• دوشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93051305567
  • خبرنگار : 71282

یک فعال کارگری:

تفکیک جنسیتی در مشاغل توهین اجتماعی است

تفکیک جنسیتی در مشاغل توهین اجتماعی است

یک فعال کارگری گفت: تفکیک جنسیتی در مشاغل، توهین اجتماعی و موجب سلب اعتماد عمومی می‌شود و جامعه بازگشت به دوران جداسازی دانشگاه‌ها و ادارات را نمی پذیرد.

یک فعال کارگری گفت: تفکیک جنسیتی در مشاغل، توهین اجتماعی و موجب سلب اعتماد عمومی می‌شود و جامعه بازگشت به دوران جداسازی دانشگاه‌ها و ادارات را نمی پذیرد.

عبدالله مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: قبل از آنکه بخواهیم روی اثرات و پیامدهای تفکیک جنسیتی متمرکز شویم باید چارچوبها را مشخص کنیم تا سوء تفسیر و برداشتهای سلیقه‌ای از این مساله صورت نگیرد و شغل‌ها زنانه و مردانه نشود.

وی افزود: تفکیک جنسیتی در برخی مشاغل خوب است و این به خاطر نوع مشاغل و ماهیت کارهایی است که می‌طلبد دست مردان یا زنان باشد مثلا آموزش و پرورش به دلیل داشتن روحیه دلسوزی برای بانوان بهتر است یا در شهرداری واحدهایی مثل معاونت اجتماعی یا بخش سلامت که مستقیما با جامعه و خانواده و تربیت ارتباط دارد زنانه باشد بهتر است ولی کارهای اجرایی مثل فضای سبز یا خدمات شهری که روحیه اجرایی دارد به درد خانم‌ها نمی‌خورد؛ از این رو یکسری از مشاغل هستند که اگر دست زنان باشند بهتر است زیرا توانمندی زنان در این کارها به اثبات رسیده است.

این فعال کارگری در عین حال با ابراز مخالفت از تفکیک جنسیتی در تمام مشاغل اظهار کرد: زمانی رسم بر این بود که در ادارات باز باشد یا اتاق‌ها حضور زن و مرد نباشد در حالی که امروز این مساله نوعی توهین اجتماعی است و نمی توان به دورانی بازگشت که دانشگاهها و ادارات جداسازی شوند زیرا افراد به بلوغ فکری و اجتماعی رسیده‌اند و این نوع نگاه را نمی پسندند.

به اعتقاد مختاری تفکیک جنسیتی در مشاغل موجب سلب اعتماد عمومی می شود و ایجاد چنین فضایی اثرات سوء و زیان‌باری به جامعه تحمیل می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۱۲ ۱۱:۴۶

احسنت