• دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 93100803819

مدیرعامل بانک خاورمیانه تاکید کرد

راهکار خروج کشور از رکود، تکیه بر سیاست‌های استقراضی

راهکار خروج کشور از رکود، تکیه بر سیاست‌های استقراضی

مدیرعامل بانک خاورمیانه راه خروج کشور از رکود را تکیه بر سیاست‌های استقراضی راه خروج کشور از رکود را تکیه بر سیاست‌های استقراضی برای رونق به تولید کشور دانست.

مدیرعامل بانک خاورمیانه راه خروج کشور از رکود را تکیه بر سیاست‌های استقراضی راه خروج کشور از رکود را تکیه بر سیاست‌های استقراضی برای رونق به تولید کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پرویز عقیلی کرمانی که در چهارمین همایش سیاست های پولی، بانکداری و تولید سخن می گفت با مقایسه نرخ تورم کشور در سال 2011 میلادی با سایر کشورها گفت: در سال 2011 نرخ تورم کشور 34.7 درصد بوده که این تورم اگر در دراز مدت باقی می ماند، آسیب‌های فراوانی را داشت. اما دولت اکنون سیاست‌هایی را درجهت کاهش تورم در پیش گرفته که امیدوارم در سال‌های آینده این تورم به پنج تا شش درصد برسد.

وی افزود:‌معمولا در هر کشوری که سیاست‌های انضباطی اتخاذ می شود رکود پیش می‌آید، اکنون هم ما در شرایط رکود هستیم، شرکت‌های مالی ما از نقدینگی می نالند. اما راه کمک به بخش تولید مملکت از بازار سرمایه است. تا به حال در سیستم بانکی تمرکز کرده‌ایم، بنابراین اگر بتوانیم ابزار استقراضی را جا بیندازیم می توان فشار را از بانک مرکزی و سیستم بانکی کم کرد و در عین حال اگر بتوانیم از ابزارهای استقراضی استفاده کنیم به منابع تولید کشور کمک خواهد شد.

مدیرعامل بانک خاورمیانه همچنین با اشاره به استفاده از سیستم استقراضی در جهان گفت:‌در سال 2011 در جهان استفاده از اوراق استقراضی تقریبا سه تا چهار برابر ابزار مالکیتی بوده است.

عقیلی همچنین با مناسب خواندن سرعت گردش نقدینگی کشور گفت:‌براساس آمار سال 2011 و مقایسه وضعیت کشور ما با کشورهای دیگر می توان سرعت گردش نقدینگی کشور را مناسب ارزیابی کرد که 1.57 درصد بوده این رقم، رقم خوبی است که ما می توانیم با استفاده از سیاست‌های مناسب بازار تولید را رونق ببخشیم.

وی در ادامه به پیشنهاد این که باید به بخشهای تولیدی یارانه تعلق بگیرد، گفت: ما باید به این بخش‌ها یارانه بدهیم، اما بانک مرکزی مسلما نمی تواند این کار را انجام دهد. ما می توانیم با ابزار استقراضی تسهیلاتی را به نرخ کم به آن ها بدهیم که آنها بتوانند با افزایش تولید مالیات بپردازند که با توجه به حجم شرکت‌ها می‌تواند بین 30 تا 50 درصد باشد و اگر این شرکت‌ها اظهارنامه مالیاتی شفافی داشته باشند می توان این سیاست را اجرایی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha