• جمعه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93112413058
  • خبرنگار : 71404

مدیر مسئول روزنامه «ابتکار» تاکید کرد

مطبوعات کاغذی فعلا بدیلی ندارند

مطبوعات کاغذی فعلا بدیلی ندارند

محمدعلی وکیلی - مدیر مسئول روزنامه «ابتکار» - درباره پایان عمر مطبوعات کاغذی و تبدیل شدن آنها به سایت‌های مجازی معتقد است: روزنامه‌های کاغذی فعلا هیچ بدیلی نخواهند داشت و همچنان هویت خودشان را حفظ خواهند کرد.

محمدعلی وکیلی - مدیر مسئول روزنامه «ابتکار» - درباره پایان عمر مطبوعات کاغذی و تبدیل شدن آنها به سایت‌های مجازی معتقد است: روزنامه‌های کاغذی فعلا هیچ بدیلی نخواهند داشت و همچنان هویت خودشان را حفظ خواهند کرد.

این مدیر مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه‌ ایسنا با بیان اینکه کار مطبوعات کاغذی رفته رفته سخت‌تر می‌شود، در همین زمینه مطرح کرد: اگرچه در تمام دنیا کار مطبوعات کاغذی با وجود رقیبان کم هزینه‌ای که به ویژه در فضای مجازی ورود پیدا کرده‌اند، سخت‌تر می‌شود اما به هیچ وجه هیچ بدیلی برای مطبوعات کاغذی وجود ندارد‌؛ آنچنان که برای کتاب هیچ بدیلی وجود ندارد؛ به عنوان مثال با اینکه طی این سال‌ها ابزارهای نوین در حوزه آگاهی‌بخشی به میان آمدند اما هیچ کدام نتوانسته‌اند جای کتاب را بگیرند؛ چراکه کتاب جای خودش را دارد، بنابراین روزنامه‌های مکتوب هم جای خودشان را خواهند داشت.

وی گفت: در اینکه روزنامه‌های مکتوب با رقیبان نو‌، کم هزینه و در دسترس عموم، کار سختی را در پی دارند‌ قطعا شکی نیست و کاملا درست است اما رسانه‌های مکتوب حتما جای خودشان را دارند و حداقل فعلا هیچ بدیلی نخواهند داشت؛ البته حتما در بسته پیامی خودشان تغییراتی را خواهند داشت؛ چراکه قطعا ساختار ابزارهای نوین‌، سلیقه مخاطب را تغییر داده و خواهد داد و حتما شکل پیام را دست‌کاری خواهند کرد که به نظرم حتما باید این مسائل در روزنامه‌های مکتوب مدنظر قرار بگیرند.

مدیرمسئول روزنامه «ابتکار» در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به اینکه چرا برخی روزنامه‌ها علی‌رغم اینکه مجوز دارند و اینگونه عنوان می‌شود که منتشر می‌شوند، در پیشخوان‌ روزنامه‌فروشی‌ها دیده نمی‌شوند؟ اظهار کرد: این اتفاق سه دلیل دارد؛ یکی از دلایل این است که کیوسک‌های روزنامه‌فروشی فضاهای محدودی دارند و ترجیح می‌دهند فضای محدودشان را به تعداد مطبوعات پرفروش اختصاص دهند. از طرفی دیگر ساختار کیوسک‌های روزنامه‌فروشی‌، پاسخگوی تعداد مطبوعات مکتوب کنونی نیست؛ چراکه تعداد روزنامه‌ها بالا رفته است.

وکیلی در پایان گفت‌وگویش با ایسنا در همین راستا خاطرنشان کرد: دلیل سوم این اتفاق این است که تیراژ مطبوعات مکتوب در پیشخوان بودن یا نبودن تاثیر دارد. بالاخره روزنامه‌ای که با سه نسخه به کیوسک می‌رود با روزنامه‌ای که با 50 نسخه به کیوسک می‌رود حتما در عرضه تفاوت خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha