• شنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 93072614095

رضا قاسمی: در دوومیدانی سرمایه‌گذاری نکردیم و عقب ماندیم

رضا قاسمی: در دوومیدانی سرمایه‌گذاری نکردیم و عقب ماندیم

دونده 100 متر تیم ملی در بازی‌های آسیایی گفت: کشورهای دیگر بهتر از ما کار می‌کنند و سرمایه‌گذاری خوبی در دوومیدانی می‌کنند و همین موضوع باعث پیشرفت آنها و عقب ماندن ما می‌شود.

دونده 100 متر تیم ملی در بازی‌های آسیایی گفت: کشورهای دیگر بهتر از ما کار می‌کنند و سرمایه‌گذاری خوبی در دوومیدانی می‌کنند و همین موضوع باعث پیشرفت آنها و عقب ماندن ما می‌شود.

رضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره بازی‌های آسیایی اینچئون، اظهار کرد: در رقابت‌های اینچئون در ماده دوی 100 متر شرکت کردم و در فینال هم با رکورد 10.25 در رده پنجم قرار گرفتم.

دونده 100 متر تیم ملی ادامه داد: این دوره از رقابت‌ها سطح بسیار بالایی داشت و در برخی از گروه‌ها رکوردهای جهانی تکرار شد. در کل کسب مدال در رقابت‌های دوومیدانی به خصوص دوی 100 متر کار سختی است و این رشته به مانند دیگر رشته‌ها نیست که فقط عملکرد خود شخص مهم باشد.

او درباره علت شرکت نکردنش در دوی 200 متر، تصریح کرد: رکورد دوم 200 متر سال دست من بود. در رقابت‌های لیگ نیز نفر اول بودم. در برخی از مراحل لیگ مصدوم بودم و به دلیل این که نتوانستم در رکوردگیری شرکت کنم جزو نفرات دوی 200 متر قرار نگرفتم. این موضوع در حالی رخ داد که فدراسیون از رکورد من مطلع بود و می دانست رکورد سال برای من است و من مطمئن هستم اگر در 200 متر شرکت می‌کردم در بهترین حالت چهارم می‌شدم.

ملی‌پوش دوی سرعت در ادامه افزود: نمی توانستم اعتراضی هم کنم، چرا که نمی توانستم کاری کنم. فدراسیون اعلام می‌کرد مصدوم هستی و دیگر نمی توانستم صحبت کنم. هفت نفر از فینالیست‌های دوی 100 متر در آمریکا تمرین می‌کنند و همین باعث می‌شود رقابت با آنها سخت باشد. با این حال از نظر زمانی رکورد خوبی را بر جای گذاشتم.

رضا قاسمی درباره علت ناکامی دوومیدانی در بازی‌های آسیایی، گفت: دیگر کشورها بهتر از ما کار می‌کنند، اما ما سرمایه‌گذاری در دوومیدانی انجام نمی‌دهیم و همین باعث می‌شود نتیجه‌ ما یک طلا و نقره باشد. ما حتی باشگاه‌های خوب نداریم و همین باعث می‌شود بسیاری از بچه‌ها در لیگ شرکت نکنند. حتی درآمد خوبی هم از شرکت در لیگ نصیب ما نمی‌شود.

دونده 100 متر تیم ملی درباره انتقاداتی که به فدراسیون دوومیدانی می‌شود، تصریح کرد: این نتایج به فدراسیون ربطی ندارد و به نظرم دوومیدانی ایران در حال عقب ماندن از دیگر کشورهاست. وزارت ورزش و جوانان باید قانونی تصویب کند که برخی از باشگاه‌ها مجبور شوند در دوومیدانی تیم داری کنند. واقعا فدراسیون نمی‌تواند این کار را انجام بدهد و وزارتخانه باید در این راه کمک کند. به هر حال با بودجه یک میلیاردی که به دوومیدانی می‌دهند نمی‌توان کاری کرد.

قاسمی در پایان گفت: ما از نظر مالی نیز مشکل داریم. 700- 800 هزار تومان حقوق می‌گیریم که این پول فقط هزینه تمرین ما است. این باعث می‌شود فکر ما دائم درگیر این موضوع باشد که هزینه تمرین را چگونه تامین کنیم. بنابراین اگر از نظر مالی تامین شویم دغدغه‌ فکری نداریم و راحت‌تر کار می‌کنیم.

ا‌نتها‌ی پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha