• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۳ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93101407591
  • منبع : مطبوعات

داور لبنانی مسابقات قرآن دانشجویان:

شرکت کنندگان در مسابقات قرآن دانشجویان از سطح بالایی در رعایت لحن و تجوید برخوردارند

شرکت کنندگان در مسابقات قرآن دانشجویان از سطح بالایی در رعایت لحن و تجوید برخوردارند

عادل محمود خلیل، داور لبنانی ‌مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان تصریح کرد: متسابقین این دوره از مسابقات از سطح بالایی در رعایت قواعد تجوید و لحن برخوردار هستند.

عادل محمود خلیل، داور لبنانی ‌مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان تصریح کرد: متسابقین این دوره از مسابقات از سطح بالایی در رعایت قواعد تجوید و لحن برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عادل محمود خلیل، عضو کمیته داوری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه دانشجویان مسلمان در رشته تجوید، در گفت‌وگویی با بیان این مطلب گفت: این رقابت‌های بین‌المللی قرآنی که قشر جوانان مسلمان از مذاهب مختلف اسلامی را هدف قرار داده است، تأثیر زیادی در کاهش درگیری‌ها و تنش‌های مذهبی و فرقه‌ای دارد.

وی که در زمینه تدریس رشته‌های تلاوت، تجوید، حفظ، و قرائت‌های قرآنی و وقف وابتدا در لبنان فعالیت دارد، در ادامه جمهوری اسلامی ایران را کشوری بسیار توانمند و قوی در سازماندهی و برگزاری مسابقات قرآنی در سطح بین‌المللی دانست و حضور داوران قوی در میان اعضای کمیته داوران این رقابت‌ها را بیانگر سطح بالای این مسابقات دانست.

عادل محمود خلیل در ادامه تصریح کرد: نظم و ترتیب پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و هماهنگی کمیته اجرایی و ساماندهی رقابت‌ها، نشان از تجربه بالای ایرانیان در برگزاری رقابت‌های بین‌المللی قرآنی دارد.

مدیر مسابقات قرآنی در بیروت عنوان کرد: من در دوره‌های قبلی مسابقات بین‌المللی قرآنی ویژه دانشجویان نیز حضور داشته‌ام، اما سطح قاریان و حافظان و رقابت متسابقین در این دوره از مسابقات را بسیار بالا دیدم.

وی گفت: در دوره‌های قبل شرکت‌کنندگانی در سطح پایین و ضعیف حضور داشتند، اما در این دوره از مسابقات به علت اجرای آزمون‌هایی مقدماتی قبل از حضور در مسابقات و ارزیابی تلفنی قرائت شرکت‌کنندگان، شاهد آن هستیم که متسابقین از سطح بالایی در رعایت قواعد و احکام تجوید ولحن برخوردار هستند و در بخش حفظ نیز، تمامی حافظان نیز توانمند هستند که سبب شده رقابت در رشته حفظ کل قرآن بسیار قوی و نزدیک باشد.

محمود خلیل با تأکید براین‌که مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه دانشجویان یک گام بسیار بزرگ و بی‌نظیر در جهان اسلام محسوب می‌شود، عنوان کرد: ایران در اهتمام به قشر جوان و نیز جذب این قشر مهم از دو مذهب شیعه و سنی از طریق برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کشوری پیشرو است و برگزاری این رخداد عظیم قرآنی بر این موضوع دلالت دارد که رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تحکیم همکاری و ایجاد وحدت و همبستگی در میان صفوف امت اسلامی است.

وی افزود: قرآن کریم کتاب وحدت و توحید است و این کتاب مقدس، وحدت و یکپارچگی مسلمانان را تقویت می‌کند و جمهوری اسلامی ایران از طریق برگزاری مسابقات قرآنی درصدد محقق ساختن این وحدت و انسجام و همبستگی مسلمانان در زیر پرچم قرآن کریم است.

عادل محمود خلیل در ادامه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که قشر جوانان از مذاهب مختلف اسلامی را هدف قرار داده است، گامی تأثیرگذار در زمینه کاهش تنش‌های مذهبی دانست.

وی در پایان عنوان کرد: سازماندهی و برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن به‌طور حتم در کاهش درگیری‌ها مذهبی بسیار مؤثر است، زیرا قرآن کریم منافی هرگونه ظلم و کشتار، کینه‌توزی و بدعت است.

عادل محمود خلیل مدرس متخصص در رشته تلاوت، تجوید، حفظ، قرائت‌های قرآن، علم وقف و ابتدا و اسالیب داوری در لبنان است.

ریاست کمیته داوران در مسابقات حفظ، تلاوت و تفسیر در لبنان از 15 سال پیش تاکنون، مدیریت مسابقات قرآنی لبنان، کسب چهار اجازه‌نامه معتبر قرآنی به روایت‌های «حفص از عاصم»، «ورش از نافع»، «قالون از نافع»، و «شعبه از عاصم»، قاری رسمی در رادیو لبنان و محافل قرآنی و استاد زبان عربی در پژوهشگاه‌ها و مؤسسات فرهنگی و تبلیغاتی در لبنان از جمله افتخارات این فعال قرآنی است.

تدریس به‌عنوان مدرس در دوره‌های تخصصی ویژه معلمان قرآنی در لبنان، داوری در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و عراق، مسئولیت امور قاریان و مربیان قرآنی در انجمن قرآن کریم لبنان از دیگر فعالیت‌های قرآنی این داور لبنانی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha