• چهارشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93041106487
  • خبرنگار : 71429

یک حقوقدان مطرح کرد

طرح افزایش نرخ باروری، مخالف با حقوق خصوصی افراد

طرح افزایش نرخ باروری، مخالف با حقوق خصوصی افراد

یک وکیل دادگستری تاکید کرد که طرح «افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور» نباید تصویب شود؛ چرا که مخالف حقوق خصوصی شهروندان است.

یک وکیل دادگستری تاکید کرد که طرح «افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور» نباید تصویب شود؛ چرا که مخالف حقوق خصوصی شهروندان است.

احمد بشیری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تصویب کلیات طرح افزایش نرخ باروری که بر اساس آن برای انجام عمل جراحی پیشگیری از بارداری 2 تا 5 سال حبس در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این طرح دخالت در زندگی خصوصی شهروندان محسوب می‌شود و اختیارات زندگی انسان‌ها را محدود می‌کند. به طور کلی وضع کردن چنین طرح‌هایی جز ناراحت کردن مردم، نتیجه دیگری ندارد.

وی افزود: دولت ابتدا باید به فکر معیشت مردم باشد و بعد چنین طرح‌هایی در نظر گرفته شود. دولت باید شرایط اقتصادی جامعه را در نظر بگیرد و ببیند که آیا مردم می‌توانند از هزینه‌های زندگی فرزندان خود برآیند یا خیر؟

این وکیل دادگستری با بیان اینکه با مجازات حبسی که در طرح مذکور در نظر گرفته شده، مخالفم ادامه داد: از قدیم‌الایام سقط جنین غیرقانونی ممنوع بوده است ولی به این صورت نبود که برای این موضوع مجازات حبس در نظر گرفته شود. باید یادآور شوم که در گذشته برای پزشکانی که بصورت غیرقانونی، سقط جنین را انجام می‌دادند مجازاتی در نظر گرفته شده بود و پزشک متخلف از نظر انتظامی و کیفری قابل تعقیب بود. در حال حاضر هم در طرح "افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور" مسلما باید برای پزشکان متخلف مجازات‌هایی در نظر گرفته شود ولی نه مجازات 2 تا 5 سال حبس.

بشیری با بیان این که در صورت تصویب نهایی طرح "افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور" باید مجازات‌های مالی برای اشخاص متخلف در نظر گرفته شود، گفت: البته از نظر بنده اصلا نباید چنین قانونی وضع شود.

وی با بیان اینکه طرح مذکور با سیاست حبس‌زدایی تعارض دارد، اظهار کرد: از طرفی سیاست حبس‌زدایی و مجازات ‌های جایگزین حبس را در نظر می گیریم و از سوی دیگر درصددیم چنین طرح‌هایی را به تصویب برسانیم که تصویب چنین قوانینی با سیاست مجازات‌های جایگزین حبس در تعارض است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۰:۳۰

زماني که حق باروري را از مردم با لطايف الحيل گرفتن اين اقايان کجا بودن که بگويند بابا اين حق مسلم هر انسان است که هر تعداد دوست دارد بجه داشته باشد

avatar
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۰:۴۷

من نمي دونم اين نمايندگان از وضعيت مردم خبر دارند يا خير من 32 سالمه هنوز جرات ازدواج رو ندارم. ديروز براي بچه خواهرم در به در دنبال شير بوديم حالا اينا اين قوانين مسخره رو ميخوان تصويب کنن.ضمنا بايد عرض کنم دانشجوي ارشد فناوري اطلاعاتم!!!!!!