• یکشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 93092313595
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

کنگره شهدای دانشجو خراسان جنوبی برگزار می‌شود

کنگره شهدای دانشجو خراسان جنوبی برگزار می‌شود

رییس دانشگاه بیرجند گفت: کنگره شهدای دانشجویی استان خراسان جنوبی ۲۵ آذرماه با هدف ترویج و معرفی ارزش‌های برتر جامعه برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه بیرجند گفت: کنگره شهدای دانشجویی استان خراسان جنوبی ۲۵ آذرماه با هدف ترویج و معرفی ارزش‌های برتر جامعه برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس «فرهنگ حماسه» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، خلیل خلیلی صبح امروز (23 آذرماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه کنگره شهدای دانشجویی استان خراسان جنوبی 25 آذرماه در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی برگزار خواهد شد بیان کرد: ما برحسب وظیفه خود باید شکرگذار نعمت‌هایی که شهدای گرانقدر با ایثار خود برای ما به ارمغان آوردند باشیم و آنان را که ستارگان آسمان ایثار هستند به جوانان معرفی کنیم. شهدای گرانقدر سید محمود حسینی، عیسی خدری، شهید حسن ملک احمدی، ولی الله چراغچی و مسعود نور کافی شهدایی هستند که دانشگاه بیرجند به نظام و انقلاب تقدیم کرده است و 66 شهید دانشجوی دیگر نیز مجموع شهدای دانشگاه‌های خراسان جنوبی هستند.

خلیلی ادامه داد: نامگذاری دانشکده هنر و علوم تربیتی به پردیس شهدای دانشجو، دیدار با خانواده شهدا در ایام مناسبتی سال و ارائه درس دفاع مقدس از برنامه‌های دانشگاه بیرجند در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بوده است. این کنگره با هدف معرفی و تریج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست سیدحسن حسینی، رییس بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی گفت: برای برگزاری این کنگره 12 یادواره شهید برای دانشجویان در سطح شهرستان ها برگزار شد. تدوین کتاب شهدای دانشجویی و آماده کردن نرم‌افزار شهدای دانشجو از برنامه‌هایی است که بعد از این جشنواره پیگیری خواهیم کرد.

وی یادآور شد: ترویج ارزش‌های اصیل اسلام و انقلاب با رویکرد سیره شهدای دانشجو، اندیشه‌پروری و معرفت‌افزایی دانشجویان در راستای فرهنگ با استفاده از سیره شهدای دانشجو، ارائه الگوهای رفتاری برای دانشجویان و استفاده از ابزارهای نوین رسانه‌ای برای ابلاغ پیام شهدای دانشجو از اهداف کنگره شهدای دانشجوی استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha