• شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93051104120
  • خبرنگار : 71404

کارگردان سریال ماه رمضان:

برخی در تلویزیون دچار خودسانسوری هستند

برخی در تلویزیون دچار خودسانسوری هستند

محمود معظمی - کارگردان سریال‌های تلویزیون - درباره‌ی ممیزی در تلویزیون معتقد است: برخی خودشان، خودشان را سانسور می‌کنند؛ در حالی که ما اگر از خط قرمزها خارج نشویم، مسلما مشکل در کار پیش نمی‌آید.

محمود معظمی - کارگردان سریال‌های تلویزیون - درباره‌ی ممیزی در تلویزیون معتقد است: برخی خودشان، خودشان را سانسور می‌کنند؛ در حالی که ما اگر از خط قرمزها خارج نشویم، مسلما مشکل در کار پیش نمی‌آید.

وی که کارگردانی سریال رمضانی «فاخته» را عهده‌دار بود، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخصوص لزوم اعمال ممیزی حرفه‌ای از سوی سازمان صداوسیما برای پخش فیلم‌ها، سریال‌ها وهمچنین مسابقات ورزشی، خاطرنشان کرد: یکسری ممیزی‌هایی وجود دارند که افراد خودشان برای خودشان به وجود می‌آورند؛ به عنوان مثال یکسری سکانس‌ها و لحظاتی در کارها دیده می‌شود که همه فکر می‌کنند جزو ممیزی‌ها محسوب می‌شود، ولی سازمان صداوسیما هیچ مشکلی با همین لحظات و سکانس‌ها ندارد. به نظرم برخی نویسندگان خودشان را دچار خودسانسوری می‌کنند.

وی با بیان اینکه ممیزی‌های سازمان صداوسیما تعریف شده است، اظهار کرد: یکسری مسائل در سازمان تعریف شده‌اند که در کارها نباید به آن‌ها پرداخت و به نوعی چهارچوب آن‌ برای همه تعریف شده است، در عین حال مسائلی هستند که به نظرم اتفاق بدی هم نیستند وهیچ‌کس نباید دلخور شود. ما هم به عنوان برنامه‌ساز باید به گونه‌ای عمل کنیم که از ممیزی‌های سازمان خارج نشویم و در عین حال از خلاقیت‌هایمان جدا نشویم.

معظمی در عین حال تأکید کرد: اگر نویسندگان و کارگردانان با شناخت، کارهایشان را پیش ببرند قطعا کارهایشان دچار مشکل نخواهند شد.

این کارگردان تلویزیون که به تازگی تصویربرداری سریال «فاخته» را به پایان رسانده است، با اشاره به کلیت مجموعه‌اش یادآور شد: به نظرم سریال «فاخته» جای خودش را توانسته میان خانواده‌ها باز کند و طبق آماری که سازمان صداوسیما ارائه داده است مردم این مجموعه را دوست داشتند.

وی در ادامه به حضور بازیگران پیشکسوت در سریال «فاخته» اشاره کرد و گفت: شاید گاهی قصه یک کار خیلی ایده‌آل نباشد ولی کار خوب بازیگران حرفه‌ای در یک کار خیلی تأثیرگذار است. خوشحالم که مردم بازیگران «فاخته» را دوست داشتند.

کارگردان سریال‌های «تکیه بر باد» و «شاید برای شما هم اتفاق بیافتد» در بخشی از گفت‌وگوی خود درباره سریال‌های رمضانی «هفت سنگ» و «مدینه» اینگونه اظهار نظر کرد: هر دو سریال رمضانی را تقریبا تا حدودی تماشا کردم ولی درباره‌ی آنها اظهارنظر نمی‌کنم؛ چرا که هر نظری بدهم به دلیل اینکه خودم هم همزمان سریالم در این ایام پخش شد، خدای ناکرده ممکن است سوءتفاهمی پیش بیاید ولی در کل هر دو گروه زحمت کشیده بودند و خسته نباشید می‌گویم.

معظمی در پایان درباره کارهای جدیدش به ایسنا گفت: یکی - دو سریال برای تولید در دست دارم، ولی فعلا درگیر پیش تولید آن هستم تا کمی جلو برود سپس اعلام کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha