• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93040301712
  • خبرنگار : 71191

محموله «مشکین‌شهر» درگیر مراحل قضایی

محموله «مشکین‌شهر» درگیر مراحل قضایی

300 قلم شیء کشف‌شده توسط «معاونت اطلاعات سپاه» در مشکین‌شهر، هنوز در انتظار پایان یافتن مراحل قضایی، برای نمایش در مکانی مناسب است.

300 قلم شیء کشف‌شده توسط «معاونت اطلاعات سپاه» در مشکین‌شهر، هنوز در انتظار پایان یافتن مراحل قضایی، برای نمایش در مکانی مناسب است.

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، 18 خرداد امسال مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل یحیی نقی‌زاده از کشف 300 قلم شیء تاریخی همراه با دو جام طلا و نقره که دوره‌ی آن‌ها با جام «حسنلو و مارلیک» برابری می‌کند، خبر داد. چند روز پس از این کشف، به نقل از کارشناسان استانی اعلام شد، دو جام طلا و نقره به‌دست آمده از این محموله، تقلبی نیستند و حتا برخی کارشناسان از تعلق کل محموله به دوره‌ی مارلیک خبر دادند.

حالا و پس از گذشت حدود دو هفته از کشف آن محموله، مدیر اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی محمدرضا کارگر- درباره‌ی وضعیت این آثار به خبرنگار ایسنا گفت: محموله‌ی کشف‌شده در شهرستان مشکین‌شهر، هنوز توسط بخش قضایی استان اردبیل به اداره کل میراث فرهنگی این استان تحویل داده نشده، حتا نامه‌نگاری‌هایی در این زمینه شده است، اما اعلام کرده‌اند، تحویل دادن آثار به اداره کل میراث فرهنگی استان به پروسه‌ای یک هفته‌ای نیاز دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل نیز در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: تحویل آثار نیازمند انجام یکسری تشریفات قضایی است که اکنون در حال انجام آن‌ها هستیم.

یحیی‌ نقی‌زاده مستندسازی و مستندنگاری اشیای کشف‌شده، کارشناسی آثار و گزارش‌نویسی را از جمله‌ی این تشریفات قضایی دانست و ادامه داد: گزارش اولیه درباره‌ی آثار، به پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی فرستاده شده است و در نهایت، با انجام مراحل نوشتاری و کارشناسی، پس از هماهنگی‌های لازم با سازمان میراث فرهنگی و مراجع قضایی و آماده شدن مکان مناسب برای نمایش آثار، امکان تحویل محموله از بخش‌ قضایی فراهم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha