکان رایتل از دیتا استفاده می‌کنند

80درصد مشترکان رایتل از دیتا استفاده می‌کنند

جمعی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بازدید از رایتل در جریان برنامه های اپراتور سوم تلفن همراه کشور در سال 1394 قرار گرفتند.

جمعی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بازدید از رایتل در جریان برنامه های اپراتور سوم تلفن همراه کشور در سال 1394 قرار گرفتند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، در این بازدید، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق گزارش‌های دریافتی با گذشت کمتر از دو سال از آغاز به کار دولت یازدهم اقدامات و پیشرفت‌های خوبی در رایتل اتفاق افتاده است.

سید ابوالحسن فیروزآبادی افزود: در حال حاضر رایتل 240 شهر را تحت پوشش شبکه نسل سوم قرار داده است که این رقم تا پایان امسال به 450 شهر خواهد رسید. در همین راستا و در ادامه توسعه به توسعه خدمات در حوزه های مختلف مبتنی بر شبکه های تلفن همراه متمرکز خواهیم شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر می‌توان از امکانات و زیرساخت های رایتل در بحث آموزش، آموزش های مجازی و توسعه شبکه تلفن همراه استفاده کرد.

سرویس های رایتل، مبتنی بر ترافیک داخلی است

در ادامه این دیدار مدیرعامل رایتل با تشریح پیشرفت‌های این اپراتور گفت: در شهریور 1392 رایتل حدود یک میلیون سیم‌کارت واگذار شده در بازار داشت که این میزان تا آخر فروردین ماه سال جاری به پنج میلیون و 675 هزار سیم‌کارت رسیده که این عدد نشانگر رشد 468 درصدی در فروش سیم‌کارت است.

به گفته سید مجید صدری در بحث مشترکان فعال نیز این تعداد در شهریور 1392، 350 هزار نفر از یک میلیون سیم‌کارت فروخته شده بود که این رقم در حال حاضر به سه میلیون و 750هزار مشترک فعال رسیده است.

وی افزود: طبق برنامه، رایتل قصد دارد تا پایان سال جاری 10 میلیون سیم‌کارت فروخته و هفت میلیون و 500 هزار مشترک فعال داشته باشد که این مساله به این معنی است که باید مشترکان فعال رایتل دو برابر شوند؛ در حال حاضر 80 درصد مشترکان رایتل از دیتا استفاده می کنند و عملا از نظر مصرف دیتا به تعداد مصرف، رایتل با دو میلیون و 500 هزار مشترک دیتا که در شبکه دارد پرمصرف ترین مشترکان اینترنت را به خود اختصاص داده است.

صدری اضافه کرد: از آنجایی که بیشتر مشترکان رایتل از دیتا استفاده می‌کنند، تلاش خود را بر روی دیتا و سرویس‌های ارزش افزوده متمرکز کرده‌ایم که در نتیجه آن سال گذشته حدود 32 پرتال در حوزه های مختلف از جمله آموزش و تحقیقات راه اندازی شده است که 90 درصد این سرویس ها از ترافیک داخلی استفاده می کنند.

در این جلسه همچنین طرح‌های آموزشی رایتل برای دانش آموزان و آموزش‌های شهروندی و تخصصی تشریح شد.

رایتل، رای‌درس را برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان و مبتنی بر کانال دیتا طرح ریزی کرده است؛ ساختار عرضه محتوای رای‌درس مبتنی بر ابزارهای نوین ارتباطی، تبلت و موبایل ارائه شده و به شبیه‌سازی کلاس پرداخته است.

در رای‌درس، بسته آموزشی در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد؛ این بسته علاوه بر کتاب‌های آموزشی، کتاب‌های کمک آموزشی را نیز شامل شده و بدون دریافت وجه اضافه این امکان را در اختیار دانش‌آموز قرار می‌دهدکه به صورت رایگان به محتوا دسترسی پیدا کند. همچنین موسسات آموزشی نیز می‌توانند به سامانه متصل و بر نحوه استفاده دانش آموزان نظارت داشته باشند.

رای‌آموز نیز با هدف آموزش‌های شهروندی و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور افزایش سطح دانش جامعه در قالب آموزش‌های الکترونیکی از سوی این اپراتور عرضه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha