• سه‌شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۳ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93043117600
  • منبع : مطبوعات

آیت‌الله سبحانی:

داعش در نابودی تشیع ناکام می‌ماند

داعش در نابودی تشیع ناکام می‌ماند

آیت‌الله سبحانی گفت: خداوند همیشه تشیع را حفظ کرده و امروز هم که داعش از دنیای استکبار پول می‌گیرد و آدم می‌کشد، مطمئن باشید که در نقشه شوم خود برای نابودی تشیع ناکام خواهد ماند.

آیت‌الله سبحانی گفت: خداوند همیشه تشیع را حفظ کرده و امروز هم که داعش از دنیای استکبار پول می‌گیرد و آدم می‌کشد، مطمئن باشید که در نقشه شوم خود برای نابودی تشیع ناکام خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در ادامه درس تفسیر سوره زمر، در مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم اظهار کرد: مشرکان در صدر اسلام به پیامبر(ص) می‌گفتند که بت‌ها تو را نفرین می‌کنند، ولی خداوند در سوره زمر جواب آنها را داد که خدای متعال حامی و نگهبان پیامبر(ص) است.

وی افزود: از این آیه می‌توان استفاده کرد که وقتی خداوند، پیامبر(ص) را که نماد حق است در مقابل مشرکان پیروز می‌گرداند پس حتما اسلام و قرآن نیز همیشه محفوظ خواهند ماند.

وی تصریح کرد: به طور قطع از این آیه استنباط می‌شود که خداوند همیشه حافظ و نگهبان تشیع است؛ زیرا تشیع حق است و خود نیز که روی دیگر سکه اسلام است از هیچ دشمنی، گزندی نخواهد دید.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، این مرجع تقلید تصریح کرد: خداوند در آیه 36 سوره زمر "لَیسَ اللَّهُ بِکَافٍ عَبْدَهُ وَ یُخَوِّفُونَکَ بِالَّذِینَ مِن دُونِهِ وَمَن یُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ " به مساله هدایت بشر اشاره می‌کند و می‌فرماید "هر کسی را که بخواهم هدایت خواهم کرد و هر که را هدایت نکنم گمراه می‎شود".

وی خاطرنشان کرد: هدایت در نظام خلقت به سه دسته تقسیم می‌شود که نوع اول آن، هدایت تکوینی است؛ مثل این که مورچگان با اینکه آموزش ندیده‌اند ولی می‌دانند که چه مسیری را طی کنند؛ این هدایت در ذات آفرینش است.

وی، هدایت تشریعی را دومین نوع هدایت بشر دانست و افزود: در این هدایت، بشر تحت هدایت اولیای الهی و پیامبران قرار گرفته و هدایت می‌شود که در این سیر هدایت انبیا و ائمه اطهار(ع) در بالاترین درجه قرار دارند.

این مرجع تقلید یادآور شد: کمک‎های غیبی نوع سوم هدایت است که در این هدایت انسان با یک حادثه و کمک الهی راه خود را پیدا می‌کند.

وی گفت: عده‎ای گمان بردند که این آیه دربردارنده جبرگرایی است در حالی که اینکه می‎گوید که خدا هر کس که را بخواهد هدایت می‎کند مقصود آن است که این افراد، خود در دایره هدایت خدا جای نگرفته‎اند وگرنه هدایت خدا همگانی است.

سبحانی با بیان این مطلب که خداوند عمل انسان‎های نیکوکار را دو برابر یعنی به احسن قبول می‎کنند، تصریح کرد: قطعا در خصوص عذاب گناهکاران و مشرکان ذی انتقام است و انتقامش را از آنان می‎گیرد.

این مرجع تقلید در پایان گفت: خداوند در آیه "وَمَنْ یَهْدِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ مُضِلٍّ أَلَیْسَ اللَّهُ بِعَزِیزٍ ذِی انْتِقَامٍ/ و هر که را خدا هدایت کند هیچ گمراه کننده‌ای ندارد، آیا خدا عزّتمند و صاحب انتقام نیست؟(زمر/37)" به همین مسئله اشاره می‎کند که در خصوص گناهکاران ذی انتقام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha