• یکشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۳ / ۰۷:۵۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93102111107
  • منبع : نمایندگی قم

یک استاد حوزه:

وحدت مسلمانان، مانعی برای ضربه‌ دشمنان است

وحدت مسلمانان، مانعی برای ضربه‌ دشمنان است

یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که «مسئله وحدت جزو اصول مسلمانان است» گفت: تا زمانی که مسلمانان وحدت داشته باشند، دشمن نخواهد توانست به ما ضربه بزند.

یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که «مسئله وحدت جزو اصول مسلمانان است» گفت: تا زمانی که مسلمانان وحدت داشته باشند، دشمن نخواهد توانست به ما ضربه بزند.

حجت‌الاسلام علی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با گرامیداشت هفته وحدت گفت: رسول‌الله با مبعث خود تحول انسانی شگرفی در میان اعراب ایجاد کرد تا جایی که بسیاری از مردم جهالت‌ها و نادانی‌های خود را کنار گذاشتند و به دین اسلام گرایش یافتند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اختلافات قومی در عصر جاهلیت افزود: یکی از مشخصات مهم در میان قبایل در دوره جاهلیت، وجود اختلافات شدید قومی و قبیله‌ای بود به گونه‌ای که هر یک از قبیله‌ها سال‌ها با یکدیگر درگیر بودند و به بهانه اختلافات، خون یکدیگر را می‌ریختند.

وی ادامه داد: با درخشش خورشید اسلام و مبعوث شدن پیامبر(ص) یکی از مسائل مهم ایجاد وحدت میان مسلمانان بود تا جایی که پیامبر اسلام (ص) در میان مسلمانان پیوند اخوت جاری می‌کرد تا مانع از اختلافات و تفرقه‌های قومی و قبیله‌ای در میان مردم باشد.

وی با بیان این‌که «پیامبر اسلام(ص) منادی وحدت در برابر دشمنان بود» اظهار کرد: ریشه بسیاری از جهالت‌های اعراب در فقدان وحدت و همدلی بود از این رو پیامبر(ص) همواره وحدت و همدلی میان مسلمانان را مورد توجه قرار می‌داد تا امت اسلامی دچار تفرقه و اختلاف نشود.

سلیمانی یکی از رسالت‌های مهم پیامبر(ص) را ایجاد وحدت میان مسلمانان برشمرد و گفت: رسول الله(ص) محور اتحاد است که در تحقق این اتفاق مقدس در امت اسلامی، امام علی(ع) تلاش‌های بسیاری کرد تا امت واحده اسلامی تشکیل شود و مسلمانان فارغ از اختلافات و تفاوت دیدگاه‌ها در برابر دشمنان اسلام قد علم کنند.

این استاد اخلاق، فتنه را یکی از آثار شوم اختلاف دانست و گفت: دشمنان از همان صدر اسلام در جهت نابود کردن اسلام بر آمدند تا با استفاده از تعصبات میان مسلمانان به اختلافات دامن بزنند و وحدت را از جامعه مسلمین بزدایند اما پیامبر(ص) مانع از تحقق اهداف دشمنان بود.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت حفظ وحدت میان مسلمان گفت: فتنه‌های دشمن و کشتار مسلمانان در جهان نشان از کنار رفتن وحدت است حتی پیامبر(ص) و امام علی(ع) برای اینکه وحدت از میان نرود، دشمنی‌های زیادی را متحمل شدند از این رو وظیفه سنگینی بر عهده مسلمانان در جلوگیری از اختلاف نهاده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha